tiada salahnya....




apa salahnya kalau pria menangis...

kalau kecewa dan hatinya terguris...
kalau bahagia dan airmatanya menitis...

apa salahnya kalau pria menangis...
maruahnya tidak akan terhakis...



biarkan aja deh..(lagipun siapa mau ambil peduli...)

53 comments:

MATAHARI said...

tak pernah salah untuk menangis.

MATAHARI said...

biskut. nanti layan lagu kat blog aku.sistem jatuh versi quartet

S..U..D..@..I..S said...

laa.. apa hal selepas hilang, menangis

happy2 ceria tahun baru maa....

p[A]n[A]d[O]L said...

x salah menangis..
dan mmg tidak pernah salah.. ^^

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

jgn menangis krn sedih biskut..menangislah kerana gembira..daku peduli setiap kesedihan sahabat2 ku..happy new year.

white rose said...

aku pun sedih bisk...
arini dah masuk 2011m tggal laa semuanya di 2010...

aku tak bole bawak semua yg ade di 2010, aku kena ciptan yg baru di 2011...

bisk, lama kau menyorok...
habis air kopiku basi belaka...

aku mau bancuh semula di tahun baru ni...

SELAMAT TAHUN BARU YA BISK, SEMOGA SEGALA IMPIAN MU MENJADI KENYATAAN...

Robot | Sakti said...

lama menyepi.
selamat tahun baru der.

:)

e. indah said...

kenapa encik biskut??

tak salah bila pria menangis
malah ia memerlukan hati dan kekuatan untuk mengeluarkan titis2 perasaan itu
aku kira itu keikhlasan


betul tidak?

Sang Cerpenis bercerita said...

iiya memang tidak apa2 kalo pria menangis. menangis itu manusiawi kok

SQUARE said...
This comment has been removed by the author.
CIK TOM said...

betul..pe salahnya lelaki menangis..lelaki pun ade perasaan jgk...

Nasz said...

Tidak salah untuk menangis. lelaki atau perempuan, sama sahaja. Mereka manusia yang punya perasaan. Jangan ditahan andai air mata itu pengubat rasa. Biarkan ia menangis. Menghadap depanNya, menagislah sepuasnya.

Apakah khabarmu baik di sana? Sudah lama aku pergikan diri, tidak sangka kau juga menyepi. Semoga hidupmu baik baik di sana.

Selamat tahun baru.

REPUBLIK N9 said...

Tak salah utk menangis... nanti di hari perhitungan air mata itu bisa memadamkan api yg ingin membakar tubuh...

Biarkan air mata itu mengalir...

i am S!L4H.. said...

x salah.....

Insan Marhaen said...

Im susah nak menangis..

biskut said...

@ MATAHARI : ko pernah menangis?.nanti aku layan bila betul2 berada di daratan.

@ S..U..D..@..I..S : cuma sedikit itu tidak mengapa Su..mungkin sebab terlalu hepi...tahun baru tidak beri kesan pada soal hati Su.

@ p[A]n[A]d[O]L : ko pon tau itu kan Pan..

@ Lydia Miza(Aidyl Azim) : ya itu pasti.mekasih LM.hepi new yar

@ white rose : hangatkan air dan bubuh serbuk kopi baru.

InshaAllah WR

biskut said...

@ Robot | Sakti : aku berada di daerah yang lain rob..hepi new yar.

@ e. indah : ya sebab sukar itu lah pria punya keikhlasan utk menangis.i abetul2 lahir dari sudut hatinya.

@ Sang Cerpenis bercerita : bener Mba..kita kan manusia biasa.

@ SQUARE : haha..maka ada yang terkeliru dengan tangisan tuh.

@ CIK TOM : perlu dilepaskan dengan penuh perasaan yang tertahan..

MATAHARI said...

pernah. . tikar sejadah menjadi saksi.

biskut said...

@ Nasz : bagi yang pernah menangis itu memahami.
Aku baik2 saja nasz..cuma aku rindu masa liburku.mekasih nasz.

@ REPUBLIK N9 : menangis kerna taubat itulah yang sebaik-baiknya..aku percaya kalau itu.

@ i am S!L4H.. : sil4h..!ya memang tak salah.

@ Insan Marhaen : mungkin masih disimpan..keras untuk ditembusi.

biskut said...

@ MATAHARI : betapa aku masih menginginkan saat2 begitu bro..

lesungpipit said...

jangan menangis. inikan tahun baru.

:)

rizwan's sweetheart said...

takde apa salahnya kalau lelaki menangis... lelaki pon kan manusia biasa... yang punya perasaan... tp bisk, tak maulah nangis2 di ari pertama tahun baru...

Gayahspears said...

aku pon mau nages sepuas2 nya :( huhu

zirconia said...

memang tak salah bisk. kadang kala rasa hati yg tak dapat diluahkan bisa terzahir dgn tangisan :D

Fiqas said...

baik pria mahupun gadis, tak pernah ada salahnya...
menangislah kalau itu melegakan perasaan mu, bisk...

happy new year..

platipus said...

kawanku
jgn sedeh!

