permisi



Meneguk sedikit air dari air yang sedikit.


Aku tidak yakin pada meditasi.Meski begitu aku suka bermeditasi.Dan bila aku bilang tentang  meditasi ,yang sebenarnya aku 'kabur' di dalamnya.


Untuk berapa hari yang kering tidak ada kronologis.


Hey,yoseph landri mengajakku sarapan di tulang miskin yang cuma untuk orang  pemberani yang tidak suka menyanyi.


Maaf,khayalanku akhir-akhir ini fatal.


Permisi..



106 comments:

Pijahh' de-Arr said...

1st komen~

heheee~

.sweet-ants. said...

permisi
aku lalu di sini
:)

Inspirationalefeks said...

mungkin mindanya keberatan .. permisi juga .. ada kerja di sana

Amalina said...

alamak!
aku tak boleh sarapan di tulang miskin sebab aku suka menyanyi dan menari. malah, aku seorang yang pengecut.

chemay said...

bermeditasi yang kadang tak mampu memberi apa2 kesan.
rugi.
:)

Cikli said...

aku selalu bermeditasi secara horizontal dan berselimut

KHRLHSYM said...

aku anggap sahaja begini.

bermeditasi ketika hati kacau bilau tapi tetap juga tiada apa-apa yang berlaku.

untuk kedua itu, untuk berjaya perlukan masa panjang, kerja keras, rajin dan cara yang benar. hmm.. ada kaitan dengan projek ghost?

harap projek itu tidak fatal. kehkehkeh

cik ciput said...

ghost, kau ok tak? kalau kau perlukan pertolongan, cakap la..mgkin aku boleh bantu..sbb kau dah aku anggap sbgai kawan.. =)

Liyana Zahim said...

Buku??

zacky ~786~ said...

emmm permisi ..~

missSenget said...

sungguh tulang miskin hanya untuk orang pemberani??

aku juga mahu mengalas perut di situ..

merehatkn fikiran sekurang-kurangnya...

blog-tips-kurus said...

maknanya mindamu perlu > rehat. 'Cuti-cuti M'sia..!' (^.*)

FaizalSulaiman said...

rehat2 dulu ye bro.bagi fresh air masuk kepala.hihi

eiffel said...

kata-kata kau selalu membuatkan aku bermeditasi.

~* chirpy_chummy *~ said...

kadang-kadang idea yg kering menandakan hidup kita tenang.


biarkan ia berehat seketika.


nah, secawan kopi - aku belanja.


-kawan-

Pena Marhaen said...

aku suka bermeditasi dan berhibernasi macam beruang kutub..hehe


ilahm itu tidak selamanya mencurah bak air segar dari pergunungan..

kadangkala meditasi itu perlu untuk menjana minda yang keletihan.

Mutiara Bernilai said...

ayuh, Sang Pemberani!
kadang waktu kering, kita perlu berani untuk mengorek tanah lebih dalam bg mencari air.

namun, kalu meditasi juga akhirnya laluanmu. maka silakan. :)

jangan lama2 sgt ya.

^___^

jg diri n hati~

Cik Bidadari said...

meditasi...? ya semoa kamu baik2 selepas ini

EL MARIACHI said...

meditasi...bersatu dengan alam...

catherine- said...

khayalanku juga fatal bisk!

=="

JIJI YU said...

aku cube memahami..

Sca Ndx said...

senyum ghost.
:)

toyolkiut said...

ghost yg d cemburui..

oh..
payah benar nk menelah apa yg tersirat ni..
hamba permisi dulu..

s.u.h.a said...

kadang2 aku juga rasa aku sedang bermeditasi. tapi2 rupa2 nya aku sedang makan coki-coki.

| Larasephia | said...

menjadi hantu memang fatal.

maCy said...

meditasi tu ape? wawa

StellaClaire-Richard said...

kadang kala kita perlu berdiri d alam nyata..tdk perlu terlalu berharap pada khayalan.. :)

Siti Nurhayati Dollah said...

Berehat seketika, berhenti lelah. Nanti kembali.

eszol raar said...

uzlah itu perlu matlamat


dan aku rasa kau ada matlamat

karmasarkastik said...

perlu bila tahu ketikanya...

asip محمد said...

oh dua buku yg ada dlm wishlist aku.. apakah kau ni sebenarnya?

