selera peribadi






Kebetulan hari ini mata aku mampu bertahan sehingga lewat tengahari menghadapi tugasan pemeriksaan peralatan.Itu sudah menjelaskan kalau tugasan yang sebelum ini tidak pernah usai,malah ditinggalkan terus pada 'anak buah' yang saking pugas jiwa mereka dengan melontarkan senyuman miring.Makan minum juga semuanya gratis,cuma tidak lumayan seperti orang kaya yang lauk pauknya lebih banyak dari kantungnya...Makan perlu bijak,tidak bersisa,rembas dan berhasil dengan sendawa yang ringan.


Memasuki juni kita tersadar kalau kita sudah meletakkan sebahagian hidup kita dengan perhitungan separuh impian.Ada yang lebih menumpukan soal religi dan ada yang mula berkira mau lebih keterbukaan dalam soal relasi.Yach,biasalah..hidup kita sebisanya dipenuhi dengan elemen-filantropi.Kalau sebelum ini penikmat solo,mungkin sudah tiba masa untuk punya audin peribadi.kalau saja yang lelaki jangan pernah jadi misoginis..Perempuan itu seni yang harus dinikmati...


Ada satu hal yang dangkal,kalau ada yang mengatakan saat makan makanan itu harus mikir soal perempuan.Aku terus membayangkan akan persamaan selera yang sebenarnya.

90 comments:

dill said...

moga kedatangan jun menjanjikan kebahagiaan utk kita semua :)

dill.

Johan "Champ" Radzi said...

worr, selera perempuan eyy?

Makanan lagi sedap agaknya.

Bella Bell said...

sedang membayangkan pasal perempuan semasa makan.. emmm... hehhhe!!~

intan.maisarah said...

hahha.. sara lebih tumpu pada gambar yang kamu tampalkan ghost dari tulisan kamu
haha

BonekadalamChermin said...

selera juga seni ghost


:)

Cik Bidadari said...

wewit... untung jadi makanan.. dapat buat ghost terfikir 'makanan'

Gayahspears said...

cantek *perempuan*itu...
mungkin itu penyebabnya kamoo selera makan walupon tidak ada lauk yg istimewa barangkali :)

faiz said...

entry ni mmg aku xphm ghost..heheh

cik ayin said...

makanan la harus dinikmati :)

pemuzik jalanan said...

Aku cuma paham bab makan tu je ghost hee.

*gambar abam koreaaa awwww haha

Brigadir Kopi said...

wow .. kesendirian tak serumit memilih menu ^^ atau sebaliknya

hanaahmad said...

pencinta perempuan sunguh-sungguh ya kamu sehingga nikmati makan juga kau membayangkan selera yang sebenarnya. :)

diana said...

masa makan jangan sesekali fikir pasal perempuan..
boleh hilang selera tau...
itu pun kalau kamu memikir tentang perempuan yang tak senonoh..
perempuan macam akak ni ok je..
wakakakak...

Encik Psychopath said...

kenape mesti pakai gambar aku.




dan selera tentang perempuan tidak pernah putus, lelaki. usah hipokrit. haha.

vampire's lovex said...

ye,perempuan memang menyelerakan..lagi menyelerakan kalau perempuan yg dijaga rapi..

hai june.

bulan june kan ko nak kawen,..hehehe

serenity said...

erm. kalau perempuan itu berupa seperti dalam gambar itu, aku lebih rela memilih perempuan itu dari makanan.

Rubiyanto Sutrisno said...

perempuan dan makanan, yahhhh, bisa hampir mirip .....

Ries Lee said...

apa2 saja harus bergantung kepada selera. begitu juga pada pemilihan teman hidup.

chemay said...

perempuan itu seni..
yeeee
suke ayat tu..
hehe
:)

HEROICzero said...

makan makanan dan makan perempuan.

kedua2, err.. sedap? =)


*yea, sudah setengah tahun ni. baki yang setengah, harap2 lebih baik.

FaizalSulaiman said...

setengah tahun yang impiannya hanya dapat dipenuhi 30 peratus saja.warghhh

Encik MamaT said...

sudah setengah tahun berlalu dengan sia2... harap ada pengisiannya.. :)

makan dan perempuan.. harap2 tak gelojoh.. hahahahah

Liyana Zahim said...

