roman dalam kosong...

Maafkan aku kerna saja aku meninggalkan kamu
maafkan aku kerna saja aku melupakan kamu
maafkan aku kerna saja aku menyakitkan kamu
maafkan aku kerna saja aku tidak mencintai kamu
maafkan aku kerna saja aku tidak percaya pada kamu..
maafkan aku kerna saja aku bukan pria yang kamu mau...

Kemesraan seolah-olah menjadi satu sinetron yang bodoh dilakunkan..membohongi setiap hati dan mata yang melihat...Kebersamaan sekadar mencukupi masa tapi tidak pernah melengkapi jiwa..Sekecil dan seremeh hal diperbesarkan sebagai hal yang berantakkan..Mencari suatu duka dalam senyuman yang pahit...pertengkaran atas dasar alasan yang rapuh dan meleset dari hal yang sebenar...Untuk apa lagi cinta kalau sekadar untuk dibicarakan namun tidak pernah lagi dihayati sepenuh perasaan..?

Kesetiaan suatu hal yang kosong.......................................



*biarkan ada suatu jalan yang dibuka untuk kita pilih melaluinya.

46 comments:

MATAHARI said...

erm. kau pun masalah cinta sekarang?


sama lah kita.

S..U..D..@..I..S said...

susah nak lupa..
sakit, benci tapi rindu
kenangan mengusik jiwa...

putus cinta ke nih.....
tapi jgn putus asa.....

DKosongLapan said...

errr....penin mace nye......
berpuitis....

rizwan's sweetheart said...

cinta akan lebih bermakna kalau dibuktikan melalui perbuatan, bukan melalui perkataan semata

Abu Luqman said...

salam...macam suara purus cinta je...ada lagi ...yang manco dan tangkas....hehe

~ PIJA ~ said...

soal cinta sukar dimengerti...benci tatkala diri terlalu menyayangi....waaaaaaa

Sang Cerpenis bercerita said...

met sore...itu sesuatu hal yg kosong bukan ya? heheee

Sumandak Kinabalu said...

Biskut, satu je nak kongsi...cari lah pendamping yang bisa memahami atau menerima segala kekurangan atau kelebihan diri...

biskut said...

@ MATAHARI : lebih kurang bunyinya begitu bro...


@ S..U..D..@..I..S : sape boleh lupa...aku sendiri takkan dapat lupa tapi.....

say no pada 'putus asa'..


@ DKosongLapan : jelas tuh...takde puitisnya D08.hihi


@ rizwan's sweetheart : terhimpit dengan jarak..camner mau tunjukan perbuatan.


@ Abu Luqman : ulpss...!tak kan nak pilih macam tuh.hahaha

biskut said...

@ ~ PIJA ~ : sayangi sedia ada...agar benci juga seadanya..


@ Sang Cerpenis bercerita : yach mba...tetap saja suatu hal yang kosong.tapi tetap ada impaknya.


@ Sumandak Kinabalu : kalau lar semudah memasak air jane...pasti terlaksana.

diana said...

masalah cita tak pernah ada hujung nye..
selagi kamu punye cinta selagi itu lah kamu di dalam masalah..
:)

Encik MamaT said...

masalah komunikasi ni bisk... bawak2 bincang.. luahkan apa di hati...:)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

salam bisk.amat sukarmencari kesetiaan.krn apabila telah memberi sepenuh hati,pasti kekecewaan dan kehampaan yg akan mereka beri.cinta penuh kedustaan .Mengapa kebanyakannya begitu?

biskut said...

@ diana : aku juga mau hepi2 tapi masih juga terselit hal yang begitu...ah.


@ Encik MamaT : aku takut kalau perbincangan akan lebih parah,maka didiamkan saja.sebab pernah cuba sebelum nih.


@ Lydia Miza(Aidyl Azim) : sebab mereka fikir mereka boleh memperbodohkan kita kerna saja kita tidak melihatnya.

.::: Princess MOMOY :::. said...

urm...touching
sabar dear
cinta tu tak semuanya indah tapi masih ada manisnya kan


"KATAK PURU boleh dimakan?


"ATTENTION kawan-kawan | Blogger ini DIKEHENDAKI !!

MUXLIMO said...

Cinta menyangkut rasa, kalau cuma bicara..tiada berguna..

Setuju denganmu, Sob.. ^_^

ctpayong said...

salam

adoiiii laaa. kurang bijak tentang ini..perempuan lebih perasaan dari akal fikiran. takot kalau2 kak ct tidak berlaku adil dlm beri pendapat.

cuba cari persamaan, mungkin itu sedikit dapat membantu.

white rose said...

laaaa bisk...
aku kan ade...
senantiasa menemani tu setiap entry...
miahahaha...

aku nak buat ayat "senantiasa menemani mu setiap hari" tak layak pulak...
aku bkn ade kat sebelah kau...

tapi apa2 pun, lebih ramai jiwa yang belum ditakluki...
masih ada peluang, masih ada masa...

bak kata pepatah...
"ORANG LELAKI ni kawin lambat takpe sebab diorang sentiasa MUDA, tetapi perempuan ni bila tiba masanya sudah TAMAT TEMPOH awal..."

Fiq Vertigo said...

kesetiaan satu hal yang kosong?

ko sudah tak percaya cinta lagi..


satu word, REVIVE kan diri..!

go! go ! go!!!!!!!

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

ye bisk-mungkin.Tapi kita cuma berlagak bodoh,padahal kita tau apa yg berlaku sebenarnya..di biarkan diri diperbodohkan kadangkala akan bikin hati panas.hehe

maCy said...

cinta itu kan satu komitmen. :(

John Terro said...

maafkan aku kerna aku adalah aku :D

no_cha said...

takpe2 bisk..ak maafkn ko..hahahahah...

pe2 pn moga ko tabah hadapi semua nie....all de best...