- elina - said...

permisi .

ukhti syikin said...

Untuk orang pemberani sudah ..... tulang miskin masih belum ke temu...

Republic Aku said...

diamkan diri sendiri pandang tegak tinggi ke langit pasti di situ kau ketemu...

diana said...

pendek pulak entry bisk kali ni..
ni paling pendek la dalam sejarah..
heheheh..
ni betul2 kekeringan ni..:)

diana said...

pendek pulak entry bisk kali ni..
ni paling pendek la dalam sejarah..
heheheh..
ni betul2 kekeringan ni..:)

Prince Halilintar said...

sepatutnya bermeditasi dpt tenangkan fikiran yg celaru ghost..

Dhanang's Network said...

Permisi juga,,,, numpang baca,,,

republik n9 said...

meditasi tu bagi aku bila mataku berat dan telinga serta deria rasa hilang dibuai mimpi hahahha

gabanMorka said...

denied

tehr said...

kamu perlu cuti dan jalan2 ni, ghost
barangkali juga kamu rindu kampung
hehe

pisau belati said...

kudrat yang semakin hilang...........

dill said...

usah pergi lama sangat ya.

dill.

pembaris said...

aku rindu sarapan di kampung halaman.di belakang bendang dan mengadap kereta lalu lalang dan teh o suam 6 kupang.

pembaris said...

aku rindu sarapan di kampung halaman.di belakang bendang dan mengadap kereta lalu lalang dan teh o suam 6 kupang.

niee said...

permisi,, mudah2an tegukan air menyegarkan dan membuat dahaga menghilang :)

lavender harum wangi said...

ghost, kala malam bulan mengambang. okbai~

Isti said...

coba deh duduk di waktu senja..menatap senja..mudah2an khayalan dan inspirasi muncul :))

Faezah Hannah Al Baj said...

entry ini aku tak anggap fatal.. kau tetap tampak hebat

Gayahspears said...

permisi.. aku minta keizinan kamu meluahkan sesuatu...

kamo jgn pergi lame2 karna, ade sorang yang sedang menrindui kamu..
permisi :)

nurHeart said...

ok, take ur time..

c u when i c u :)

United Minds said...

baik ko bermeditasi kat kg ni.....smbil sarapan...lepas tu main PS2...leh kta main smpai pagi....

dayya dayyanna said...

hati kamu selingkuh dengan minda. berehat sebentar. nanti kembali cergas :) yok, kamu tetap hebat.

S..U..D..@..I..S said...

bermeditasilah kalau itu boleh relaxkan minda haru biru ...

permisi...selamat..

kay_are said...

nak bermeditasi? sile2.. tenangkan fikiran dan datang kembali..

raihana said...

mate tu menakutkan!

raihana said...

mate tu menakutkan!

raihana said...

mate tu menakutkan!

PK said...

okey.

nanti lu kembali semula dgn khayalan yang lebih padu.

W i e d e s i g n a r c h said...

meditasiku punya variasi gaya..

yang paling kusuka adalah ketika aku tersuruk ....

karena itu meditasi terindah setelahnya

faiz said...

nak rehat ke bro?..rehatla tenang fikiran..

EZAN IDMA said...

cepat kembali :)

Amoi said...

aku tak berapa suka meditasi. bukan terlalu hebat di atas penceritaan kawan aku. maka terlalu annoying di mata aku.

sekian.

:)

alexa yussida said...

berkerut kening cuba utk faham..

Seroja Jingga said...

minda kita kadang juga perlu break ghost..dan aku juga ambil rehat ku untuk mingu ini..moga kamu baik baik saja

Qaseh dalia adelia said...

lama xdatang blog bro ~ sejak kabel kena curi .. still love it ur entry <3

SYARIFF HAIKAL said...

