stephanie II



Sesudah kau memukul dadaku dan berlari jauh...
adakah kau berfikir tentang ku lagi....Stephanie?.


Sedang aku masih melihat bekas pukulanmu di dadaku setiap kali aku terjaga dari tidurku.


Stephanie...jangan kau temani tidurku lagi.Jangan pernah!




Apa yang kita tidak perolehi ketika sadar,kita dapatkannya dalam mimpi kita.Diulang dan berulang,hanya untuk tidak mau keempunan merasa apa yang kita tidak pernah rasa.Meski tidak sama,itu lebih memadai.


dan...mimpi-mimpi pun berguguran ke dalam mata.





73 comments:

Lee Zha said...

kalau aku, mimpi pun aku tak nak.


takut mimpi tu lagi sakit dari realiti.

Sumandak Kinabalu said...

A bad dreams??
It just a dream tapi kadang-kadang perasaan tu terbawa sampai merosakkan hari yang indah...

FaizalSulaiman said...

stephanie ni lawa tak?muehehehe

Catherine- said...

stephanie-- nice name

jangan biarkan hidup di selubungi misteri...

mari sini~

:)

~ PIJA ~ said...

salam GW...

jgn biarkan mimpi terus mengulit tidur kamu!!!

ctpayong said...

assalamualaikum

kalau saja sampai begitu...hadir di dalam mimpi itu pun aku tidak mahu.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

gadis cun ke bisk?

seroja jingga said...

Sesudah kau memukul dadaku dan berlari jauh...
adakah kau berfikir tentang ku lagi....Stephanie?.


Sedang aku masih melihat bekas pukulanmu di dadaku setiap kali aku terjaga dari tidurku.


ini adalah reality yg pernah aku lalui,,ternyata..dia tidap pernah menoleh pada ku ..yang tinggal hanye kesan lebam yang tidak akan pernah sembuh..

aleen aiden said...

payah jugak walaupun dlm hanya dlm mimpi sbenarnya.haih!
hu3 :P

NAJ HEBAT said...

ah ha...
tepuk dada tanya selera..

boleh??

Pistachio said...

dan rambut2 berguguran di tepi bantal...

=.="

april said...

apakah kamu mimpikan wajah kesayangan kamu ?

demi tuhan,air mataku tidak tertahan dengan penulisan ini,mengenangkan wajah-wajah yang datang di dalam mimpi saya,tatkala saya terlalu mendambakan mereka di alam nyata,namun sayang sekali,mereka lari jauh tinggalkan saya dengan parut yang hodoh.

Robot | Sakti said...

gua tersalah baca.

gua sangka Stephanie tu Catherine.









*Cik Catherine jangan marah.

:D

Prince Halilintar said...

dan bantal2 pun penuh dgn 'peta dunia' ketika bermimpi..hehe

diana said...

kenapa dibawanye stephanie sampai ke dalam tidur.tak cukup lagi kah kesakitan dek pukulan didada kamu itu??
mungkin kamu sendiri yang sukar melepaskan stephanie pergi..

cik ciput said...

stephanie tak pernah minta untuk masuk ke dalam mimpi awak..jangan salahkan dia semata-mata.. =)

HEROICzero said...

untuk itu, aku pernah mimpi sesuatu. dan semakin dekat dengan satu tarikh yang datang, aku tahu akan mula mimpikan semula.

Ah aku benci April.

bukan April yang itu. =)

Khairul Antasha said...

sebelum tido basuh kaki ya encek ghost.. :p

Kebaya Sendat Sepatu Merah said...

xnk temankan pon.
haha~

ghost writer said...

@ Lee Zha : terpulang dengan lee zha..tapi nanti kau akan bermimpi jugak.

@ Sumandak Kinabalu : susah mo cakap kalau itu bad dreams Jane..

@ FaizalSulaiman : aku risau kalau ko tgok dia,ko rasa tawar dgn awek ko kang..haha

@ Catherine- : tapi stephanie bukan misteri..dia macam mitos ku..

aku datang Cathy..

@ ~ PIJA ~ : kalau aku tak bermimpi pasti aku belum tidur lagi..

ghost writer said...

@ ctpayong : tak leh kawal...

@ Lydia Miza(Aidyl Azim) : ya sure..dia pernah dan masih bertakhta.

@ seroja jingga : kita pernah dan sedang hadapinya Lini...

@ aleen aiden : stephanie bukan mimpi..tapi kesannya merasuk mimpi.

@ NAJ HEBAT : boleh bah kalau kau..hihi

ghost writer said...

@ Pistachio : awal pagi vakum terus...

@ april : ah,menjadi sentimental lagi hati lelakiku april...

@ Robot | Sakti : kalau betul sangkaan ko pun takper...haha.betul tak Cathy?

@ Prince Halilintar : basuh lar pagi2 sarung bantal tuh...huduh!haha

@ diana : huh,bukan senang taknak bagi dia masuk dalam mimpi..

ghost writer said...

