sensus tone



Seorang lelaki berani mati untuk mendapatkan apa yang dia inginkan dari seorang perempuan.


Sedang seorang perempuan sanggup menderita untuk terus bersama dengan seorang lelaki yang dia inginkan..


Dalam satu daerah yang bising dengan pesta,seorang lelaki keluar dari kemurungan untuk membunuh semua rasa yang menjerit kepadanya dan di satu daerah lain, seorang perempuan terbunuh dengan kekecewaannya..


Suara-suara yang memahami semakin hilang...semakin kabur pemikiran.



81 comments:

Raihana Izzati said...

Men are from venus, Women are from mars.

Berbeza. and,, post ni means orang lelaki lebih baik? Maybe yes. maybe know.

Eceh. terdefensive pulak.

Gambar di atas dirasakan sangat sensored. Terpaksa menutup mata sambil membaca.

P/S: Vampire memang aktif malam2.

CassiaSiamea said...

kenapa manusia perlu terlalu taksub kepada cinta manusia???

CassiaSiamea said...
This comment has been removed by the author.
Inspirationalefeks said...

@Raihana mana de istilah laki lebih baik sekrang . :) //

@Entry sensus tone ..

Pasti ada saja halangan jika kita inginkan sesuatu dalam hidup kita.... sama ada perempuan ataupun laki baik ... ia terpulang dengan pendirian setiap individu ....

@gambar .. gambar sungguh aneh .. kelihatan perempuan menjadi lelaki, lelaki menjadi perempuan ...Pffttt

sastraboy said...

main random je ni bisk.

err.. entahlah. tak reti nak ngomen apa. kehkeh.

bak kata Adi dalam Kami bila ternampak Abu bawak buku puisi Rahmat Haron :

wow, deep!

AkuMuzikFilem said...

akulah lelaki tersebut. pernah. sekali aku nekad...

Siti Nurhayati Dollah said...

Lelaki memerlukan masa untuk berfikir tentang siapa cintanya.
Wanita menggunakan kebanyakkan masanya untuk berfikir tentang rasa cintanya.


*APa pun dalam cinta perlu ada memberi, menerima.

alexa yussida said...

kdg2 wanita jd bodoh sbb cinta seorg lelaki

Catherine- said...

lelaki dan perempuan jadi bodoh sbb cinta.

tapi perempuan lebih bodoh sbb akalnya 1.


aku? skg tgh bodoh.


ghost, tolong sampaikan salam cintaku pada alejandro ituu......

Sca Ndx said...

perihal cinta...
apa pun sggp berkorban

Ghostface Fella' said...

mungkin kedua2nya tidak berupaya lagi barangkali... :)

MATAHARI said...

indeed.



aku si manifesta kejam dalam cinta,

ghost writer said...

@ Raihana Izzati : tak pasti kan...so bukan lar nak bezakan antara lelaki dengan perempuan Ittazi..dan tidak lar dikatakan lelaki itu lebih baik..

@ CassiaSiamea : lihat lar kisah rumi dan juli kembali..lihat sama kisah laila dan makjun..semuanya kerna ada kenikmatan yg sukar utk digambarkan..

@ Inspirationalefeks : tanpa halangan hidup suatu yang sangat tidak mencabar...

yes betul tuh bro,takde istilah lelaki baik sekarang nih.

@ sastraboy : nih aku jeles kalau ada buku puisi yg terbaru orang ada aku takde...huhu

@ AkuMuzikFilem : sangat hebat untuk diingat kembali bukan...sekalipun ianya menyakitkan..

HEROICzero said...

lelaki, sanggup buat apa saja untuk dapat sesuatu.

tapi percaya aku.

tak lama.

=)

ghost writer said...

@ Siti Nurhayati Dollah : aku suka quote tuh..ko create sendiri Yat?

selalu diingatkan tetapi selalu gagal dilaksanakan.

@ alexa yussida : tidak dinafikan.. dan lelaki juga sama..

@ Catherine- : alejandro telah sambut salammu dan mengucapkan ini...akal seorang perempuan itu satu tapi tunjangnya kuat..yang membodohkannya cuma nafsunya.

@ Sca Ndx : itulah penangan cinta..sekalipun nyawa menjadi galang gantinya.

@ Ghostface Fella' : terlalu membiarkan untuk terus jatuh..sehingga sukar untuk naik semula..

ghost writer said...

@ MATAHARI : mungkin ada sejarah silam/hitam.tidak akan diletakkan kesalahan itu pada ko tapi letaklah kesalahan itu pada sejarahnya.

@ HEROICzero : haha..Hero,tidak lama itu suatu kebiasaan yang jadi.yezza!

