verschieben!..grrr..!



Bukan kah aku pernah mengatakan bahwa setiap hal yang terjadi itu ada alasan..?
dan kerna itu kujadikan ia pertahanan diri untuk setiap pertanyaan yang menerjah dan bakal aku terima meski dalam hatiku berkata bukan semua alasan perlu diperjelaskan..


Pada Tuhan,aku(kita)tidak lebih dari seorang insani yang dilabelkan sebagai hamba.Pada insani lain,yang punya tanggungan beban amanah di dunia yang buruk ini,aku(kita)tidak lebih dari seorang 'kuli',yang hanya menurut perintah atas perintah yang lain..Ada kekesalan dengan itu...?tidak ada toh!tapi aku ada runggutan pada masa tidurku yang terjaga untuk satu       
perjalanan yang aku kira suatu 'raptai'....


Jelas,ini satu lagi penangguhan ketika persiapan sudah dilakukan dengan kelam kabut.Satu yang mengembirakan hariku...aku kembali wujud di sini dalam masa yang begitu singkat dan untuk satu perjalanan yang singkat...Tidak kah aku menjadi hamba dan 'kuli' yang bersyukur..?

37 comments:

MATAHARI said...

yang menurut perintah,

Lucifer,
Malekat yang tertendang dari Sorga.

Nazsabrina Iman Zulfikar said...

Not bad for a MU fan :)

Be grateful with our blessings..barulah dapat menjadi hamba yg bersyukur

Hanis Manis said...

biar jadi kuli yang bersyukur dari jadi kuli yang nak makan kuali.

no i mean, dari jadi kuli yang berlagak bos. hee.

SiSagaPutih said...

tak jadi away?
dah penat2 siap in a hurry tapi tiba2 cancel?

mesti berbulu je kan

rizwan's sweetheart said...

hidup memang selalu perlu bersyukur

A.s.t.i.n.a said...

merungut pada masa yang takkan pernah cukup.. Andai apa yang dilakukan ini salah satu bentuk ibadah juga patut kita .. titipkanlah doa agar kita tidak leka..

Sini ade KFC?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

kesyukuran tu penting selagi kita bergelar hamba-Nya..

Encik MamaT said...

tak jadi ke bro.. hahaha.. penat je bersiap.. tiba2 muncul...

Robot | Sakti said...

:)

macam-macam komen yang gua baca.
semua berbeza-beza maksudnya.

gua pun sekadar kuli sahaja.
pagi kerja,balik senja.


mengikut sahaja..

white rose said...

janji kau sudah bertendangkan...
eh, bertenang...

jgn kelam kabut toh...
kamu kan ghost...

bole terbang sana sini dlm sekelip mate...
dgn mate kamu tuh boleh bikin ramai gerun...


cukuplah jadi "kuli" yg akur dgn perintah...

slogan buat mu ghost,


"SAYA YANG MENURUT PERINTAH"...


............
(WHITE ROSE)

si para para said...

kami sedia membantu.hehehe nak buat macam mana..dah jadi kuli...kuli terhormat..

kehilangan yang sekejap itu terasa bagai seribu saat...

nadzirah aqilah said...

yeaahhh!!! ghost writer suda kembali...

tapi jika ia satu penangguhan.. makanya... hari itu akan tiba jua.. sob3.. (^__^)

syamsul rijal said...

kita harus terima dengan lapang dada ada kalanya kita senang adakalahnya kita susah tapi semua itu ada hikmahnya

shatooman said...

'kuli' sekarang ramai yg tak ikut cakap 'tuan' sendiri.. bila dh kena bala, di timpa musibah, baru nak cari tuan. mintak tolong dengan tuan. jika tuan itu sama dengan kulinya nescaya kuli tu akan dipancung terus.. mujurlah tuan kita maha pengasih dan maha penyayang

ghost writer said...

@ MATAHARI : gua sudah tempek gua punya komen di situ bro...


@ Nazsabrina Iman Zulfikar : glory Man United!

InshaAllah....


@ Hanis Manis : memang nak kena fired lar kalau macam tuh.


@ SiSagaPutih : bukan takat berbulu...terus jadi apro dah...


@ rizwan's sweetheart : syukran untuk itu Fda...

ghost writer said...