Ko nk kawen kah? Ke dah kawen? Herhher~

beautiful_rose said...

selera makan dan perempuan?

beda cara untuk di nikmati ada cara ada seni.kalau main redah je,apa yang kau dapat? sedap? makan tanpa kunyahan silap2 tercekik nanti.sama juganya dengan perempuan perlu di belai lembut,jangan sampai disakiti hatinya...tak begitu?

ctpayong said...

cepatnya masa berlalu.
)
)
)
)
bisk...rugi kayak gitu. jangan-jangan terlupa Bismi!?

Syuxer said...

Perempuan memang berseni bro..:)..kan itu salah satu hiasan tercantik kat dunia..

malangnya kadang2 makan mengatasi hiasan tercantik itu..

musim kawen time cuti sekolah biasalah..hehhe

Cikli said...

perempuan itu seni yang harus dinikmati kata kau... aku terus mikirin.

kerana hari ini, perempuan terus dimanipulasi dan kebanyakan mereka sadar dan rela!

JIJI YU said...

aku cube menikmati perempuan2..

EL MARIACHI said...

entahlah Ghost...aku fail bab makan aku tak memilih asal perut kenyang...pasal perempuan ya sama...aku tak cerewet...

blog-tips-kurus said...

(mujur ada bar gelintar dewan eja pro ni): -saking-pugas-gratis-rembas-misoginis. fuuuhhh!! penangan cocos island mu..

Pistachio said...

gua baru pasang niat nak beli dewan eja pro...

bujal X said...

hamboi gambar~~da jadi geng k pop kah?

Kaseh Chempaka said...

makan ada seninya ya,perempuan tiada berseni tetapi bersemi

Sca Ndx said...

sambil makan usha perempuan.
baru selera. heheh

Kepala Manchiss said...

jadikan cinta itu lebih dalam lebih inzal. samada dari makan, bacaan, juga wanita perawan.

hassudi morshidi said...

pandailah ko ghost semua k0o harap anak buah je buat keja....

tugas ko mcm spooter hanya tahu memantau je..hampeh.... xnak tlg lansung.....


ko dtg cuma untuk meneguk air yg membuatkan ko kehausan setelah letih menjadi bahan bualan si pemangsa yang ttp setia dgn kerenah ko..

ko ambik KOS hari ni serah hari sabtu mmg bijak mengatur stategi untuk menuang sampai pencen....

apa2pun aku suka lau ko yg jadi KOS leh aku menuang skali...

hahahahahahahahahahaha......

NAJ HEBAT said...

apa selera yang sungguh memuaskan?


errr..


errr...


errr...

sampai kan salam buat 'burung' mu.

toyolkiut said...

perempuan itu seni yg harus d nikmati..

emm..

perumpamaan yg sedikit kelat..

hehe..

ghost apa kbr?

zirconia said...

selera yg sebenar ya?

PrmpnDkwtMrh said...

gagal dalam relasi.

beralih kepada religi.

eh salah. pulang kembali kepada religi.

*sigh*

p/s: kamu ni ada darah indo ke ghost?

CassiaSiamea said...

lebih baik habiskan makanan sebelum fikir..
hahaha..

cik muny said...

wahaaa . ayat digunakan penuh makna tersirat hehe *ketawa sopan*

Pijahh' de-Arr said...

heee abg ku..~

=D

Naddia said...

kalo xde perempuan maka pincangla dunie..

Republic Aku said...

membujur lalu melintang patah...

EZAN IDMA said...

.Perempuan itu seni yang harus dinikmati... - ehem :)

cik ciput said...

nak makan kena fikir soal perempuan?hmm..ada ke org mcm tu?

grOundnUt said...

Selera ku biasa² aja bah...^^

Anisa Hang Tuah said...

lelaki itu musik yang menggetarkan hati

Pena Marhaen said...

adakalanya selera itu lebih menurut nafsu.

makan perlu nafsu dan bicara hal perempuan juga perlu nafsu.

nafsu itulah yang membangkitkan selera dan menambah nikmat sebenarnya walaupun adakalanya nafsu selalu meminta lebih.


bersabarlah hendaknya kita-kita ini mendidik nafsu.

nurHeart said...

klu dh nama nya lapar (laparkn makanan ye bukan hal2 lain hehee..) apa aje yg thidang depan mata semuanya mbangkitkan selera, x perlu imagine2 sgala :)

James Alexander said...

Tatap saja insan yg bergelar perempuan itu selagi ia menimbulkan selera buat kamu...

k a k L a m p said...

banyak sunggoh tafsiran readers hahahah

saljihitam said...

perempuan itu seni yang harus dinikmati.

kalau lelaki ?

anyway kenapa mesti korean artist ? hahaha

daddyzkool said...

jika tahu itu sudah cukup fahami...sudah fahami...