Gaphe said...

itulah pria dan wanita.. saling melengkapi apa yang kurang..

tapi karena itu juga patah hati dan kekecewaan bisa terjadi

Clarky Afif said...

aku letih memburu kebahagiaan.
haaaaaaaaaaiiihhhh....

april said...

boleh saya cakap lelaki akan tinggalkan perempuan setelah dia dapat apa yang dia mahu ?
haha.
berat sebelah betul statement macam tu.
hurm,
tapi itu yang saya belajar dari hidup,ghost.

haih,kalaulah lelaki baik tu boleh di beli di pasar raya~~

FaizalSulaiman said...

kerana cinta, manusia sanggup lakukan apa saja..

lavender harum wangi said...

lelaki lebih terbuka dan nekad.
perempuan juga nekad tapi nekad yang lebih dipendam dalam hati saja~

skandaLdariLangit said...

suka ini. ibarat satu summary kepada puluhan blog di circle baru ska~

Wuucin Kimora said...

adakah akhirnya perempuan itu akan mati dgn kekecewaannya?

MAPPIAU said...

uihhh tengok gambar tu nampak kejam sungguh, tapi perempuan tu relaks jer chill jerr hehehe

Prince Halilintar said...

kalau aku lebih rela biarkan perempuan pergi utk mendapatkan cintanya daripada berpura2 mencintaiku..

Al said...

seorang lelaki terpesong dek egonya
sedang seorang perempuan terjerumus dek rendah dirinya

jlnnya hanya satu,dgn kuasai kmbali dirinya
dan itulah gunanya org skeliling bkn..


'jgn biarkn hdupmu berseorangan'

ctpayong said...

cinta itu menjadi begitu kejam jika taksub dengan keakuan.

mencintai itu hak dan dicintai itu compliment (penghargaan). andai bersatu, cinta itu menjadi suatu yang indah.

faiz said...

penangan cinta menyebabkan ramai sanggup berkorban demi cinta..

Encik Psychopath said...

cinta tu simple. ramai yang hanyut di dalamnya ntah kenapa.


termasuk aku juga.

eiffel said...

entry yg ringkas...tapi ada plbg cerita~

tercekik bila membaca entry ini~**terasa...

aku rasa, jk lelaki itu mati semata utk penuhi keinginan perempuan itu, apakah perempuan itu rasa gembira?


bukankah yg timbul hnyalah satu kekesalan yg tiada pghujungnya?

apakah semua cerita cinta itu perlu berakhir dgn sadis-sesadisnya?

oh, mungkin realiti itu tidak sama seperti cerita dongeng~

MATAHARI said...

kenapa kat tengah2 pic tu lubang dada tu nampak tu ye?

-.-' <-- ADIDAS sangat.

eiffel said...

matahari :: aku rasa xdela ADIDAS sangat...sbb klo ko tgk betul2, dada yg kne tembak tuh, ke ats sikit..berbandaing posisi yg sptutnya..

dem!ko buat aku usha balek picca Maria Liyana kt blog sarkasis!lol~

Rainbow said...

i cant think ...

diana said...

"seorang perempuan sanggup menderita untuk terus bersama dengan seorang lelaki yang dia inginkan.."

semua perempuan memang macam ni..-

~ Miss PIJAOSIX~ said...

pernah dgr...men give LOVE to have a SEX but women give SEX to get the LOVE...

p/s: ade kene mengene pun aku tak tahu!!hihiii

H A R R Y G O A Z said...

Suuuuuper blog!!!! +Following

nadzirah aqilah said...

perlukah kita mengabaikan CINTA manusia iaiti cinta adam dan hawa? kadang2 saya rasa sya dah mengabaikannya.. cehh..

p/s: hari ultah kamu? biar betol?? jom tengok entry sya.. hehehe

Cik Bidadari said...

huuurmmmm... saya suka entry nie... dalam byk2 entry yang pernah saya baca... kitakan manusia... tak semuanya sama... warna kulit lain... walaupun pada dasarnya kita dari sepasang kekasih yang Allah s.w.t ciptakan... huuurmmm... kita pandang... kita fikir... kita tenung... berdoa agar kebatilan yang kita pernah nampak tak hinggap pada orang2 yang kita sayang dan kita kenali... kalau ada... anggaplah itu satu transfomasi manusia dengan silap tidak pernah pergi jauh.

KHRLHSYM said...

mengingatkan aku pada sesuatu juga. kecewa itu pebunuh wanita.

| Larasephia | said...

aik?
Laaaaa...
aku nie "lelaki" rupanya

:|

ghost writer said...

@ Gaphe : sudah adat ya kan Phe..setiap kebahagiaan yang dicari pasti akan merasa satu kehilangan.

@ Clarky Afif : sekarang tunggu saja kebahagiaan datang... :)

@ april : tidak dinafikan lebih banyak yang begitu,aku sendiri akuinya.hihi

@ FaizalSulaiman : seolah seluruh hidup dipenuhi dengan aroma cinta.

