the sunday....




Alangkah indahnya ketenangan..
berada di dalamnya kita tidak ingin keluar
berada di sisinya kita tidak ingin terpisah..
senyuman terlalu begitu mudah terpamer
membiarkan nikmatnya tenang menerawang di fikiran
serasa tidak mahu berhenti...

namun ketenangan cuma di perbaringan...
sedangkan ahad yang cerah di luar lingkaran..
hati tidak mahu turut sama..tidak terpujuk
bermula di ruang kecil dan berakhir juga di ruang kecil.
milo panas dan sebungkus butter cookies...muffin semalam masih tidak berusik.
headset pioneer masih menekap di telinga,khayal dengan lagu-lagu dari mp3 philips...tenggelam dan hanyut dengan sengaja...meski mata tertutup,jiwa gemersik.
masih kebosanan kah aku....?


di mana pun kita..kegembiraan itu tetap teraih...hati lebih utama.
kita penafsir ketenangan yang paling baik...siapa yang mau nafikan?














(jangan fikir ini aku deh....)

53 comments:

dayya dayyanna said...

setuju. hati menafsir dengan emosi selulu membawa tangis. hati menafsir dengan rasional selalu bawa senyum. Tapi kadang2 tak pun. huhuhu.

eRza farEeha said...

wahh..bisk da ltk wajah..hehe

bisk ni cm sesuai buat bku puisi2..kompem rmi bli..ehhehe...pndi eh bisk wt..

Gayahspears said...

la.. ingatni gmbo ko sekut!! baru aku nk ngorat..kahkahkah...

hapy sunday sekut!!!
n3 yang menarik.. ko pon nk jadi cam panadol ya??? hahahah

MATAHARI said...

happy sunday bisk. malasnya mahu merempuh isnin,

berada dalam tempat pertapaan sendiri melayani ketenangan lebih indah dari kekacauan harian.

hiro said...

wah..indah betul cipta-Nya.

Ahmad'z said...

tiada yang bisa tandingi ciptaan-Nya,,nice info sob,,

biskut said...

@ dayya dayyanna : sebenarnya kita lebih tahu dayya..kita lebih tahu.


@ eRza farEeha : shhhhh.....hihi.
jadi lar yang 1st nanti k bila antologi puisi bisk kuar.hihi


@ Gayahspears : memang aku pon cik alyaa.hihi..sila jangan percaya.haha

ye ker ada kesamaan dengan panadol..sama macam cikgayah pon ada apa..penulisan lar ya kan.


@ MATAHARI : hepi sunday too.
ruang yang kecil tapi lengkap apa yang kita nak..so,pilih saja ruang kecil selagi mengembirakan kita.


@ hiro : semua ciptaan-NYA indah hiro..kalau ada cacat pon mesti ade hikmah yang indah di sebaliknya.

biskut said...

@ Ahmad'z : sangat diakui...kita sendiri tercipta oleh-NYA.mekasih sob.

diana said...

hati tengah tak tenang ni..
tak gembira..
tenet slow sangat!!
huhu

Sang Cerpenis bercerita said...

met hari minggu

CIK TOM said...

tue gmbo biskut??macho..hehe...

arini rs xtenang...ht berkecamuk...

nelly said...

kata-kata penuh makan

=)

tag u :http://nellythestrange.blogspot.com/2011/01/giveaway-pertama-blog-sembang-hari-hari.html

biskut said...

@ diana : pernah alami macam tuh kak diana..kena lebih bersabar jer.


@ Sang Cerpenis bercerita : met hari minggu juga mba.


@ CIK TOM : percaya?hihi
jangan terbawa-bawa ke esok hari nya k..biarkan keresahan tuh habis hari nih jer.


@ nelly : kedatangan nelly pon bermakna untuk blog nih. :)

NAJ HEBAT said...

haha.

nak buat contest 'ini bisk?'

lalala~


tenang nya Sunday. Tidur. Makan. Rehat. Rehat. Rehat.

bisk.. tulang belankg aku sakit. Semalam jatuh court. hadoi.