Gaphe said...

semoga bukan alasan untuk pria biar bisa menangis.. hehehe

walaupun tiada yang melarang pria menangis koq.

tehr said...

menangis adalah hak individu
tiada siapa pun boleh menegah atau menyuruh

aku juga biasa menangis
dan aku bahagia bila menangis

che fara @ fanadz said...

apa salahnya nangis bisk..salah satu cara melegakan stress tu..[kalau ko jenis tak pandai luahkan kat orang la].

p/s: selamat tahun baru 2011..:)

NAJ HEBAT said...

biskut lemau sayang~

lelaki menangis bar macho.

lemah aku tengok jejaka malaya nanges.

kau jgn nangis. nnt aku nangis sama.

ctpayong said...

salam bisk

kemana menghilang?
kenapa menghilang?

urghhh..banyak soal kak ct ni!

biskut said...

@ lesungpipit : owh lupa yang ini tahun baru..hihi

@ rizwan's sweetheart : rasanya nangis tuh bukan sebab tahun baru.dont wori. :)

@ Gayahspears : ulp..nangis dalam bilik k..hihi

@ zirconia : mungkin untuk legakan perasaan...

@ Fiqas : mungkin aku masih berusaha untuk tidak menangis..hepi niu yar fiqas

@ platipus : hanya hujung kesedihan saje kawanku..takde aper.hihi

@ Gaphe : diusaha nih dech gap..pasti ada alasan bukan..

@ tehr : ada ketenangan selepas menangis..tapi takkan ada kekesalan selepas menangis.

@ che fara @ fanadz : mungkin juga apa che fara cakap tuh betul.aku tak reti nak luahkan.tapi masih boleh tahan.

@ NAJ HEBAT : lelaki menangis tanpa esakan..cuma nampak pada matanya yg berkaca..ko pasti mampu menahannya naj.

@ ctpayong : cuma berada di daerah kelautan yang tidak ditembusi jalurlebar ct payung..n kenapa?sebab ada misi yang perlu diteruskan.tanx kerna bertanya ct,kak ct..hihi.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

selamat tahun baru

gigi rongak said...

x salah pun lelaki menangis sebab dia juga punya hati dan perasaan. weh! ko nangis ka?

gigi rongak said...

x salah pun lelaki menangis sebab dia juga punya hati dan perasaan. weh! ko nangis ka?

biskut said...

@ b.r.u.t.a.l.s.o.l.o : Mat tahun baru brutalsolo..


@ gigi rongak : aku tak nangis..hati aku jer..ahakz!

Afiefah Safieni said...

lelaki menangis nampak comel ja..
=)

Encik MamaT said...

menangislah.. bila harus menangis... kerna kita.. semua.. manusia...

lirik dewa :p

deAnza-wAnda said...

bisk...x salah kalau lelaki mnangis... sunnah Rasulullah pon ade cakap camtu gak.. menangislah... biarkan air matamu mengalir....

grOundnUt said...

Tak salah le lelaki menangis...tangisi akan pemergian yang tersayang pasti sukar di terima...agak² si Eori aman di sana?R.I.P Eori...

biskut said...

@ Encik MamaT : tau lirik tuh ek..ya kita tetap manusia.


@ deAnza-wAnda : sudah kulangsaikan untuk penutup musim.tanx wanda


@ Afiefah Safieni : nampak comel ek..really?

maCy said...

tak salah. betul. kadangkala tangisan tu menunjukkan keikhlasan~

..nOWa.. said...

menangislah semahunya..

biskut said...

@ grOundnUt : ade dunia aman yg ditentukan utk eori..so sad kan kehilangan yg tersyang.


@ maCy : kadang sukar utk digambarkan.


@ ..nOWa.. : roman takleh nangis lama2 kan..kena simpan sedikit.hihi

nadzirah aqilah said...

air mata itu untuk semua..

tiada undang-undang yang menentukan haknya..

biarkan sahaja ia mengalir..

Sumandak Kinabalu said...

Tiada salahnya...
Menangis juga salah satu medium untuk meluahkan segala yang terbuku dalam hati.

Lelaki menangis tidak semestinya menunjukkan dia itu lemah. Kan itu lumrah manusia, menangis bila sedih...

deAnza-wAnda said...

bisk....... mane menghilang nie......

Gayahspears said...

takmo nages dlm bilik sambil hentak2 kaki kat lantai, nak nages depan ko buleh tak sayang~ehem3..huhu

Hanim Mahali said...

tak de salahnya... nanges bukan tanda kita lemah... tapi ia hanya untuk meluahkan kesedihan... lagipun baik untuk mata... mencuci mata... tehehe

~ PIJA ~ said...

pria bile menangis nampak lebih kacak tu...hihiii

tutorial blogging said...

tidak ada salahnya untuk menangis, menangis lah selagi bisa

biskut said...

@ nadzirah aqilah : mungkin dari segi harga diri menentukannya.


@ Sumandak Kinabalu : melepaskan apa yang terlalu menyakitkan.


@ deAnza-wAnda : i'll be right back baby..


@ Gayahspears : boleh jer alyaa..hihi


@ Hanim Mahali : dan mencuci dosa.hihi


@ ~ PIJA ~ : ye ker..?tapi lau selalu nanges tuh cenggeng.haha


@ tutorial blogging : ya pasti sob.tanx to ur comment.

Sephi Sephia said...

Ku tabik pada lelaki yang tidak segan menangis!
Serius.