resah



"Apa yang kamu runsingkan pada lewat malam begini fishball,tidak kah kau tahu kalau aku perlukan istirahat...?"


"Aku lebih suka membelai dan menjaga tidurmu dari kamu yang mengelus pundakku...".


"Di mana kamu siang tadi...kenapa saat lewat malam begini baru kamu mau bersamaku...?"


"Aku juga seperti kamu,perlu laksanakan takdir yang telah ditentukan ke atas hidupku..."


Tanpa Hujan dan musim kering,ternyata depressi ku semakin menjadi-jadi...
Tahu lah aku,kalau kini aku sudah insanity,mau diajak hewan yang bisu untuk turut sama obrol.


Ah!aku semakin larut dengan kegilaan aku..
Maafkan aku wahai hati-hati yang aku pecahkan.Kamu lebih pantas menghukumku.



71 comments:

TheRebelKid/PrmpnDkwtMrh said...

hahaha. ini kayaknya bicara seperti seorang playboy yang sudah insaf gitu.

*eh sejak bila pulak aku jadi orang indonesia ni. :p

eszol raar said...

persetankan

lantaslah bersuara mengikut keinginanmu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

hihi...keresahan membuatkan dirimu kepanasan bisk

- koroe - said...

aku macam pernah rasa macam ni. tapi lantak lah. bukan ade sape kesah pon. aku rasa sorang2 saje. haha

MrsAyie said...

dulu dan sekarang, kau sudah jauh berbeza myold friend. Tiada masa mau gosip2 sama aku sudah.

Penyair SenjA said...

sebuah rasa patah
luruh
berkabus

beautiful_rose said...

adakah satu hukuman?

Fiqas said...

tak perlu hujan dan musim luruh untk meghilangkan resah mu itu..


Boelh aje diajak haiwan yang bisu utk berbicara, asal saja ia tidak pekak utk mendengar...

skandaLdariLangit said...

fishball =="

Catherine- said...

mari sini aku pecahkan hatimu pula~

:)

khairul hisyam said...

biarkan sahaja despressi itu, jangan dilayan.

niesz said...

terpksa jd pembunuh d mlm hari..haha..

FaizalSulaiman said...

biarkan resah itu berlalu..usah diingat lalu dikenang.

Amiey White said...

kenapa fishball =.="

Dark Half said...

ghost, kalau kau tak kisah, aku nak tau entry ni diinspirasi dari kisah apa atau cuma rekaan kau saja

ghost writer said...

@ TheRebelKid/PrmpnDkwtMrh : ah,anggapan mu saja tuh Wee.haha

@ eszol raar : haha..brengsek!

@ Lydia Miza(Aidyl Azim) : hanya keresahan saja Lydia. :)

@ - koroe - : betul..betul..betul...(gaya ipin.haha)

@ MrsAyie : owh pren,im so sori bout dat..sudah setahun lebih berlalu..

ghost writer said...

@ Penyair SenjA : separuh dari jiwa bro..

@ beautiful_rose : barangkali Rose..

@ Fiqas : tapi aku harap dia lebih faham dari hanya mendengar..huh

@ skandaLdariLangit : ya itu nama dia.

@ Catherine- : aku rela Cathy..aku rela.

Prince Halilintar said...

boley saje berbicara same hewan sebab mereka juga bernyawa cuma xboley berfikir tapi pendengar yg baik..

ghost writer said...

@ khairul hisyam : aku usaha untuk itu...

@ niesz : bunuh saja rasamu Niesz..

@ FaizalSulaiman : tengah mencuba nih bro..

@ Amiey White : sebab ia lembut dan kenyal..

@ Dark Half : aku punya rekaan saja Dark.terwujud kerna rasa yang muali gila.

MATAHARI said...

wahai resah, berlalu lah.

dirty dozen said...

ko layan lah nyamuk2 kat atas 2....hahahahahaha.....

Gaphe said...

jangan resah gitu donk.. temui dan katakan saja secara langsung!

waduh, udah paling bawah aja saya komennya.. hehehe

Sumandak Kinabalu said...

Saya dapat bayangkan hari-hari yang berlalu tanpa teman bicara. Ruangan yang sempit semakin sempit dengan jiwa yang bergolak resah...
Berbicara lah kepadaNya biskut, sandarkan keluh kesahmu. Dia lebih memahami...

nurHeart said...

ermm.. ade ape dlm hati? (^^,)

*err.. fishball??

cik ciput said...

ckp dengan kucing ye?

