jangan salahkan 3 stooges





Ternyata selepas dihitung oleh pemilik akal yang agak kurang siuman,dia mengasingkan manusia dengan 3 perbedaan yang masih tidak melampaui batas..


Terdapat 3 jenis kategori manusia yang melihat akan sesuatu perkara di hadapan mata secara langsung dengan secara tidak sengaja..


Pada satu kondisi,wujud satu golongan yang menjadi penyebab pada satu-satu hal itu terjadi.
Pada satu posisi,muncul satu golongan yang hanya melihat pada apa yang terjadi.
Dan pada satu lagi,kelihatan satu golongan manusia yang langsung tidak tahu apa yang terjadi.. 








*The blog is mightier than the sword



66 comments:

cik ayin said...

tengok jugak three stooges nih..
merepek je

Encik MamaT said...

takde yang bertindak ke bro? hehe

sastraboy said...

three stooges best!

dah itu je bisk.

(ini percubaan untuk mengikis minda aku pasal kau ni ganas. kehkeh)

SEROJA JINGGA said...

kadang kadang aku menjadi ketiga tiganye.
ah aku cuma manusia kan?

SyahadaSubri said...

hakikat phan.

BTW,: hi!

diana said...

akak rasa akak yang ketiga tiganye..
perlu bertindak mengikut keadaan..

Hanis Manis said...

diorang tak merepek lah. genius.

btw, pemilik akal yang kurang siuman tu kategori berapa? hihi.

KUREKURE COMEL said...

mina?huhuhu....


bukan ketiga tiganya....
suka ambil tahu...dan buat tindakan..


kdg2 jd silap langkah...huhuhu

intan.maisarah said...

:)

r-5 said...

3 golongan bagiku tidak cukup untuk membahagikan golongan manusia.

e. indah said...

mungkin ada satu lagi golongan yang hanya berdiri bertekak bila perkara perkara nyata tak menjadi dan menunding sesama sendiri ...

yang pasti, aku kira aku selalu jadi golongan yang hanya diamkan diri ..diam itu bijak? oo tidak, diam itu selemah lemah golongan...aku di situ..

april said...

saya kurang bersetuju dengan pembahagian kelompok manusia ini.
kita terlalu bervariasi,yet masih sama.
pembahagian ini kurang adilnya kerna masih ada yang mahu bertindak.walau ada tindakannya semakin memburukkan keadaan.

Wuucin Kimora said...

Hurmmm *masih berpk lg...

ghost writer said...

@ cik ayin : sudah aku katakan,ini bukan tentang 3 stooges.

@ Encik MamaT : takde kot...haha

@ sastraboy : lawaknya yang best...

mana ganasnya aku nih..adus!haha

@ SEROJA JINGGA : boleh saja jadi yg ke 3-3nya tapi belainan situasi..

@ SyahadaSubri : diterima kalau itu hakikat..

| Larasephia | said...

3-3 pun aku.
dan aku tak pernah rasa salah pun.

ghost writer said...

@ diana : jadi sebelum tuh kena melihat dari jauh saja lar ye kak diana..hihi

@ Hanis Manis : tiada kategori..sebab orang yg tidak siuman itu,AKU.haha

@ KUREKURE COMEL : maaf,kategori tuh tiada..tapi kita akan wujudkan.haha

@ intan.maisarah : ku tersenyum...blank ek..haha

@ r-5 : r-5,kalau mau dicukupkan sepanjang malam aku akan menaip seolah satu esei..tapi ini pandangan dari sisi gelapku..hihi

Nazsabrina Iman Zulfikar said...

being human...im all 3

ghost writer said...

@ e. indah : itu tindakan yang bijak..so,kamu termasuk dalam yang hanya melihat.diam itu melihat.(salah satunya)

@ april : bagus,ada objections...sudah kukatakan ini perhitungan dari seorang yang kurang siuman..

kelompok manusia ini terlalu banyak tapi digambarkan pada satu kelakuan dan method manusia itu terlebih dahulu dalam menangani satu-satu permasalahan.lihat 3 golongan ini sebagai parable saja.

@ Wuucin Kimora : teruskan berfikir...hihi

@ | Larasephia | : dan aku tidak meletakan apa pun kesalahan pada ke 3-3nya..hihi

ghost writer said...

@ Nazsabrina Iman Zulfikar :

ajak aku sama menjadi manusia yang tidak siuman..haha

skandaLdariLangit said...

mana pergi golongan yg mengambil cakna?

faiz said...

jadila manusia yg peka dgn ape yg terjadi..

