rentak

Terlatih dengan keterbukaan dalam menerima sesuatu yang diberi telah membentuk satu tembok agak utuh dalam jiwa para karyawan...Apa saja yang mendatang dalam bentuk apa pun mampu diserap dan diadun-lentur menjadi satu acuan lebih baik dari yang terasal...Mencerna apa yang terhadam dalam ruang pemprosesan minda tergabung enak dengan kadar positif yang tidak membusuk  asal saja sistem penyingkiran masih berjalan penuh ketelusan.

Bukan semua manusia bijak mengatur hidupnya...Kalau saja ada yang gagal mengikut rentak pasti langkahnya semakin sumbang....perbaiki deh selagi kaki masih bisa mengikut atur-tari dunia yang penuh dengan kemegahan ini.Jangan saja kerna satu langkah yang sumbang akan merosakan keseluruhan tarian kita...Praktik apa yang diajar,tingkatkan prestasi,kembangkan potensi,disiplinkan diri dan wajakan hati....Hidup ini mampu bertahan kalau tariannya kita tidak lemah...ikut saja deh selagi tidak membuatkan kaki kita patah dan tersungkur mencumbu lantai...perit!

Everything is gonna be orait...

Tidak ada suatu hal yang tampak membodohkan diri kita kalau saja kita berhasil mengikut rentak.Sebolehnya minda positif lebih awal membentuk dan menguasai tarian hidup kita menjadi lebih baik.Permudahkan apa yang menjadi rumit tanpa perlu merumitkan kondisi yang telah tersedia rumit.Di pentas dunia ini kita juga perlu menjadi penari yang bijak.


*jangan menentang arus dalam hidup nih.   

38 comments:

ctpayong said...

teruskan tari asal saja tarian itu masih di dalam lingkungan yang dihalalkan. sesekali tersadung itu biasa dan cepat2 bangun. pandang belakang itu bertujuan berhati-hati dan buka bererti berhenti.

selamat maju jaya.

S..U..D..@..I..S said...

aku suka ayat nih...tingkat prestasi, kembang potensi, disiplin diri dan wajakan hati...

bisa gegar..semangat...

diana said...

sangat susah
mendisiplin kan diri..:(

Fiqas said...

ikut rentak tari yang betul, tersasar, cepat perbetulkan kembali, jgn berenti sebelum waktunya..teruskan rentak walau lantai nya tak rata..:)

rizwan's sweetheart said...

Jangan salahkan lantai yang tak rata bila tarian tu sumbang...

anamizu said...

ikut rentak hati..ingat pada illahi..insyaallah tidak gelincir nanti ^^

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

kadangkala rentak kaki jadi pincang akibat kecelaruan jiwa yang terlalu menuntut kepada hawa nafsu..huhu

dayya dayyanna said...

menentang arus itu jadikan kita unik. hahah.

Isti said...

tetap semangat dalam menjalani hidup..:)

Sang Cerpenis bercerita said...

rentak tuh patah ya

Sumandak Kinabalu said...

Buat lah rentak macam mana pun, yang penting jangan sampai melampaui batas. Apapun, atur rentak dan nada agar seragam...jangan takut jatuh dan bangun, itu kan cuma perkara biasa yang perlu ditempuhi...

Encik MamaT said...

pastikan tarian seiring dengan rentak tarian.. agar tarian tidak sumbang...

StellaClaire-Richard said...

think positive in everthing we're doing. kalau asyik pikir negatif, nda menjadi lah segalanya hehe

MATAHARI said...

indeed. aku setuju, the optimisme took its place in handlind the steps

mizzapple said...

segalanya biar seimbang.
agar kita tak mudah jatuh.

Fiq Vertigo said...

kau tahu...kalau..kalau aku dah besar nanti..dah punya bilik ofice seperti kamu sambil2 minum milo panas 3 in 1 extra susu pekat manis vit A,, aku rasa.. aku rasa aku akan boleh menaip sebaik kamu..

dan mungkin waktu itu aku pon sudah semakin matang. untuk menulis sehebat kamu perlu akal yg matang ye dakk..