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

ayat biskut macam sedih..
semangat ok semangat!!!

Sephi Sephia said...

Sinetron?
Dusta belaka. Sama macam realiti hidup semasa. Ada benar dan ada palsu semata. Cuma beza, dimana dan bila akan melaluinya.

Yang pasti, sinetron bukan episod adalah cerita yang membosankan.

CIK TOM said...

hurm cinta...mudah dilafazkan tp hayati ertinya mmg susah...

MATAHARI said...

cinta itu komitmen...err..aku faham rasa tu, n turut sama mengalaminya. berat..

deAnza-wAnda said...

cinta..... kadang2 indah teramat indah..kadang2 sangat sakit.. x tertanggung.. kadang2 rasa mahu hidup tanpa cinta kerana diri dah hatiku jua sering disakiti.. ahh...

biskut said...

@ .::: Princess MOMOY :::. : indah di mata,manis pada rasa.tapi terlupa ada pahit yg menghilangkan keseluruhan manis.tawar!


@ MUXLIMO : kata-kata tidak cukup,selalu gagal meyakinkan.


@ ctpayong : persamaan?i dont think so...bisk pon dah hilang kata2.huhu


@ white rose : bukan semudah untuk takluki kalau kepercayaan sudah hilang...persahabatan itu rasanya lebih baik dipraktik.


@ Fiq Vertigo : semakin hilang...

dan aku tak betah lagi untuk setia..

bila perasaan sudah tidak ampuh.

biskut said...

@ Lydia Miza(Aidyl Azim) : cuma beri peluang untuk melihat sejauh mana.lebih dari tuh biarkan saja.


@ maCy : done...


@ John Terro : tidak lebih dari itu...


@ no_cha : meluahkan kira buat lebih tabah rasanya...


@ FIFIEY LYCHEE MARATION : semangat nih...sedih itu bersifat sementara deh.

biskut said...

@ Sephi Sephia : kalau sudah begitu,turutkan saja kata hati...


@ CIK TOM : membuatkan hati lebih kering nih ciktom..


@ MATAHARI : sekurang2nya aku berteman dalam soal nih..ya kan lucifer.haha


@ deAnza-wAnda : wanda,hanya mereka yang merasa memahaminya..yang masih indah,nikmatinya...yang sudah sakit,hurmmm...bertahan.

Insan Marhaen said...

bagi IM, yang tak boleh di capai itu, tinggalkan.

banyak tugasan lain perlu dihambat. masa berlalu pantas tidak menoleh.

IM biasa kecewa cinta. IM bagi masa seminggu untuk lupakannya dan harungi jalan baru...

jangan jadi hamba cinta. bodoh namanya!

zirconia said...

hal yg rumit ye bisk. semoga semuanya baik2 saja :D

deAnza-wAnda said...

walau dah tahu sakit tapi masih bertahan... kenapa ya?? cintakah itu atau keterpaksaan.....tuhan saja y tahu bisk..

e. indah said...

kenapa tepat sangat rasa waktu ini dengan tulisan2 kamu 2 3 menjak ne ...soal dilema tempat keja, perasaan bohong dalam kepalsuan bercinta...

tapi sekurang2nya buat aku faham, aku bukan sorg yang merasa semua kerapuhan hidup ini ...


nota kecil : cinta semakin drama..drama itu dusta yang segaja dicipta...letih bukan?


...

mizzapple said...

aku dah lama xmerasa apa itu cinta.
'cinta sesuatu yg sukar utk d'mengertikan'
kosong.

MATAHARI said...

haha. betul.moga kerapuhan ini kita dapat tempuh dengan jayanya.

btterfly79 said...

cinta????? penuh dengan pengertian yang selalu disalah ertikan... cinta tidak mungkin akan mengundang bahagia.. cinta lebih menyakitkan.... cinta akan buat kita jatuh tersungkur sehingga ingin mati...
cinta yang akan kekal abadi hanya lah cinta pada yang esa...

biskut said...

@ Insan Marhaen : memang tidak perlu lama untuk hilangkannya...cuma yang sedikit masa itu pengaruhi keseluruhan hidup.


@ zirconia : diharap begitu hendaknya zirc.


@ deAnza-wAnda : bertahan untuk sembuhkan kesakitan...jangan risau wan,ia pasti ok selepas tuh.


@ e. indah : mungkin aku turut sama menyelaminya...sape tau bukan.

amat letih untuk terus berlakon.


@ mizzapple : hati semakin kering dan ia takkan basah kalau hanya setitik yang diberi pada hati...yang lain cuma debu.

biskut said...

@ MATAHARI : harap kita punya imun yang cukup kuat selepas nih.


@ btterfly79 : itu kuakui.tapi sebelum kenal bahagia perlu kesakitan yang berlabuh di pangkal hati...

i am S!L4H.. said...

biskut tinggal sy ke?agagagagagaga

i am S!L4H.. said...

biskut tinggal sy ke?agagagagagaga

biskut said...

@ i am S!L4H.. : No lar sil4h..hihi

Fiqas said...

cinta usah dipaksa, usah berpura, jujur aje deh,

Ucapkan maaf mungkin mudah, tapi sakitnya takkan hilang semudah melafazkan...

biskut said...

@ Fiqas : kayak gitu,harap tidak ada dendam aja deh..

Fiqas said...

bisk,. dendam mmg takkan pernah ada, tapi kesan luka tak kan pernah hilang...:(