Sasa Al-Sharif said...

hehe.. kan damai beraksi di waktu malam. haha

KUREKURE COMEL said...

perhhhh...dugaan..dugaan...

deAnza-wAnda said...

haishhh...cumel nyer nama fishball tuh...

Cik Bidadari said...

lalalalala... bantingkan dirimu di dinding hati mereka2 yang kau pintaskan... kalau sakit maka terserlahkan... dirimu pernah berkunjung di situ.

lalalalalala

white rose said...

ah, kau sememangnya bgitu...
sudah dapat yg baru, yg lama kau tinggalkan...

aku pun kau jarang jenguk,
macam laaa aku ni duduk dilangit ke tujuh...

ghost, jangan sampai aku bagi AMARAN sama kau...

kang aku taknak bancuh kopi lagi,
aku merajuk baru kau tahu...




hahahahaha...poyo jer

zaty luvlianncezzz said...

kamooooo mmg berhantu

rindu tulisan kamoo so dtg cni

jemput dtg
monyet kah kita??

Rose said...

aiiih hehehe..suasana hati memang suka aneh2..

e. indah said...

keresahan yang gila
memaksa kamu berbicara pada dinding kamar lewat malam-malamu
sambil khayal dalam putaran kipas syiling
berasmara dalam ilusi separa sedar
sedikit menyamankan keresahan bukan?

berbicara pada objek bisu, sangat tepat aku rasa, kerana tiada suara bantahan atau bebelan, bisu dan mendengar....




nota kecil: ingin pecahkan hati kamu ....(bisakah?....) .. ; D

HEROICzero said...

hati-hati dengan hati ku~

*dia itu lebih bisa mendengar kan dari kita-kita ni*

april said...

tanpa hujan dan musim kering,ternyata depressi ku semakin menjadi-jadi....


apa sudah jadi dengan hidup kamu ?
tiada hujan dan mataharikah ?

dunia dan seluruh jagat isinya memang bener-bener gila.hilang matahari saja sudah cukup untuk kiamatkan kita.

hati-hati dengan jiwa manusia.

Kebaya Sendat Sepatu Merah said...

mungkin cara ini lebih baik
membantu engkau lebih segar.

:)

Cik Bidadari said...

entry nakal.... ala2 insaflah konon ni?

si para para said...

matikan rasa.. cuba menajadi separa gila seketika...itu lebih lega aku rasa... berbicara pada dinding kamar...akhirnya kita yang tertawa sendiri... dan tanya pada lampu... pada kipas...bla bla bla...

ghost writer said...

@ MATAHARI : harap dia akan ikut cakap hati kita...

@ dirty dozen : takper..dah biasa derr...haha

@ Gaphe : temui?owh ngga Phe..ngga mungkin.

ngga apa2 janji ada.

@ Sumandak Kinabalu : InshaAllah Jane...tanx once again.

@ nurHeart : cuma darah pekat dan likat.

ghost writer said...

@ cik ciput : tahu ek..hihi

@ Sasa Al-Sharif : haha..mmg sangat damai.tenang ko bro.

@ KUREKURE COMEL : apa yang dugaannya nih..hihi

@ deAnza-wAnda : cuma seekor catwomen...hihi

@ Cik Bidadari : kendian ko biarkan aku menahan sakit...?

ghost writer said...

@ white rose : uishhh...takkan sampai macam tuh sekali sih..

ya kan namanya harus berbagi dengan yang lain.kalau kopinya lagi pekat kan memang enak sih..hihi

@ zaty luvlianncezzz : jangan pernah takut,tapi kalau rindu silakan datang selalu,,hihi

@ Rose : bener rose,kadang hati sendiri jadi pusing...

@ e. indah : kalau kamu mampu bertahan,ya mungkin bisa..

@ HEROICzero : kalau kau maksudkan Sang Pencipta...DIA punya kuasa untuk mendengar lebih dalam.

ghost writer said...

@ april : hidup aku semakin depressi Apry..serasa apa kejadian alam tidak mengubah gelodak yg di dalam.

aku sudah lupakan jiwa2...

@ Kebaya Sendat Sepatu Merah : barangkali lah...

@ Cik Bidadari : apa yang insaf,aku kan cuma mohon maaf..hihi

@ si para para : serasa semua kita mau berbicara dengan kita...aduhai!

Cik Bidadari said...

ohhhh.... mcm tu ke? huurrmmm

S..U..D..@..I..S said...

tak faham2
fakta ke auta......

ghost writer said...

