tetap utuh!








Hari ini aku memulakan tugasanku di cabang baru dan pertama kali ke sini aku perlu menelaah dan menyemak serta mempelajari semua perkara baru..ya,semua serba baru.Mereka-mereka yang ada di sini menyambutku cuma dengan senyum-senyum aja toh..Makanya aku juga perlu senyum,tapi ikhlas deh.Sebagai orang baru di sini aku perlu teliti kerna saja segala yang diurus melibatkan soal penggunaan yang terhad dan perlu mendapatkan signature pada setiap dokumen dan setiap kesilapan akan dipertanggungjawabkan di pundak ku.Tapi hari baru tak semua berjalan dengan indah dan baik bukan....

Seorang budak bawahan aku datang...
"incharge,hari ini ada pemeriksaan mengejut dari lembaga tadbir selepas jamuan nanti..."

waduh,masak hari pertama sudah didatangi...namun aku masih punya keyakinan untuk hadapi hal-hal yang begini kerna saja aku juga seorang yang dilatih untuk ini.Jadi,kalau saja mereka ingin menguji aku,aku bersedia deh...aku tau aku diletakkan di sini hanya atas alasan ingin melihat aku melakukan kesilapan.Pejuang mesti berani bukan...dan kalau kalah aku tidak terkalah dengan mencuba dan melawan.Paling utama,harus tampil yakin,bersedia dan menjawab dengan tenang...ah,seolah-olah aku baru mau mencuba temuduga.

Apapun yang berlaku separuh hari ini,aku perlu ucapkan trimas pada anak2 buah aku yang banyak membantu sehingga semua ahli lembaga tadbir balik dengan wajah yang hampa kerna gagal menemui suatu pun kesilapan untuk hari pertama aku di sini.Hey,silakan datang lain masa okay...Aku tidak perlu menjadi adiwira yang punya kuasa untuk melenyapkan kamu tapi aku punya kuasa untuk menunjukkan kamu laluan keluar dari ruang aku yang kecil ini.

Aku tetap percaya,mereka tidak akan pernah berhenti..dan aku juga akan tetap bersedia.Hidup ini di mana pun tetap punya risiko.Kita penanggung yang paling berani dengan memikul kehidupan kita.Harus tetap utuh!HARUS!!! 

45 comments:

deAnza-wAnda said...

harusss.....!!! haha padan muka dowank kan bisk... well a hero must always be strong k dear... dont givva demm dear... =))

hanaahmad said...

hidup tanpa risiko umpama hidup tanpa bayang2. tanpa risiko kita tidak akan berani untuk berjaya. berani ambil risiko bermakna kita berani utk tidak gagal.

MATAHARI said...

peh. tbaikk bro, begitulah semangat yg patut ada, aku rasa tcabar pulak dalam melalui hari yg lemah

Eryati said...

erm...tempat baru d mana ya?...apasal gambar hiasan entri ni mengerikan?

nadzirah aqilah said...

org tidak akan puas mencari kesilapan kita.. tapi itu juga bukan batu penghalang untuk berjaya malah merupakan bantuan untuk kita buktikan yang terbaik yang kita mampu lakukan..

congrats bisk kerana berjaya mengharungi segalanya.. (^__^)

rizwan's sweetheart said...

bisk... len amcam jerk entry... bertukar tempat kerja ke?

NAJ HEBAT said...

Ye.. itu dia..! Itu dia semangat yg kita nak!!!

chalo...chalo...!

Encik MamaT said...

wah.. bagus skali bro.. pekerja yang cekap dan berdedikasi... :>

niesz said...

betul3..berani kerana benar..hehe..

maCy said...

oh. selamat berjaya di tempat baru ya ;D

~ PIJA ~ said...

harap semua nye berjalan dengan lancar deh!!!! harus UTUH...

John Terro said...

hidup penuh risiko
makan pun berisiko tersedak

diana said...

semangat biskut!!
heheh..kita boleh menang walapun kita tak gunakan pedang..
cuma guna otak sudah!