@ lavender harum wangi : mereka masih takut-takut kalau akan kecewa lebih parah.

ghost writer said...

@ skandaLdariLangit : really..pasti ada yang terkesan.hihi

@ Wuucin Kimora : ada..kalau sehingga akhir hayatnya dia tidak mendapat apa yg dia inginkan.

@ MAPPIAU : ada makna yang tersembunyi

@ Prince Halilintar : termasuk aku,itu yg selalu aku amalkan..haha

@ Al : setiapnya ada kelemahan yang jelas selepas melakukan apa yang mereka patut lakukan.Ada masa orang sekeliling serasa macam tak wujud..

ghost writer said...

@ ctpayong : 'mencintai itu hak,dicintai itu penghargaan'.suka dengan ini kak ct.

@ faiz : serasa seperti dihipnotis oleh cinta...

@ Encik Psychopath : nanti mau cari jawapan pada persoalan tuh..kenapa.?

@ MATAHARI : haha..ADIDAS.ko nih Luc..

@ eiffel : makanya kau mesti tengok akan pengertian pengorbanan,yang mana bagi yg betul menghargai pengorbanan itu sudah cukup untuk menyenangkan hatinya.

Qaseh dalia adelia said...

lelaki nak apa dr wanita hgga sggup mati ?n wanita menderita untk dptkan lelaki yes setuju ~
tapi sebenarnya cinta dtg kan kbhgiaan bukan derita ...
ceramnya dtg sini haha ghostwriter uhuu tatot haha

ghost writer said...

@ eiffel : aiilar..kenapa itu yg mau diperhati..haha

@ Rainbow : ouh..blank ek.

@ ~ Miss PIJAOSIX~ : ape plak tak pernah dengar..hihi.

@ H A R R Y G O A Z : Thanks!

@ nadzirah aqilah : tak perlu abaikan.kalau kamu dah abaikan sila dapatkan balik.hihi

ghost writer said...

@ Cik Bidadari : hurmm..pernyataan yang sangat baik..sekalipun sebagai pasangan belum tentu hati betul2 sejiwa dan sebati.

@ KHRLHSYM : sampai ada yang sanggup menamatkan jangka hayat..huh

@ | Larasephia | : mau elak dari rasa tidak setuju dengan perempuan lar tuh..hihi

@ Qaseh dalia adelia : kalau cinta itu betul2 diaplikasikan dalam bentuk yang sebenarnya pasti tidak derita.

Republic Aku said...

cinta itu indah.

Sasa Al-Sharif said...

cinta indah
cinta menyakitkan

p[A]n[A]d[O]L said...

perempuan lebih rela memendam dan memendam biarpun dia tau dia sndr yg akan sakit..
lebih rela sakit sndr dari mnyakiti..

*sangat tidak sehat perangai ini untuk kesihatan diri

Sang Cerpenis bercerita said...

begitulah cinta..

pembaris said...

lelaki bermati2an bawak bekal ke ofis kerana malam hari nak lepak dekat thedome dengan perempuan.

perempuan menderita lelaki hanya mampu belnja sandwich buatan sndiri

ghost writer said...

@ Republic Aku : bagi yang menikmatinya...

@ Sasa Al-Sharif : balance...keseimbangan.

@ p[A]n[A]d[O]L : sebab tuh ramai macam jasad yg tak bernyawa,menderita sampai ke hujung usia.

@ Sang Cerpenis bercerita : begitukah cinta....?

@ pembaris : ko buat aku ketawa petang-petang nih lar bro..haha!

Dark Half said...

incik pembaris berjaya buat bisk tergelak di sebalik entry frust. woha!

kata org lelaki kalau frust bercinta, putus , cari lain. lebih mudah berbanding perempuan. kau rasa??

mizzapple said...

perempuan lebih suka memendam.
biarpun hatinya disakiti.

a.samad jaafar said...

aku suka n3 ni..
hakikatnya, lelaki dan perempuan sering saja bisa menjadi mangsa dan pemangsa..silih berganti..tiada yg lebih baik antara keduanya..

broken_nigina said...

lelaki punya kemampuan untuk mencintai lebih daripada wanita,dan menanggung luka dengan lebih parah daripada wanita.
makan dalam.
:)

toyolkiut said...

wow..
kdang2 boleh jd terbalik jg..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

berusaha keras itulah lelaki

republik n9 said...

Seorang lelaki berani mati untuk mendapatkan apa yang dia inginkan dari seorang perempuan.