NIT NOT said...

salam singgah sob...

i am S!L4H.. said...

nak muffin......coklat.....

Robot | Sakti said...

ketenangan, perlu dicari.
ketenangan dihati, lebih bermakna.

mintalah pada DIA.

biskut said...

@ NAJ HEBAT : jangan naj...nanti tak leh tidur.haha

tidur banyak,makan sikit,rehat mesti cukup.petang nih nak men futsal lak.

men tenis ker naj...cepat2 sapu ngan ubat sebelum teruk.




@ NIT NOT : salam..silakan sob..


@ i am S!L4H.. : mai sini amik..takkan nak post.hihi


@ Robot | Sakti : agar bisa aku mencapainya rob...

Liling said...

puitisnye.hehe.sempat agi baca2 before komen sini =)

jom join says laa biskut =) boleh beli byk biskut =)

http://says.my/Liling/invite

ARC™ said...

nice :)

_luVy*dUcky_ said...

hye..hurm,,cipa nk tnyla..pe mksd bskut "nk tau dunia fantasi cipa tu?"..hehehe!nway,,tq yurp komen kt blog cipa..:) u mean nk cipa cte sal fntsi eh??ni just asking coz im newbie here..:)

niesz said...

sunday-time for rest..ehe..

Insan Marhaen said...

huh, berhentilah dari melayan penyakit. di dunia luar, burung sudah lama balik ke sarang.

ctpayong said...

jangan ikutkan hati sangat. pergilah tengok movie...hantu kak limah balik rumah...

maCy said...

segan nak tafsir hati sendiri. haha

T__T

NARDtheNERD said...

kadang2 ketenangan mengundang sepi.
tak best jugak....

:))

biskut said...

@ Liling : bila join dapat biskut banyak ker..best tul.hihi.nanti owank terjah k,


@ ARC™ : tanx... :)


@ _luVy*dUcky_ : nak tau maksud biskut read this..

http://mybacteria.blogspot.com/seabiscuit-my inspirations.

ya sure i want to know..thats ur url name.hihi


@ niesz : digunakan sebaiknya kan...


@ Insan Marhaen : kita pulak yang meninggalkan sarang...

biskut said...

@ ctpayong : teman takde nak pegi tengok..hihi


@ maCy : atau nak lakarkan yang itu terlalu payah...hihi


@ NARDtheNERD : tapi masih diperlukan kesunyian tuh untuk owank2 macam saya.

Fiqas said...

kedamaian dan ketenangan hak milik setiap insan,..:)

p/s,aku fikir itu kamu deh..:)

_luVy*dUcky_ said...

ooo..da bce da..tp cm cipa ckpla..nme tu cipa dpt spontan ja,.yela,cipa aggp dlm blog tu sume as dnie fantsi sbb die ley jd diary n so on.nk ltk diary as tjok cipa rse rmi da gne.so nk sumting diffrent n da klik kt blog cipa otometik la msok kt dnie cipa..kn??heheheh~ksmpulnnye,nme uh spontan saja:)..btw,tq yerp..rjen2la jengok cipa yerp!hehehe!

Sasa Al-Sharif said...

hari ahad kita sama bro. haha..

eh pic ko ka bro?

biskut said...

@ Fiqas : maka kita wajar untuk milikinya..

p/s: itu memang aku deh.



@ _luVy*dUcky_ : owh begitu...bisk selalu berfikir kalau setiap nama blog itu punya makna dan bersamaan dengan konsepnya..ya tentu saja ia seperti diary cuma ia tidak diprivatekan...dan kita mau ada owank yang mengetahuinya.

insyaAllah,punya kesempatan akan dijenguk.

biskut said...