Fiqas said...

aku no komen, sebab aku juga kadang2 masuk dalam golongan ini ..:P

Amiey White said...

kdang2 amiey pun macam yang ada dalam ketiga2 golongan tu .

macam 3 stooges lagak nya macam ketiga2 watak tu hidup dalam reality.

genius~

si para para said...

aku salah satu daripada itu.kadang kadang..

Gaphe said...

memangnya tidak ada satu golongan yang menyelesaikan masalah itu tadi ya Bisk?..

ah.. sayang yah, padahal kita lebih banyak butuh manusia-manusia penyelesai masalah

EL MARIACHI said...

wahhhh...susah nak bagi pendapat kat sini takut silap persepsi...anyhow...3 tak mewakili semua kan?aku harap tak termasuk dalam golongan itu 77 pintu...

Raihana Izzati said...

Aku golongan yang amek tawu n mudah rasa kesian.

n rasa mcm nak sparring orang2 yg suka buat main2 about dat thing.

Tapi aku sndiri xboleh amek tindakan apa kes?

=_=

FaizalSulaiman said...

three stoges, komikal tanpa suara paling menghiburkan!

cik ciput said...

saya pernah menjadi ketiga-tiga jenis manusia itu...mengikut keadaan...haha..kdg2 bila tak tau apa yg berlaku di sekeliling, sengaja tidak mahu ambil tahu..

Prince Halilintar said...

same jgk seperti yg lain2..mungkin pernah jg menjadi ketiga-tiga nya jugak =)

Siti Nurhayati Dollah said...

Kadang-kadang aku menjadi penyebab, kadang-kadang aku hanya melihat dan berdiam. Kadang-kadang aku memang tak tahu. (atau tak mencari tahu)

~ PIJA ~ said...

layan gak citer 3 stooges ni dulu...hihii

Inspirationalefeks said...

such a little thing makes such a big differences ... efeks blood

Ichimonji Kasuke said...

hahaha... mnusia tk ada y smprna... cme kte prlu brtndk mngikut keadaan... dn stiap ap y brlku ad hkmhnye... antra sdr atau tk... ssgguhnye die lbih mngetahui ap y trbek bg hmbanye... hahahaha...

tehr said...

kadang2 aku terfikir
adakah perlu untuk aku berada dalam golongan ketiga

sebab otak sendiri juga kadang2 semak dengan urusan sendiri

hanya said...

wkwkwk itulah manusia, pasti ada aje yg kurang

RABUN said...

jap tengah pikir....anyway nice blog

KHRLHSYM said...

mereka sarkasis. haha

Muhammad A Vip said...

saya tak menyalahkan three stooges ketika pagi-pagi tetangga pada bergunjing karena saya tengah malam cekakakan melihat mereka beraksi

ghost writer said...

@ skandaLdariLangit : Nada...bukan terlupa tapi sengaja untuk tidak letakkannya di situ..hihi

@ faiz : terserah pada pilihan kamu Faiz.. :)

@ Fiqas : itu juga salah satu komen ya kan..hihi

@ Amiey White : harap jangan sering-sering..biar kadang-kadang.hihi

@ si para para : semua orang ada dan pernah berada dalam salah satu golongan itu...

ghost writer said...

@ Gaphe : pernah ngga kita merasakan yg orang lain cuman tau mendengar dan mengatakan sesuatu tanpa ada satu pun penyelesaiannya..?nah,yang itu sering ada Phe..sekalipun kita butuh,pada akhirnya kita sendiri yang mau selesaikannya..

@ EL MARIACHI : ya,cuma 3..yang lain masih belum digambarkan..hihi

@ Raihana Izzati : nah,itu namanya cuma melihat saja dan berkata pada diri sendiri untuk mau selesaikan tapi akhirnya tiada satupun yg dikerjakan..hihi

@ FaizalSulaiman : ade sinisnya tuh bro...

@ cik ciput : sengaja tidak mau amik tahu,tidak termasuk dalam mana-mana golongan..

ghost writer said...

@ Prince Halilintar : pernah biar sekali ya kan...

@ Siti Nurhayati Dollah : serasa semua itu digambarkan dalam satu kehidupan dan habit kita...

@ ~ PIJA ~ : masalahnya,ini bukan tentang 3 stooges..hihi

@ Inspirationalefeks : ya kalau ia dipengaruhi oleh rasa manusia itu sendiri..seperti membesarkan-besdarkan sesuatu perkara.

@ Ichimonji Kasuke : bertindak mengikut keadaan...adakala mendahului keadaan utk bertindak..

ghost writer said...