AngahSayang2314 said...

apa pun good luck 4 new job...
tapi kan biskut kena mula dari bawah balik kan... org kata study balikkkk

white rose said...

agaknya kalo aku datang dengan rombongan meminang kau secara mengejut, ape kau rasa?


hahahahaha...


bisk, keyakinan diri perlu UTUH...
jika persediaan semua ada, tapi KEYAKINAN lemah semuanya gagal...


aku YAKIN KAU BOLEH BISK...
dengan keyakinan aku yg kau ni sebenarnya belum mandi kan?

miahaha...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

wahh syabas bisk.LM doakan bisk sentiasa berjaya.

S..U..D..@..I..S said...

haha..semangat mau utuh
jiwa mau teguh..

jgn rapuh macam biskut .....hehe

gambar pa tu..napa aku x paham...

REPUBLIK N9 said...

cayok3...

Robot | Sakti said...

semangat dan keberanian tu penting der.

hehehe

ctpayong said...

masa ada yg suka melihat kesilapan. bisk, bersangka baik maka akan baiklah jadinya. harus gagah dan tabah hadapi segala.

Insan Marhaen said...

minggu pertama masih boleh relaks... tapi ini juga masa untuk bertanya.

Gaphe said...

keren euy, punya anak buah.. beruntung anak buahnya taat sama kamu bisk, jadi inspeksi mendadaknya nggak berantakan

e. indah said...

waktu ini aku penuh sakit hati dan sesak jiwa duduk di tempat seperti yg kamu gambarkan-seperti di tempat yang mereka2 itu menunggu untuk aku melakukan kesilapan ...


nota kecil : aku benci menganggukkan kepala pada sesuatu yang aku tidak setuju ...

:_( hati sgt pedih waktu ini ...

Sang Cerpenis bercerita said...

semangat maju terus

Ahmad'z said...

semangat biskutt,,hehhe

Anitadahahs said...

semoga hari hari yang mendatang bertambah utuh hendaknya! :)

i am S!L4H.. said...

pkcik bskut.....kje mne......
x tau..T___T

StellaClaire-Richard said...

sabar..and gud luck hehe!

velasrizal said...

wah guwe setuju bangat..

Jersi Baru Selangor 2011 Dan Senarai Pemain Selangor 2011 (Bolasepak)

Suara Kalbu said...

Saudara,
Apapun mahu ucapkan tahniah diatas keutuhan dan kejituan hati kamu. Calang orang mahu mendepani cabaran sebegitu. Semoga terus berjaya ya

Fiqas said...

tahniah bisk... senyum seikhlas hati mu..biar apa jua ujian yang datang...semoga kamu terus berdiri utuh tanpa goyah...:)

Abu Luqman said...

la ni kat cabang mana..tu...mai la kat cabang sini..hehe

Gayahspears said...

cayalah beb.. bermula dari bawah... aku tetap sokong ko dr belakang walaupon ko tak nmapak..huhu

platipus said...

bgus..teruskan bersemangat wahai kawan

aku tetap ada..menyokong kau

grOundnUt said...

HARUS strong gitu yer...^^

diba said...

u must strong k..!smile always;)

diba said...

u must strong k..!smile always;)

diba said...

u must strong k..!smile always;)

tehr said...

satu motivasi untuk aku
selalu yakin dengan diri sendiri

CIK TOM said...

bagus2...semangat tue penting..thin positive...good luck ye bisk!!!cik tom doakan yg terbaik :)

biskut said...

TO ALL COMMENTOR:

Im so GLAD n sangat mengujakan bila membaca positive words dari kamu semua..ternyata segala 'kesakitan' itu bisa saja lenyap oleh kata-kata semangat...dan ia pasti menghidupkan lampu-lampu di sepanjang jalan,sebagai penyuluh dan wujud sebagai bintang-bintang di kala malam....

sebenarnya ia lebih dari kata-kata yang termampu diluahkan...btw,mekasih sangat atas semua kata-kata kamu...

yang terbaik itu datang dari sahabat yang baik..dan kamu yang TERBAIK!

Sasa Al-Sharif said...

wah ada spotcheck segala. lawatan kah?

biskut said...

@ Sasa Al-Sharif : lawatan apa bro..memang nak check jabatan.

Sephi Sephia said...

Ya, aku suka semangatmu yang ditonjolkan. Semoga berjaya selalu hendaknya.

biskut said...

@ Sephi Sephia : mekasih sephi..kamu jugak begitu ok.