Amoi said...

Personal Taste tu best!

kbai

delarocha said...

"perempuan itu seni yang harus dinikmati"


benar benar betul

Nveil said...

1)saking. 2)pugas. 3)juni. 4)religi. 5)relasi. 6)filantropi. 7)misoginis.

ok, nanti aku jenguk balik. XD

Amiey White said...

"perempuan itu seni yang harus dinikmati"

maksud -.-" *tak tahu saya fikir yg baik2 saja

Insan Marhaen said...

masa makan elok muhasabah diri sendiri daripada berimiginasi yang bukan hakiki..

Silent said...

selera yang beza......


ah...lapar

Siti Nurhayati Dollah said...

Persamaannya,

Sama ada makan dan perempuan, perlu berwaspada. Kalau terlebih, memudaratkan diri.

catherine- said...

oh~ sudah masanya utk kamu mencari isteri bisk.

John Terro said...

selera tidak akan pernah sama :P

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

jika terbayang tua dan kerepot masa makan bagai mana

JARI TERBARAI said...

salam bisk...

hmm jun datang lagi, moga mata gua pon turut kebal dari rasa mengantuk menghadapi kerja2 yg melambak...

p/s: gua dah tutop blog lama, bukak yg baru plak skang hehehe

DuniakuAbstrak said...

ayam = perempuan?

Fiqas said...

agaknya kalau membayangkan perempuan masa tgh makan, seleramu akan jadi lebih bagus, apa saja yang masuk terasa sungguh enak...

< perempuan itu sungguh menggoda>

SYARIFF HAIKAL said...

bro...hehe..x ni ak kurang phm arh..anyway perempuan itu hiasan dunia..cheh da cm lagu

dayya dayyanna said...

setengah tahun yang mengajar aku jadi semakin kuat. dan setengah tahun lagi aku harap untuk tidak bertemu kehancuran.

dan, aku tidak mahu menjadi makanan. semoga aku teguh sebagai bukan makanan sebab perempuan senang amat menjadi makanan para arjuna.

MasZuber said...

wanita itu memang satu seni.

tp ramai yg menyalahguna,mempersenda seni yang satu itu.

pembaris said...

perempuan2 feveret aku punya ciri yang amat kontra.aku suka dua2

vampire's lovex said...

tengok citer dream high,my princess..aku jadi promoter citer korea skg..hikhikhikkkk.

Titel said...

i wish i could write like you. mendalam!

ibnu said...

perempuam adalah anugerah tuhan yang tercipta di dunia ini :)

Hansyirah Takezur said...

seindah hiasan adalah wanita solehah. :)

Hansyirah Takezur said...

eh, asal ghost tak balas komen2 nie? =,=''

kamal Hayat said...

Mau makan pun harus pilih-pilih hehe... kalu nyari suami pilih selera nggk..hehe

Sang Cerpenis bercerita said...

selera tiap orang emang beda

Seroja Jingga said...

hai ghsot seminggu rasanya tidak hadir disini. sudah setengah tahun.yeah.selera ku pun sudah bertukar."Perempuan itu seni yang harus dinikmati..."
aku suka itu ;)

Chereta Chenta said...

aku ini seni?

Ayie said...

koje teman pun berlambak.. mengalahkan PM.. padahal gaji ciput je.. haiz.. susah makan gaji nih..

choirul said...

sebentar lagi ramadhan.... mari bersiap menyambut ramadhan

juliam said...

ghost, kadang aku teringin mendengar nasihat dan pendapat kau di luar alam maya. entah kenapa. kau banyak idea. dan aku suka orang pk apa yang aku tak fikir

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

gua sudah komen ke belum ni

white rose said...

dangkal...
kadang2 tak tercapai dek akal...

aku sudah kepingin...
melihat sesuatu yg masih belum ditentukan...

ghost, moga hari mu makin cerah

tehr said...

fikirkan perempuan ketika makan?
fuh, terus hilang selera nak makan
hahaha

ghost writer said...

untuk semua komentator:

mekasih untuk k0mentar-komentar kalian..maaf atas ketidakadilan aku.

HonEyBuNNy said...

saya perampuan....hahah

kay_are said...

asde persamaan ke makanan ngan pompuan?? em mungkin ade tapi ngan care yang berbeza.. em..