hukuman ini terlalu halus

Dengarkan dengan rasa yang luhur...

Saat aku lahir sebagai seorang yang jahat di masa dewasaku,menumpang di celah-celah kebaikan yang tidak pernah mengusap kepalaku,yang menipu akal fikir ku agar menurut kata nafsuku,yang menyusun botol-botol di para iman,yang menitikan airmata dari darah,yang menebarkan kuman dalam sedutan khayal,yang menikmati asmara terlarang,yang melekatkan nota kecil di dadaku......................

"kamu pasti membunuh suatu hari nanti".

Tampak tiada kecacatan pada kejahatan yang kulakukan malah aku ketawa berdekah-dekah..Aku semakin suka melihat kehancuran dan hati-hati yang ranap...menyekat harapan dan impian,menanam benih dendam dalam geram,menyemarakkan kemarahan yang tak pernah padam,yang menyuntik rasa nikmat dalam berbuat jahat....owh!hidup berbuat jahat ini kayak menanam racun di permukaan kulit kepala...!bisanya terus menyerap dengan pantas.


Tuhan hukum lah aku!
sememangnya aku seorang yang jahat...
hatiku semakin kelat..
dosa-dosaku kian berkarat..


rasa ini terusan menghentam dadaku...

30 comments:

dayya said...

bertabahlah. lalui semua itu dengan senyum di wajah dan menangis di hati. :)

MATAHARI said...

mengaku jahat dengan tuhan lagi baik drpd tidak mengaku jahat dgn tuhan dan menyembunyikan tangan yg bersilang.

diana said...

semoga dosa2 kita diampun kan Allah..
siapa lah yang tak pernah buat silap..
kan??

diana said...

semoga dosa2 kita diampun kan Allah..
siapa lah yang tak pernah buat silap..
kan??

aqeyLs said...

ape yg jahat sgt? hoho

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

jelujur sidratul mutahar,hayati ayat suci, maka hati anda akan tenang dengan dosa lampau dan perbaiki diri sehari demi sehari supaya karma yang baik bakal muncul di kemudian saat kita sadar dari tidur.


semua org tak perfect, tapi kewajban untuk melakukan kebaikan dengan mengikhlaskan sesuatu perkara itu adalah perlu:) pray the best for u!

biskut said...

@ dayya : InsyaAllah...


@ MATAHARI : kita memang patut mengakui secara berterusan akan dosa kita.


@ diana : tiada sapa.dan Allah Maha Pengampun.


@ aqeyLs : semua apa yang diperbuat atas diri kita sendiri...kenal dosa sendiri bukan...hihi


@ FIFIEY LYCHEE MARATION : mencari ketenangan dengan cara yang paling afdal...yang memenuhi ruang hati dengan kehalusan hidayatnya.

aku selalu ingin ikhlaskan hati,harap aku tidak riak pada diri sendiri.

S..U..D..@..I..S said...

syukran masih ada pilihan ..
masih belum terlewat....
masih boleh bertaubat...
dia maha mendengar lagi melihat...

semoga diberi rahmat...

Sang Cerpenis bercerita said...

wah, serem amat..

mizzapple said...

perbanyakkanlah b'doa.
s'moga bisk d'beri ketenangan dan hidayah.

Sasa Al-Sharif said...

aku pun sentiasa berusaha perbaiki diri. kesedaran untuk jadi lebih baik. itu saja yang mampu diusahakan

Fiq Vertigo said...

tak mengaku pada tuhan, dia tahu apa yg kita lakukan. cuma ada sedikit bodoh pada akal tak tahu makna 'taubat'. atau mungkin saja kita enggan. ada beza.

hey, jangan rasa down sangat. wa,lu sejiwa. kita kuat utk diri masing2 okeh. sep5!

NAJ HEBAT said...

Sesungguhnya yang halus itu lebih sakit. Menyusup dalam sanubari.. halusssss..

ada macam iklan nescafe tak? lalala~

bisk... hows life? ok?

selamat malam. lalala.