@ S..U..D..@..I..S : hurmm..rasanya tak timbul soal fakta atau auta nih Sudais.. :)

rizwan's sweetheart said...

tak suka internet fda meragam... salu ujong2 dah nak berganti siaran barulah fda dapat muncul komen2 entry bisk... :(( biskkk... terasa kamu dah berubah... walau masih mesra, tapi kenapa lately entry2 kamu berbaur kepiluan, kesedihan, keresahan, kejauhatian dan segala macam ke lagi???

ghost writer said...

@ rizwan's sweetheart : besa lar Fda...bukan awan sajer yang terpilu...hati lelaki pon sama..

tehr said...

aku hanya mahu bahagia bersama

anooan said...

kau resah. aku gelisah. mari berduka bersama. cheers.




sang resah. jangan la jadi peneman biskut hantu.

kakchik@ella said...

tak paham sbb kakchik blurr byk, bkn sikit.

walau tak paham tetap rasa menarik. hihi ..

A.s.t.i.n.a said...

mengelus2 pundakku..

entah mengapa membuatkan saya tersenyum membaca itu..

nadzirah aqilah said...

keinginan dan kemahuan hati memang sukar untuk dimengerti..

tepuk dada tanyalah hati.. adakah hati akan menjawab?? atau sekadar selesa memendam sahaja?

Muhammad A Vip said...

kalo sudah begini apa yang harus ku katakan

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

playboy tengah carik stok baru..ceh

~ PIJA ~ said...

harap keresahan itu sudah beransur..!!! jom makan dulu..

Ayu Azuri said...

Duhai Tuhan,
damaikanlah hati insan ini.

Duhai hati,
tenaglah kau menghadapi cabarannya.

Duhai En. Biskut,
Senyumlah selagi termampu.

(^_^)V

♥ Juliana Violet ♥ said...

Jika hati-hati yang dipecahkan itu adalah kaca, mungkin akan mengambil masa yang lama untuk mengutip serpihan sebelum dicantumkan semula.

:)

Semua manusia tidak sempurna.

Menyesali dan memohon kemaafan adalah lebih baik daripada menyalahkan dan hidup dalam kebencian. :)

ghost writer said...

@ tehr : semoga berbahagia...

@ anooan : dia tetap mau bersamaku...

@ kakchik@ella : cukup lar dengan membaca kalau kak tak dpt memahaminya. :)

@ A.s.t.i.n.a : dan apa yg kamu fikirkan lagi membuatkan aku tersenyum.

@ nadzirah aqilah : aku dah tepuk dada...tapi aku tanya akalku.perlu kah?

ghost writer said...

@ Muhammad A Vip : jangan berkata apa-apa.. :)

@ b.r.u.t.a.l.s.o.l.o : haktuih...mana playboynya time mcm nih..haha

@ ~ PIJA ~ : sedikit masa lagi.

@ Ayu Azuri : duhai ayu..doaku juga bersamamu...

@ ♥ Juliana Violet ♥ : bukan membenci tapi menyadari.

zaty luvlianncezzz said...

haha...mmg rindu bca penulisan yg unik2 nie..

:)

btw jengok2 lah ke cni
hitam&putih paling feveret!!

Robot | Sakti said...

resah memikirkan hal dunia dan akhirat.

cukupkah amal hendak dibawa?

*mood berfikir

ghost writer said...

@ zaty luvlianncezzz : hilangkan kerinduanmu Zaty.. :)

@ Robot | Sakti : tak cukup bro...tak cukup.

zaty luvlianncezzz said...

hahaha..ye..dh ilang pun..
bla nk update..x sbr nk baca tulisan 'bhantu' yg laen ;)

Adinda Amy Sensei said...

pandai berkata-kata rupanya ghost writer ni... :)

mrs.sabri said...

tumpang tanya..PUNDAKKU tu apa maksudnya?

bujal X said...

sudah masuk ke perut.tapi mahu menghadam perlukan masa.

ghost writer said...

@ zaty luvlianncezzz : akan ada setiap hari...hihi

@ Adinda Amy Sensei : hantu ada pendidikan sastera mungkin..haha

@ mrs.sabri : pundak itu belakang leher kita.

@ bujal X : kena amik masa lah jawabnya.

HEROICzero said...

tidak lah sampai ke Sang Pencipta. itu kau lebih tahu.

maksud aku, cuma si kecil itu. faham atau tidak bukan persoalan. asal sudah terluah.

makin terluah, makin manja =)

ghost writer said...

@ HEROICzero : owh aiseh..ya,ya dia akan semakin manja.

Inspirationalefeks said...

ohh aku pn enda phm mksd pundakku tadi .. tp ak dh thu skrg ..


runsing+resah= buat aku xsuka tido

ghost writer said...

@ Inspirationalefeks : kalau terlalu resah jangan tidur bro...haha