a rush blood to the head



Separuh rasa di dada mengetarkan dan yang lain menerawang dalam kepala...bertingkah-tingkah dan memijak setiap yang lain.Yang di bawah kelemasan yang di atas menarik nafas..Separuh lagi melorot ke lutut,menyelinap aliran panas di setiap urat dan sendi...Menyentap nafsu yang hilang dan menghairahkan ilalang.Mencari kelegaan di setiap pandangan mata yang tertutup rapat...Ada helaan yang sukar untuk dimengerti..Ada kepuasan yang belum terlunas..Ada kemampuan yang dipertikaikan...


Saat seluruh darah terasa pijar...
Tiada apa yang bersisa..
Nikmat sementara kayak asap yang malar..
Dikit demi dikit kedinginan mengambil giliran pada haba ruang kamar.


Umpama sedutan nikotina selepas minum kopi..
Bagaikan tidak terasa apa-apa pada asmara terlarang.
Kepuasan yang bagaimana kita mau?






53 comments:

MATAHARI said...

dalam ni der. fuh.

deAnza-wAnda said...

sangat mendalam maksud nyer nih... dan dOuble meaning bisk...heheh... sesungguhnya manusia tidak pernah puas dengan apa yang dimiliki...

NAJ HEBAT said...

bisk.. mne ade. Aspalela tetap kat hati lorh.

Semua okay. Cume kadang2 betul juga. Kenangan menampar-nampar. Terasa aje nih.

Kau ape kabar?

ok?

kerja? jgn stress2.. jga diri.

NAJ HEBAT said...

Macam biasa. Biskut lemau yg penuh dengan kata2. Kehkehkeh. Mendalam sgt. Sastera sgt. Gua jadi fening dong.

NAJ HEBAT said...

Header gua ganas eh?

lalala~

nak ganas lagi. Itulah naj.

Disebalik keganasan. ada..........


lalala

RieZarchry said...

suka maksud tersirat kau
buat aku sllu terfikir2 :)

zirconia said...

err..betul ke apa yg zirc paham nie eh.

Robot | Sakti said...

coldplay

:)

biskut said...

@ MATAHARI : tapi ko pandai menyelam kan luc...


@ deAnza-wAnda : boleh jadi 2 maksudnya,tapi sebenarnya cuma satu..hihi.

mana yg bersifat sementara tidak pernah memuaskan walaupun orang berkata 'sekejap tapi cukup memberi kesan'.


@ NAJ HEBAT : different loyalty!

aku ok jer naj.keje stress tak selalu.ikut tempo.hihi.


@ NAJ HEBAT : mungkin bagai yang faham tdk memeningkan sbb akan nampak kejelasannya.tak sastera sangat sebab lum belajar sastera lagi.hihi

dan di sebalik keganasan ada mata air yang menembusi batu.tetap ada kelembutan.


@ RieZarchry : tanx chry..memang aku terpaksa berfikir terlebih dulu.haha

biskut said...

@ zirconia : leh zirc jelaskan...?common,tak perlu malu ok.nanti bisk betulkan.


@ Robot | Sakti : yezza!!!coldplay bro..

:)

zirconia said...

okeh, tadi fikiran macam ke arah yang kuning2 sikit. haha. sekarang macam dah dapat tangkap. pasal rokok ke bisk?

Gaphe said...

hemm.. bukankah kopi itu mengandung caffein yah?.. bukan nikotin?.. hehehe

kalo maksudnya candu sih saya paham..
#manggut-manggut

S..U..D..@..I..S said...

sastera tinggi sangat stiap kali bc mesti aku kelabu .....
maksud tersirat aku rasa aku faaham

biskut said...

@ zirconia : nope..bukan pasal rokok zirc..


@ Gaphe : kopi untuk caffein,tapi rokok itu untuk nikotin.hihi


@ S..U..D..@..I..S : aha..kan mudah untuk faham.hihi

Sang Cerpenis bercerita said...

kopi luwak pernah coba?

Sang Cerpenis bercerita said...

kopi luwak pernah coba?

biskut said...

@ Sang Cerpenis bercerita : ngga pernah Mba...

si para para said...

aduhh sekali baca aku rasa..oh kat mana aku ni...bahasa apa ni...
macam mana ye penulis dapat idea tulis macam ni..teringin jugak.hehe

siyes aku tak berapa paham...
boleh tak penulis cerita rahsia cerita ni skit...

tehr said...

aku suka biskut tawar biasa je
cicah dengan kopi
kalau biskut lain, macam tak puas je makan

hahaha
tumpang mengarut kejap

syamsul rijal said...

nice post.....

Abu Luqman said...

ziarah sini malam2...sambil makan biskut kering

anamizu said...

ramai lelaki yg suke isap nikotine..ngeee~~~

recent post : |korek biji mata???|

Hunny said...

Salam si biskut,

Lama tak menjengah ke blogmu. Semakin hebat penulisanmu...:)

white rose said...

haaa...aku suke kopi...
maknanya kau ingat kat aku laa bisk...

teruja aku ni...
teruja bisk...teruja...


keadaan itu seringkala terjadi...
cuma ianya berbeza- beza...

mana nak puas sedangkan diri sendiri pun sentiasa tidak merasa puas...

biskut said...

