kabus III (aku pergi)




Ini sama sekali bukan hijrah...
tapi daerah terbentang luas ini akan aku tinggalkan
...dan aku akan menuju ke satu tempat yang berkabus..
di sana tidak mungkin aku berhasil menembusi kabus itu..
terlalu tebal toh..puing-puingnya melingkari mataku
mungkin saja di sana tiada hujan..
tiada purnama yang kurindu...aku kabur.

Aku tinggalkan sedikit catitan ku di sini
sampai waktu kita ketemu..
januari pasti menyambutku...
di ruang daratan yang tegap,anginnya lebih lembut..halus.
dan aku pasti merindui kamu...tidak pernah tidak
kerna ini dunia cermin sisiku...

ah,sudah 51 hari aku di sini..
2011 aku pasti datang lagi..
sampai bersua para dewata dan dewi...
(dan kabus itu akan kukuak kembali)





(baby dont cry-the cure)

39 comments:

Insan Marhaen said...

selamat pergi buat kabus.
selamat kembali buat perantau yang puitis..

LadyBird said...

:)..
dimanakah tempat yang akan kamu pergi?
tempat berkabus?

Robot | Sakti said...

ni puisi ke sajak der?
tapi best la.
pandai lu maen kata-kata.


hehehehe

FarhaNezam said...

sangat puitis la.. siuk baca..

diana said...

selamat menuju ke tempat yang berkabus itu..
semoga di sana kamu akan bertemu apa yang kamu cari..

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

ape nie kabus ? aku bace pon berkabus jugak.. tpi kan tajuk buku novel tingkatan 5 taon nie tajuk di kabus di pembuktian.. ape tah ! hehehe !

Gaphe said...

Dibalik sesuatu yang berkabus itu pasti ada yang menarik.. kejar!. semangaaat!

zirconia said...

bisk nak ke mana nie? jangan tinggal dakuuuuu :(

S..U..D..@..I..S said...

laa..nak kemana plak ni...
baru nak kenal...
pergilah manatau disebalik kabus tu ada bintang...kelip2...

situsonline said...

selamat jalan sdrku smoga km ndak kembali lagi.

fann said...

kabus apa ya?

rizwan's sweetheart said...

apa azam tahun baru en bisk?

Sasa Al-Sharif said...

bro, ko mau ke mana lagi? x dpt online ka?

Sephi Sephia said...

Ke mana jua kamu pergi dalam muka dunia, semoga selamat dan sejahtera sentiasa.

ctpayong said...

salam
hati-hati dijalanan. kalau jatuh bangun. kalau lelah berhenti. semoga kamu ketemu apa yg kamu cari.

ikhlas : kak ct

Fiqas said...

pergi lah kamu, mencari sinar dibalik kabus...jangan kamu hilang dibalik kabus sudah...:)

white rose said...

laaa, habis laa biskut aku ni masuk angin...

tu la, aku suh pakai selimut, kau taknak...

kau baik2 aja ya bisk...

MATAHARI said...

biskut. ahah. aku pun away.

Encik MamaT said...

wah... mencari sinaran di sebalik kabus... hehe

maCy said...

hijrah dlm kabus. selamat tahun 2011 ;D

StellaClaire-Richard said...

negara mana ko pigi Biskut?.. btw, hepi new year aa..:)

Gayahspears said...

camat pergi camt kembali di thn baru ya :) hihi

..nOWa.. said...

aduh aduh..sudahlah susah sungguh mau baca belog encek biskut sbb bila dibukak lagi tergantung (hang) ececehh ( nak try gak cakap macam enecek biskut. hehehh

ps - jangan lupa daku

nadzirah aqilah said...

encik biskut.. kemanakah hala tuju mu kali ini?? suda tiadakah kamu di tanah negeri yang kita sama2 jejaki selama beberapa purnama ini?? semoga kamu akan terus berbahagia di sebalik kabus2 yang muncul itu... saya akan setia disini menanti di alam maya... (^____^)

grOundnUt said...

datang dan pergi tak kembali...seperti kisah Eori di dalam Entry...
jenguk entry kisah Eori..sob...sob...sob...=(

Sumandak Kinabalu said...

Tabahkan hati untuk menempuh hari-hari yang mendatang. Walaupun kadang-kadang terasa bosan atau terasa tempat itu teruk, just remember ada orang yang tinggal di benua yang lagi teruk...contohnya, mereka yang hidup di negara yang sentiasa dihujani peluru dan bom buta...

mizzapple said...

pergilah engkau sahabat.
kami disini akan menantimu. :)

deAnza-wAnda said...

bisk... nak g mane nie??

REPUBLIK N9 said...

Memang puitis...

kabus ke jerebu? he3

beautiful_rose said...

pergi mencari persinggahan y lainnya....

نورّالعينِ said...

pndainya cik biskut ni..sgt puitis..dalam mksud stiap bait2 tu..

Adi Chimenk said...

ndak pantas rasanya juara dengan cara picik..! Vietnam juga jadi korban dari kepicikan supporter Malaysia..
Tak bisa maen sportif, tak usah berolahraga lah..

e. indah said...

encik biskut nak p mana??
jadik sepa nak bagi stock biskut kat aku ...nanti aku kelaparan ... ;_(

~ PIJA ~ said...

biskut..aku suke kabus..!!!

NAJ HEBAT said...

der biskot lemau.

kaboss???

gua baru balik holiday. genting higland je.
haha

rindu??

Insan Marhaen said...

IM dah masukkan url anda ke bloglist 2011 IM. selamat berkarya..

shatooman said...

selamat tahun baru... ko mau pergi negara berkabus mana ni??

biskut said...

to all commentor:

sangat2 dihargai atas kesudian kamu untuk meninggalkan komen dan membuat pertanyaan.aku telah kembali selepas 'kabus' telah hilang.'kabus' itu cuma satu daerah yang terlalu jauh dari jangkauan jalurlebar.cuma perlu bayangkan berada di tengah2 lautan.

kamu semua akan dikunjungi semula.thax once again.

MATAHARI said...

yeah. biskut kembali. aku rindu ni, biskut!