@ A.s.t.i.n.a : secara jujurnya,kita memang selalu merungut tenatng masa seolah-olah kita tak pernak kecukupan masa.


@ Lydia Miza(Aidyl Azim) : aku berharap menjadi orang yang bersyukur...


@ Encik MamaT : tuh lar pasal..penat pikul haversacks berat2.


@ Robot | Sakti : haha..kadang aku suka jugak.

kalau mampu jadi bos,kita tetap jadi 'kuli'.


@ white rose : ok aku signature kat garisan putus2 tuh..

aku hantu yang tak reti terbang,sebab aku dah bagi power tuh kat batman n superman..

hahaha...

grOundnUt said...

yaa...kuli yang akan menjadi kuli sampai mati~

ghost writer said...

@ si para para : mekasih kalau masih mau menanti kemunculan aku...hihi


@ nadzirah aqilah : itu sudah tentu.ia bukan dibatalkan terus...huhu


@ syamsul rijal : bener sob..ada hikmah.dan hikmah itu aku nikmati sekarang.


@ shatooman : dia Maha pengasih dan penyayang..mana boleh aku nafikan.

Lucifer said...

sudah dibalas juga.

apa kan daya.

beautiful_rose said...

aku hanya menjalankan tanggungjawab dan amanah.

Jumir said...

Peh...dalam maknanya tu.

i am S!L4H.. said...

verschieben tu apeeeeee?????
*blur

ghost writer said...

@ grOundnUt : ya mungkin selamanya.


@ Lucifer : sudah dibaca bro.


@ beautiful_rose : kita semua Rose.


@ Jumir : kena selam lar.haha


@ i am S!L4H.. : postpone(tangguh)hihi

e. indah said...

tertangguh suatu keinginan yang ingin lari dari menjadi kuli pada suara mulut org lain sedang suara hati sendiri tengelam merajuk ditutup telinga dengan rintihan tidak didengari empunya diri sendiri...
kehidupan perjalanan yang selalu dikeluhkan tapi pengakhiran hidup itu suatu yang dtakuti dan dielakkan...
kadang merungut untuk sesuatu yang sebenarnya memberi penghidupan ...aku seperti itu



nota kecil : banyak beban di pikul oleh aku; aku hanya si kuli pada suara2 mereka....

The Rebel Kid said...

bila sudah berada di atas, ramai yang lupa bagaimana rasanya menjadi orang yang di bawah.

sebab itu, kita, orang yang di bawah ini, bila sudah berada di atas nanti, jangan lupa susahnya menjadi orang-orang di bawah.

-orang bawah yang sudah bosan berada di bawah-

ukhti syikin said...

<--- harini larat baca jer.. nak komen dah tak larat... rasa mcm nk pengsan :( (tired :p )

ghost writer said...

@ e. indah : terpaksa ikut arahan kerna kita kerja di bawah orang...rasa macam tak ikhlas kan keje...


@ The Rebel Kid : kena kerja keras lagi lar kot kalau macam tuh.


@ ukhti syikin : takper Syikin...mungkin banyak keje siang tadi.faham.

i am S!L4H.. said...

owhhh...heeeee
postpaid silah tau....heeee

ghost writer said...

@ i am S!L4H.. :

aiiilar...sil4h..sil4h..hihi

deAnza-wAnda said...

sentiasa bersyukur baruah akan di berkati selalu...

Dark Half said...

aku(kita), hamba yg menanggung amanah Allah
aku(kita),kuli yg terpaksa patuh pada manusia gila kuasa yg terlupa dirinya jugak hamba

ghost writer said...

@ deAnza-wAnda : mohon keberkatan dari-NYA.


@ Dark Half : di manakah kita saat kita terlupa tentang itu..?kita terlalu gembira.

Sumandak Kinabalu said...

Nak buat macam mana, dah namanya makan gaji...kadang-kadang hati sebal tapi tiada pilihan, ikut ja lah arahan...

CIK TOM said...

setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya...

khairul hisyam said...

bersyukur sangat-sangat.

ghost writer said...

@ Sumandak Kinabalu

@ CIK TOM

@ khairul hisyam


makanya dalam hal begini menerima itu lebih baik.

Fiqas said...

terima lah hakikat yang kita adalah "kuli" yang harus taat setia ....