@ si para para : kau masih berada di alam nyata.sangat mudah difahami bro...sedikit lagi kau akan faham.. :)


@ tehr : silakan bro tehr..


@ syamsul rijal : tanx sob.


@ Abu Luqman : wah,macam sesuai jer memalam macam nih layan biskut ek.


@ anamizu : mungkin sebab 'pria punya selera'.haha

biskut said...

@ Hunny : owh sangat tersedu bila hunny berkata begitu.. :)mekasih hunny.


@ white rose : tapi ini kopi ada susu.hihi

mekasih kerana teruja.
ya sudah pasti berbeza pada setiap orang kerna kepuasan itu juga mengikut kata hati kita..

Sasa Al-Sharif said...

susah untukku tafsir kata-katamu bro. perenggan pertama ibarat cerita ghairah pulak. tapi aku tau ada maksud tersirat yg aku tidak faham

Encik MamaT said...

kepuasan terlarang hanya sekadar memuaskan nafsu....

mie said...

fuh!!
ada yang tersurat ke..
eheheeee

e. indah said...

umpama sedutan nikotina selepas minum kopi
bagaikan tidak terasa apa-apa pada asmara terlarang...


suka kata2 tue encek biskut ...
sedutan nikotina yang buat rasa layang kosong seketika...nikmat secawan kopi saja...


nota kecil: sentiasa mengejar banyak benda, tak pernah puas miliki apa2 ...

niesz said...

wow!mcm pns je ayat akhir tu..hehehe..jgn dekat2 ngn asmara terlarang..

REPUBLIK N9 said...

sedutan nikotina selepas secawan kopi=umpama berasmara kah3

REPUBLIK N9 said...

sedutan nikotina selepas secawan kopi=umpama berasmara kah3

biskut said...

@ Sasa Al-Sharif : keghairahan pada peringkat awal untuk menunjukan pada sebuah kepuasan.


@ Encik MamaT : yup bila nafsu menguAsai diri.


@ mie : memang ada yang tersurat..hihi


@ e. indah : tapi E' tak hisap rokok kan...

kita terus mencari kepuasan yang sebenarnya tidak pernah kita dapat.mungkin sedikit kelegaan.

imaza93 said...

fuhh...ayat gramatis abes :)
hehe , nak kasi taw ima tag awak untuk GA ni http://farzaluzizaron.blogspot.com/2011/01/ga-kasperskye-dari-fariszazcom.html :)

biskut said...

@ niesz : rasa sejuk jer nih niesz..hihi.jauhi selagi boleh.


@ REPUBLIK N9 : yang terlarang bro...

Eryati said...

erk..aku tertarik komen gambar ko ni bisk...gambar apakah ini?

nora said...

aku baca lima kali ulang woh

asmara telarang??

jeng jeng jeng


Cinta kat Salah Orang??

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

kena baca banyak kali bru dpat tangkap;)

aliza said...

maksud yg mendalam nie.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

teramat mendalam...apa yg mengusik jiwamu bisk?

biskut said...

@ imaza93 : mekasih sebab tag,tapi aku sebenarnya tak reti join GA.


@ Eryati : gambar nih cover album coldplay.


@ nora : ha'a...jangan tersilap tafsir..


@ FIFIEY LYCHEE MARATION : so,dah leh dapat maksudnya?


@ aliza : sangat mendalam....

biskut said...

@ Lydia Miza(Aidyl Azim) : suatu keinginan pada suatu keinginan yang lain.tapi tidak pernah berhasil.

Sca Ndx said...

puas yang tak pernah puas.
sekali puas, betul nikmat

beautiful_rose said...

terawang2 khayal dalam kelemasan...

Niz said...

ging, apa bah ni?
kenapa konon aku nda faham ni?
huhu dari semalam bah lagi aku terai faham
duiii bah....

i am S!L4H.. said...

kenape gmba ni pelik????

Isti said...

asmara terlarang.....uf...bagai telaga jering yg merintih..

MrsAyie said...

bisk..

rasanya aku faham maksudnya :) dan seperti selalunya, biar aku simpan kefahaman utk diri sendiri ;)


(bisk.. jgn selalu bersahabat dgn nikotin ya?

biskut said...

@ Sca Ndx : ah,alangkah sukarnya untuk didapatkan yang sebegitu sca.


@ beautiful_rose : kayak putih mata hitamku...gitu?


@ Niz : ok niz,aku dah xplain kat formspring ko ok.


@ i am S!L4H.. : memang begitu yg dihasilkan oleh coldplay..hihi


@ Isti : meminta untuk dihujankan..dibasahkan.


@ MrsAyie : hihi,bagus Yat..biar sendiri faham.

akan cuba tapi ntah boleh tak boleh.

Niz said...

huhuhu tQ









sorry juga...T_T

biskut said...

@ Niz : sori napa?

Niz said...

=)