@ cik ciput : tapi aku tak leh salahkan angelina jolie,sebab tuh aku salahkan stephanie..

@ HEROICzero : mimpimu pastikan ia lebih hangat...

@ Kebaya Sendat Sepatu Merah : sedih wooo...

clarky said...

oh stephanie
orang tak sudi
kita tak ingin seribu kali

mari ke sini
mimpi aku lebih berseri.

hanaahmad said...

"Jika ku harus bermimpi, untuk memilkimu.
Jangan pernah sadarkan aku, dari mimpi indahku.
"Jika ku harus bermimpi, untuk dapat memandangmu.
Jangan pernah kau minta aku dari lelap mimpiku."

dramatic sungguh. :)

Al said...

jgn dilihat atau dipikirin lg bekas pukulan itu
kerna ia ttap parut yg trus kekal sperti itu
hny berharap pd masa yg trus berlalu blh mngubat keadaan

beautiful_rose said...

jika ianya manis aku ingin pejamkan mata dan tidur selamanya tanpa bangun lagi.takut nanti bila aku buka mata,semuanya hilang dan aku akan berasa sedih lagi...

shameel Iskandar said...

jangan takut utk bermimpi. mari kita bermimpi

e. indah said...

apa yang kamu lakukan sehingga stephanie memukul dadamu dan berlalu pergi?... sesakit perih yang kamu rasa, tidakkah kamu tahu saat dia memukul terus dadamu dia mengharap kamu tarik tangannya dan memeluknya untuk tidak pergi ....
kenapa tidak kamu halang dia untuk pergi jika kamu benar memerlukannya ...?
maka untuk kamu meratapi perih saat saat ini sangatlah tidak adil, bila kamu yang sebenarnya melepasnyanya hingga bayangnya pun tidak kamu jejaki....


nota kecil: aku marah kamu kerna membiarkan saja stephanie kamu pergi ...

Catherine- said...

Robot sakti: adeihh... ko mabuk ke ape?


Ghost Writer: hehehe... boleh ker? boleh ker? huhu..

khairul hisyam said...

diharap mendapat lebih didunia sedar dari mimpi.

Pena Marhaen said...

mimpi selalunya menghantui realiti..

april said...

tak mengapa jadi sentimental.kamu sang lelaki juga berhak punya perasaan,berhak untuk zahirkan rasa itu.

kita ini jiwa-jiwa yang luka.jangan terlalu dipendam.nanah jadinya.

KUREKURE COMEL said...

katakan rindu.....hehehe....

anOOan said...

kalau mimpi itu lagi indah, boleh tak kalau kita xperlu bangkit?



aku harap aku ada mimpi indah jugak. keindahan mimpi dan realiti aku dah hilang.

emieysandra said...

klu skit, cube la lepaskn stephnie tu..;)

skandaLdariLangit said...

bekas pukulan. bagaimana dengan parut yg berkekalan?

ghost writer said...

@ clarky : maka kau sendiri yg merasa indahnya...

@ hanaahmad : ya hana,memang sangat dramatic.

@ Al : sudah membiarkan masa,tapi masih gagal.

@ beautiful_rose : kalau lar boleh begitu..pasti aku memperawalkan tidurku.

@ shameel Iskandar : ayo!

white rose said...

baru kejap tdi, aku masuk toilet aku terbayangkan muka hantu...

pastu aku syampo rambut aku, aku tgk cermin nampak mcm hantu putih lak...

pastu, aku ingat malam ni nak tido tanpa hantu...

sebab ade hantu tu duk bermimpi2 dgn ps dia jer...

Sang Cerpenis bercerita said...

wah, gambarnya serem

ghost writer said...

@ e. indah : kesalahanku kerna aku tidak melakukan apa-apa.

tau kenapa?kerna dia sudah 'mati'.

@ Catherine- : boleh bah... :)

@ khairul hisyam : enak andai seperti itu Khai.

@ Pena Marhaen : cuma bayang-bayang...

@ april : kerna itu dicipta untuk kita jiwa yang mengandungi semua rasa.

Wuucin Kimora said...

Malam2 ghost tidur ke? "ghost" kn... hurm~~ ;p

ghost writer said...

@ KUREKURE COMEL : mana tau...?hihi

@ anOOan : pastikan roh kamu sudah tidak mau pulang bergabung dgn jasadmu...

@ emieysandra : dia yg melepaskan dirinya...

@ skandaLdariLangit : kekal!

@ Sang Cerpenis bercerita : serem yach...

ghost writer said...

@ white rose : sebelum itu aku mau tahu..

apa PS pada terjamahan kamu WR?

@ Wuucin Kimora : dia tak tidur tapi dia menemani tidur kamu...hihi

PG said...

rekaan semata-mata kan?

dramaa..dramaa...dramaaa... :p

nurHeart said...

words from a broken heart?