MUXLIMO said...

Is this a true life story? LOL, ppl's comments in here made me thinks like that?? o.O'

so, what say, biskut bro? im cnfuse in here.. :P

biskut said...

@ S..U..D..@..I..S : semoga masih diberi kesempatan oleh-NYA.


@ Sang Cerpenis bercerita : serem...?hihi.


@ mizzapple : doa sudah menjadi peneman mizzapple..


@ Sasa Al-Sharif : semoga ruang yang diberikan pada kita mampu kita penuhi dengan keinsafan.


@ Fiq Vertigo : aku cuba juga sedaya upaya untuk kuat.

kadang kuat pada satu tempat..lemah plak pada satu tempat.

biskut said...

@ NAJ HEBAT: aku ok jer naj..sentiasa pamerkan yang ok sajer.

selamat malam naj.


@ MUXLIMO : yup,its a true story bro..

anggap saja ia pengakuan dari aku.

e. indah said...

tepat ...sekali lagi tepat tulisan kamu ...


akue manusia yang bodoh, menandah tangan memohon simpati DIA padahal
tangan yang menadah ini kotor

mulut yang memohon doa ini busuk

tubuh yang sujud ini hina

airmata ini entah2 dusta

keliru dengan akal sendiri...
siapa aku yang ketika sujud berdoa?
dan siapa aku pada pelukan dosa?



nota kecil : terasa malu menghadap TUHAN...

deAnza-wAnda said...

sentiasa muhasabah diri... semoga kita diredhai di jalannya dan moga saja diampunkan dosa2 kita insyaAllah... nObodys perfect dear... lautan mana y tidak bergelombang dan bumi mana y tak di timpa hujan bukan??

white rose said...

tu la aku suh syampu rambut, kau taknak...

guna clear versi ICE COOL...
aku guna yang tu je...

kan xde nak marah2, nak dengki2...

always ICE COOL...



COOL ok...

kau nak aku syampu kan kau ke?

Gaphe said...

saya bingung mau komentar apa..
tetep semangat aja Bisk!!

Gaphe said...

saya bingung mau komentar apa..
tetep semangat aja Bisk!!

Mimie said...

berdosa ker?semua org pernah buat salah.pintu taubat selalu terbuka.

Insan Marhaen said...

selagi ada nafas selagi itu tuhan bagi can untuk kembali...

Robot | Sakti said...

Allah itu Maha Pengampun.

bertaubatlah sebelum kita terlambat.

:)

biskut said...

@ e. indah : kebersamaan yang membawa perkongsian...

biar sama-sama mencari kunci..
lepas dari kurungan
membasahkan ubun-ubun
menzikirkan bibir

Tuhan itu lebih memandang pada iman.

biskut said...

@ deAnza-wAnda : InsyaAllah,semoga hari-hari mendatang sentiasa dalam lingkaran rahmatnya...tanx dear.


@ white rose : aku cuma guna produk untuk lelaki.hihi...Ice cool takut aku punya kepala lagi sejuk,demam kang..haha


@ Gaphe : ngga apa2 gap...tetap semangat sob.


@ Mimie : aku akan terus mengetuk pintu-NYA.


@ Insan Marhaen : berdoa semoga nafas ini berhenti ketika taubat telah ku pohon.


@ Robot | Sakti : InsyaAllah bro...

Gayahspears said...

Selagi kita hidup kat dunia ni, kita tak lepas melakukan dosa sebenarnya... kita berdoa lah pda Tuhan moga dosa2 kita diampuniNYA. amin...

biskut said...

@ Gayahspears : itu sudah pasti cikalyaa...Dia Maha Pengampun bukan..

Fiqas said...

yang terlarang itu sememangnya godaan.. dan Dia takkan menduga kamu diluar kemampuan mu...

biskut said...

@ Fiqas : tapi kadang2 hati yang tak mampu menahannya..