@ Sasa Al-Sharif : mungkin sudah jadi malas kan..haha

i am S!L4H.. said...

alaa jauh sgt....pos la..ngeeee

Fiq Vertigo said...

hah? itu bukan kamu?

haha

okeh. setuju dengan quote akhir.kita penafsir ketenangan terbaik.tiada sapa dapat nafikan apa yang kita rasa.


ahh..milo panas tetap menenangkan. ya dak..? haha

white rose said...

aku baru nak puji gambar kau tu hensem orangnya...

sekali tu kau ckp jgn pikir itu diri kau...

tak jadi laa aku nak puji...

baru jugak nak ajak dating, nak ngorat2...

last2 aku kansel kan semuanya...
sebab aku bercuti hari ahad...
miahahaha...


sori bisk, aku KEBATASAN WAKTU...

deAnza-wAnda said...

there u are... hurm... finally yar... =)))

deAnza-wAnda said...

bisk.. internet prob shoutbox x kua... aiseyh.. bru ngat nak chat smbl2 wat kije neh...

biskut said...

@ i am S!L4H.. : post kat email ek...haha


@ Fiq Vertigo : selagi kita yakin ia pasti datang(ketenangan).

milo panas sudah jadi pilihan aku...hihi


@ white rose : hahaha...sila percaya.

hari ahad ku kali ini utk bersenang lenang dalam ruang kecilku saja.

masa tidak bataskan kita..


@ deAnza-wAnda : juz once... :)

masih nak wat keje lewat macam nih.get ur rest ok.esok masih perlukan wan..

deAnza-wAnda said...

innocent pic of yar... xpe bisk im okay wit dat...

REPUBLIK N9 said...

Salam sahabat.. dah lame aku tak datang sini sejak aku tutp blog aku :)

kamu sihat? ha3

republikn9.blogspot dalam kenangan...
ym/email=republik_n9@rocketmail.com

S..U..D..@..I..S said...

ketenangan itu keindahan, malah semua yang bernama nikmat....boleh ka..

rizwan's sweetheart said...

Bisk... itukah kamu? akhirnya dapat jugak tengok real face kamu... selalu asek pandang biskut marie jerk

zirconia said...

kalau bukan bisk, itu siapa ya??

hari ahad zirc tak tenang semalam. hari nie rehat di rumah lagi.

Encik MamaT said...

bukan gambar kau ke tu... :D

biskut said...

@ deAnza-wAnda : hope everything is gonna orait.


@ REPUBLIK N9 : as salam juga untuk kamu sahabat...

kenapa dan apa punca terus kabur ?

ya sihat saja.


@ S..U..D..@..I..S : ketenangan itu untuk dinikmati.


@ rizwan's sweetheart : hurmm..itu bisk.biskut merie tuh pon bisk gak..haha


@ zirconia : kalau bukan bisk tentu dia biskut..hihi

sama lar,masih ada masa untuk rehat walaupun tak cuti.


@ Encik MamaT : itu sy bro...hihi.juz once.

gigi rongak said...

aku tak pandai nak mentafsir.. hehe..

eh! ko ka bisk.haha

Sumandak Kinabalu said...

Hari yang sibuk kelmarin, tak dapat nak menghayati hujung minggu bersantai...
Tapi sibuk atau tidak, hargai saja masa yang diberikan. Sekurang-kurangnya, kita berkesempatan menikmati detik kita di dunia :)

Cik Shark said...

wuuhh,klo dulu dia x jadi penagih kan baguss..wink wink

biskut said...

@ gigi rongak : faham dalam hati jer ok..haha(yup itu aku)


@ Sumandak Kinabalu : kesibukan pon satu ketenangan sebab teda sapa yang mau kacau..hihi


@ Cik Shark : kalau lah...tapi ia sudah terjadi

i am S!L4H.. said...

boleh2...gmba pon x pe la......haha
tp lme2 kne bg yg btol2..hik3

orang muo said...

tuah ayam nampak di kaki tuah orang nampak tang muka yg berseri2... he he..walaupun muka buruk tetapi bersuara emas tetap bernilai mcm emas jugak :)

Anitadahahs said...

yeke tu bukan pic Bisk. dah tu siapa? wee ;)