Fiqas said...

kadang2 mimpi itu mengasyikkan....

white rose said...

playstation...

ghost writer said...

@ PG : its a real ok..bukan rekaan.

@ nurHeart : barangkali lar...

@ Fiqas : saking enaknya..

@ white rose : aah..iye lar tuh.

white rose said...

tiada niat lain selain PLAYSTATION...
hanya itu je dalam fikiran suci ku ini...

aku kan putih...
hahaha...

ghost, sowi yaa...
lately aku busy gak nih...
sampai kaki aku sakit2 terlampau banyak bergerak...

aku menunggu si tukang urut ni muncul, shingga kini masih aku usaha mencarinya...

Cik Bidadari said...

isk isk... sebelum dapat... janji apa...? dah dapat janji apa...? maka berlakulah adegan pukul memukul tu. memang patutlah step tu pukul...

aarghhh... sokong step...hidup step... pukul dia lagi...

macam anda merajuk cayang aja dengan si steph tu...? hari nie merajuk... esok steph pujuk... baiklah balik tu.

Ami said...

Fotonya makhluk apa ni... Mata merah bertaring. Kok sama kayak di tulisanku tentang hantu, wkwkwkwk...

Ijin follow yah...

+d.O.Y.A.h+ said...

awuuuu. mak takutnyah tgk matanyaa :P

tehr said...

malas aku nak bermimpi
biar pun mimpi rajin mendatangi aku
apa aku peduli...

rizwan's sweetheart said...

staphanie?? nama gf ke bisk? fda suka bermimpi... :)) to yang indah2lah...

| Larasephia | said...

sakit itu perlu. parut pun perlu. untuk mengingatkan kebodohan masa lalu. bila dikurniakan mimpi, harus kau bersyukur, jangan tepis dan kikis. Mimpi itu perlu. dari mimpi kita belajar menjadi manusia. MANUSIA.

Dark Half said...

setiap org ada cerita yg hampir sama tapi berbeza

aku lebih suka membiarkan 'stephanie' aku pergi kerana itu lebih baik buat dirinya berbanding diriku

A.s.t.i.n.a said...

Mimpi tidak semestinya indah..
Dan adai yang tidak indah itu jadi nyata..
relakah dibirkan perginya Stephanie?

missSenget said...

andai pemergian stephanie adalah jalan kebahgiaan utk diri dia, biarkan dia pegi..

diri kau, kau boleh pujuk sendiri..

aku lg prefer mimpi buruk sebenarnye dari mimpi indah..

rasa lega gila bila tau tu hnya mimpi..

nadzirah aqilah said...

saya rindu pada mimpi yang membuatkan saya tersenyum bahagia setiap masa..

tapi saya benci pada mimpi yang membuatkan saya resah sepanjang masa... (^__^)

Inspirationalefeks said...

aku suka mimpi petang ..

ghost writer said...

@ white rose : haha..saja nak test ko.

@ Cik Bidadari : aku tak berjanji dengan dia tapi dia berjanji untuk stay dengan aku..aku takleh pukul balik sebab aku lelaki...huh

@ Ami : makhluk yang luka hatinya sampai ke mata...

@ +d.O.Y.A.h+ : kenapa tak takut dengan hatinya...

@ tehr : sbb Tehr anggap ia cuma mainan tidur..

ghost writer said...

@ rizwan's sweetheart : yup nama xgf...udah namanya indah pasti indah.

@ | Larasephia | : aku terima nasehat kamu Lara.

@ Dark Half : pasrah dengan pemergian mereka...kerna kita belum punya hak..

@ A.s.t.i.n.a : tetap rela...sebab dia nyata.

@ missSenget : itupun kalau mampu tersedar semula...

ghost writer said...

@ nadzirah aqilah : jangan bermimpi...hihi

@ Inspirationalefeks : itu lebih kepada igau kalau petang2 nih..haha

zaty luvlianncezzz said...

eyyy..stephanie mna nie..

curang ngn i ea?

wahahahahaha

ghost writer said...

@ zaty luvlianncezzz : haha..dia cuma bekas memori aku Zaty..

niesz said...

mesti sakit bile bgun dada rase mcm kenal pukul..hehe..

ghost writer said...

@ niesz : ah,sakit sangat niesz.

TheRebelKid/PrmpnDkwtMrh said...

bila rasa sakit itu telah hilang, mungkin kamu akan rasa mimpi itu sangat indah sebenarnya. mungkin. :)

Suara Kalbu said...

Sekadar mimpi pun sudah memadai buat aku untuk merasai manisnya.

Ku kira itu juga sudah cukup bagus bukan ?

Muhammad A Vip said...

stephanie...di mana kau kini? tolong, jangan kau pukul siapapun, selain aku

L said...

ya..kadang2 aku pengecut. sebab aku belum tentu boleh jadi kuat macam dulu.

Amiey White said...

sendiri teringat kisah itu :D