@ tehr : makanya letak diri anda pada yang ke 2..

@ hanya : pro dan kontra...

@ RABUN : datang kembali selepas habis berfikir..

@ KHRLHSYM : yang penuh sinisisme

@ Muhammad A Vip : haha...ternyata itu bukan kerna 3 stooges..

Raihana Izzati said...

Ghost writer,, kau kenakan aku balik.

mencik.

I nak wat vlog nak kutuk2 u.

eiffel said...

3stooges ni citer lama ker?**mentang2 lar gmbr itam puteh..lol~

kategori yg ke3..bunyi nyer cm sorg yg blur je....

ghost writer said...

@ Raihana Izzati : haha..mana ada.perasaan kamu jer tuh.. :)

@ eiffel : kalau terasa blur maka blur lar jadinya...hihi

~ PIJA ~ said...

yup...benar mmg bukan dari cerita 3 stooges...hihiii

i am S!L4H.. said...

stooges tu ape. errr err
T___T

Dark Half said...

3 stooges. bagi aku, sarkastik ringan yang penuh sinikal tapi bijak dalam menceritakan sifat2 sesetengah golongan manusia

Arif Chasan said...

Gak ngerti >.<

eszol raar said...

fire starter,oxygen,n substances that can be burn

a complete combustion

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

nasib baik gua yang ke- 4

Ungu said...

hmm.

three stooges ya?

yang kanan sekali agak menarik perhatian aku.

argh semoga rambut aku sentiasa lebat.

white rose said...

kondusi aku dimana?
hati kau kah ghost?

kondusi aku dimana?


aku sndiri tak tahun kondusi aku dimana...


tapi kondusi yg skrg ni, aku diatas katil...

nak tido...

ghost writer said...

@ ~ PIJA ~ : haha..aku saja letak gambar dowang..

@ i am S!L4H.. : stooges tuh macam batu...hihi

@ Dark Half : indeed...kita ketawa tapi dalam tak sedar kita ketawakan diri sendiri.

@ Arif Chasan : ngga apa-apa. :)

@ eszol raar : sesapa yang terasa akan terbakar...yang tak mau fikirkan tidak jadi hal..

ghost writer said...

@ b.r.u.t.a.l.s.o.l.o : cara menyelamatkan diri dari terlibat..haha.canteek!

@ Ungu : guna pati minyak panas ker...?hihi

@ white rose : kondusi?

ya..tetapkan kondusimu di mana yang kau pilih WR.haha

- koroe - said...

aku suka watak yang pasif.




macam takde kene ngene dengan entri kan. haha

nurHeart said...

Ada tiga jenis manusia di muka bumi ini:

Pertama - Belajar daripada pengalaman sendiri. Mereka ini dikatakan bijak dan berpengalaman.

Kedua- Mereka belajar daripada pengalaman orang lain. Mereka ini dikatakan cerdik dan dapat menikmati kegembiraan dalam hidup.

Ketiga - Mereka yang tidak belajar daripada pengalaman sendiri mahupun orang lain. Mereka inilah yang hanyut dengan kebodohan sendiri.

cuma bkongsi apa yg saya baca di sini --> http://fiverul.blogspot.com

gudnite.. :)

ghost writer said...

@ - koroe - : tetap saja ada kaitan kalau sama aku..haha

ghost writer said...

@ nurHeart : thanks for your sharing Nurheart..

mungkin ada kaitan dengan entry saya..dan mungkin juga sangat tepat.

alexa yussida said...

dan kita adalah manusia yg punya ketiga tiga sifat itu..cuma masa dan keadaan berbeza..i think so..hurm

ghost writer said...

@ alexa yussida : indeed

yang membezakan cuma masa dan keadaan.saya jugak fikir begitu.

a.samad jaafar said...

aku bisa sahaja menjadi yg pertama, kedua .. ketiga.. dan.. err.. itu je..? rasanya, ada lagi kot..manusia umpama sesumpah.. sentiasa berubah.. agaknya laa..hihihi..

errr.. jarang saya ke sini.. ternyata saya rugi ! n3 saudara amat mempersonakan saya.. syabas !

gedek! said...

three stooges ni sebenarnya refleksi kita

ghost writer said...

@ a.samad jaafar : kalau manusia umpama sesumpah itu masuk part lain bro..hihi

@ gedek! : yang dipertontonkan utk kita jugak..ketawakan diri sendiri.huh

Sumandak Kinabalu said...

Hmmm, I am thinking which one is me...