Sedang seorang perempuan sanggup menderita untuk terus bersama dengan seorang lelaki yang dia inginkan...

hmm gua rasa was-was kat statement no 2 tuu ha3

aliza said...

cinta boleh buat kita bahagia dan derita

Encik MamaT said...

walau caranya berbeza tapi tujuan mereka ialah sama.. iaitu untuk mendapatkan cinta dari orang yang di cintai..

intan.maisarah said...

dahulu
aku mahu berkorban apa sahaja untuk mendapatkan cinta yang bukan milik aku.

dia juga berkata yang sama

akhirnya
dia sendiri yang berpaling
mencari cinta yang lain
cinta yang lebih ghairah baginya.

aku kini
cari cinta yang hakiki.


cinta lelaki dan cinta perempuan.
mungkin sama cara mereka
mungkin berbeza

nurHeart said...

hurmmm.. sadis nya..

Nasz said...

Celaru. Aku yang celaru. Cinta itu sangat subjektif untuk diungkaikan. Terlalu banyak permainan di dalamnya.

Nasz said...

Celaru. Aku yang celaru. Cinta itu sangat subjektif untuk diungkaikan. Terlalu banyak permainan di dalamnya.

niesz said...

selagi lelaki tu belum sah jd suami, jgn percaya die 100%, heee..ley ke mcm tu..

tehr said...

macam2 laluan pilihan untuk mencapai matlamat

Sesumpah said...

kaum lelaki menginginkan
kaum wanita memerlukan

cliche hidup.

white rose said...

aku pelik nape aku tak selesa skrg ni...
dari duduk dibawah pastu aku berdiri...

ni aku duduk semula...

aku tenung gambar ni, aku terus nak ke bilik air...

alahai...aku sedang sakit perut teramatnya dri ptg tdi...

ghost writer said...

@ Dark Half : aku rasa pon begitu..hihi.aku ketawa walaupun aku mmg tak patah hati.

@ mizzapple : dan mengekalkan penderitaan.

@ a.samad jaafar : soalnya ia tidak mengatakan siapa yang baik atau tidak..mungkin nampak mcm tak adil gambarannya.

@ broken_nigina : yes,sebab kadang2 ada lelaki suka begitu.sekali dilepaskan punah!

@ toyolkiut : ikut suka lar kalau nak terbalikan..hihi

ghost writer said...

@ b.r.u.t.a.l.s.o.l.o : sentiasa macam tuh.

@ republik n9 : haha..kalau rasa doubt itu sudah cukup bagus..leh dipertahankan.

@ aliza : 2-2nya sekali diraih.

@ Encik MamaT : kalau tujuan yes...untuk orang yg mereka inginkan.

@ intan.maisarah : sangatlar rugi dia melepaskan kamu intan maisarah..sungguh.

tidak ada yang sama dan paling banyak bedanya..

ghost writer said...

@ nurHeart : pasti kisah akhirnya...hihi

@ Nasz : sebenarnya cinta itu boleh digambarkan oleh siapa saja mengikut apa yang dia rasa..its simple.kalau ia satu permainan,mulakan dengan permainan.

@ tehr : pilih jer mana satu.

@ Sesumpah : cliche ek...hihi.basic.

@ white rose : cit!ingatkan ko gi mikirkannya dan cuba rungkai misteri gambar tuh..

adoyaiii WR.haha

@ niesz : boleh...tak jadi hal niesz..hihi

SYARIFF HAIKAL said...

HARI NI AK BCE BNYK ENTRY KO..DA KO MMG BEST GHOST!...TBE2 JE AK RASE CM AK KT ALAM LAEN..

Seroja Jingga said...

ghost,,
suara suara itu seakan akan beransur ansur pergi..this entry...ah!..kau tntu faham kan

si para para said...

cinta sejati?

Mr Strider said...

fuhh..best gak entry2 ko nie..camamana ko bleh ade idea nak tulis entry2 camnie..hehe..stylo..stylo..hehe

CassiaSiamea said...

cinta
bahagia or kecewa
terpulang...

ghost writer said...

@ SYARIFF HAIKAL : jangan lama2 takut ko hil;ang ingatan.haha.mekasih bro.

@ Seroja Jingga : yes im understood Lini.

@ si para para : bukan lah...hihi

@ Mr Strider : aku kena hantuk2 kepala aku kat besi katil dulu bro..haha.mekasih bro.

@ CassiaSiamea : pilihan di tangan memasing ek..

anOOan said...

mungkinkah ada seorang lelaki yang berani mati untuk aku? lelaki yang ku sangkakan berani mati itu mungkin sudah mati. tapi bukan untuk aku. haha.



kau bisk. ada tak perempuan yang sanggup menderita dan sentiasa akan terus bersama kau?

Fiqas said...

lelaki? aku tak pernah tau apa ada dalam hatinya..cuma lelaki kasih dan cintanya tak pernah satu..
perempuan, benar, sanggup apa saja untuk yng dicintai, biar menderita jiwanya...

ghost writer said...

@ anOOan : tidak ada!satu pun tak ada.

@ Fiqas : takper lar Fiqas,kalau dah itu ketentuannya terima jer lar.sanggup bukan..