GHOST..NICE KE BUKU TU??..HAH ADAKAH KO SEDANG CELARU??..LEK BRO..)

choirul said...

mungkin memang meditasinya harus lebih fokus aja... he he he

mesin said...

semoga semakin bertambah baik dan tidak kacau lagi....

delarocha said...

nak rokok ?

e. indah said...

mungkin kamu terlalu suka meditasi dan pertapaan smabil mengarang gurindam milik watak pelbagai nama ...sedang meminggirkan watak diri, atau mungkin menceritakan secara berlapik pada nama nama dalam tulisan gurindam bermadah...

...

Far8 budak baik said...

wehhh..sepatah haram pun aku
tak pahammmm...
sungguh tinggi sastera anda..
nasib xde kamus dewan kat sini..
hahaha =p

pemuzik jalanan said...

Ghost! Aku tak paham -.-
Adehhh kau nih huhu.

Ries Lee said...

khayalan yang fatal.
ada pengaruh barang terlarang kah?

Mehmed - said...

pergi sulok. atau bekalan air zamzam terputus? kismis? Ahaks!

Kamal Hayat said...

Jangan sering berkhayal donk...hehe

CikAizA said...

huhuh takunya nak tg gambar tu...

Cik Bidadari said...

lama lagi ke?

~Nabilah~ said...

alamak!!!prlukan kamus dewan nie...hehehe

nub said...

permisi mas..

Gimi said...

ku rasa aku juga perlu .....

aarrgghh..

permisi

Ain Zulaikha said...

permisi :)

zirconia said...

ke mana kamu bisk?

Sasa Al-Sharif said...

meditasi? aku suka termenung

Encik Psychopath said...

meditasi dengan cara onani. jangan sesekali ya.

diba said...

xsuka ngat bermeditasi ni..lame xjnguk cni~

Rain said...

mau ke mn ni .... jgn la hilang

eqa said...

permisi :)

deAnza-wAnda said...

nak g mane lak nih???

Benjy said...

Laaa Ghost ... enapa diteguk air yang sedikit tu ? dahlah sedikit tetapi engkau teguk lagi ... habis tu kalau dah habis cam ner b3nju nak siram pokok bunga melur ni ... terpaksalah ambil air kat sungai ranting ...jauh tu kena balik taipinglah jawabnya.

Benjy said...

Medetasi tu kekadang best je ... last2 tertidur apa nikmat pun tak dapat .... bermedetasi ni mungkin hanya sesuai bagi yang mempunyai jiwa kuat, sabar dan berhati kering ... pasti ia akan mendapat sesuatu daripada medetasinya ... kalau b3njy tak boleh sebab memancing tunggu sejam dua ikan pun tak tahan apatah lagi medetasi sepurnama lamanya ... pasti ku tertidur.

Benjy said...

Ghost ... jaaaatttt ko a'a pergi sarapan tak ajak member2 ... b3njy ni rakan sekelas kau masa darjah 5 pun kau tak ajak a'a ... tak payalah ajak betul2 ... kau ajak-ajak ayam pun ok juga .. (hanya bergurau di siang hari)

aleen aiden said...

bermeditasi dan berhibernasi pekara yg sama x?keh3

Kepala Manchiss said...

pergi klinik tak ajak.

si para para said...

perlukan antidot?

Hansyirah Takezur said...

kamu memang menggemari buku2 sedemikian. yg mmpu mmbuatkn otakmu berlegar-legar. :)

Titel said...

kenapa setiap kali aku sampai di blog yang fantastik mesti ada khabar tak indah?

permisi.

POSH76 said...

jalan2

r10 said...

jangan lama2 biar aku punya teman bw-nya :D

nur hafizah said...

permission denied.

DuniakuAbstrak said...

fokus...fokus

k a k L a m p said...

perghhh ayat sgt mantap la./.heee

Ati Masrif said...

salam,

mata tu menakutkan...

mata itu menceritakan segalanya...?

Mohd Ridhuan said...

sungguh mendalam...
permisi...
datang sini...

A.s.t.i.n.a said...

dijemput hadir seantero blog nikah saya kat kuching 11 Jun... permintaan rasmi: sila klik attend walau sekiranya not attending demi kebahagiaan yang abadi... herher baiklah...


http://www.facebook.com/home.php#!/event.php?eid=212267882139695

Sang Cerpenis bercerita said...

tulang miskin apakah itu