Fiq Vertigo said...

kau tahu...kalau..kalau aku dah besar nanti..dah punya bilik ofice seperti kamu sambil2 minum milo panas 3 in 1 extra susu pekat manis vit A,, aku rasa.. aku rasa aku akan boleh menaip sebaik kamu..

dan mungkin waktu itu aku pon sudah semakin matang. untuk menulis sehebat kamu perlu akal yg matang ye dakk..

biskut said...

@ ctpayong : sesekali berhenti untuk manrik nafas dan merehatkan diri..tarian perlu dikuasai semangat.


@ S..U..D..@..I..S : yezza!!aku suka mereka yang bersemangat.. :)


@ diana : perlu tekad!


@ Fiqas : rentak membetulkan tarian...


@ rizwan's sweetheart : lantai itu halangan...sedikit gangguan tidak mencacatkan rentak tarian.

Asrul "iLham" Sany said...

nice blog, harap dapat keep in touch ya ;)

biskut said...

@ anamizu : sudah semestinya mizu..


@ Lydia Miza(Aidyl Azim) : nafsu yang baik harus dikendong,nafsu yang bejat harus ditepis...


@ dayya dayyanna : tapi menyakitkan dan memenatkan...


@ Isti : yach,tetap semangat!


@ Sang Cerpenis bercerita : rentak itu 'rhytme' mba

nadzirah aqilah said...

kamu tahu.. pernah terdetik di hati ini mengapa langkah tarian kakiku sumbang dan menyakitkan.. mengapa ianya sentiasa pincang mengatur segalanya..

dan kini.. tika ini.. baru ku sedar.. mungkin ianya berlaku kerana negatifnya fikiran yang meracuni setiap langkah fikiran.. ^_^

aku akan terus bangkit mengorak langkah!

biskut said...

@ Sumandak Kinabalu : ikut kesesuaian tubuh dan jiwa kita dalam membentuk tarian hidup...


@ Encik MamaT : atau terpijak kaki sendiri,mungkin juga kaki orang lain...perbetulkan semula.


@ StellaClaire-Richard : positif nih stella..memotivasi kepositifan..hihi


@ MATAHARI : i agree too.langkah tari biar seolah belajar asal kesalahan itu mengajar jadi lebih baik.

@ mizzapple : stabilkan diri...

biskut said...

@ Fiq Vertigo : ah,fiq...menulis itu tiada bezanya di mana pon kita berada.dalam ruang sesempit apa pun tetap boleh asal saje r minda lebih luas meneroka.


@ Asrul "iLham" Sany : ya keep in touch bro...


@ nadzirah aqilah : aku sokong ko nadz...isi ruang fikiran tuh dengan suatu yang positif.

NAJ HEBAT said...

Bak kata lecturer.. everythg vibrates. Kita ada rentak masing2. lalala...

everythg gonna be ok!

choirul said...

terus berusaha karena memang halangan itu pasti ada, kemudian menjadikan penghalang-penghalang itu sebagai batu loncatan....

terus berusaha

Gaphe said...

semua emang tergantung bagaimana kepada keputusan sama keyakinan manusia terhadap semua hal..

yeph, saya suka tagline : everything gonna be allright

tehr said...

orang yang bijak dapat menutup kesilapan hanya dengan sedikit tindakan pembetulan

SBC Admin said...

Salam kenal.
Setiap orang perlu belajar dari kesilapan. Belajar dari kesilapan orang lain lebih baik kan dari melakukan kesilapan itu sendiri?

white rose said...

jom, mari menari bersamaku...
kaakaka...

yelah bisk...
jangan terlampau asyik pun tak bole jugak bisk...

ikut susun aturnya saja...

Faaein Himura said...

kadang2kala tersasar juga rentak ini..

biskut said...

@ NAJ HEBAT : kita kaleografinya...hihi


@ choirul : usaha itu paling utama...


@ Gaphe : asal saja punya kematangan...

kayak bait lagu ya sudah lah...hihi


@ tehr : perlu pantas perbaiki bila saja sedar akan kesilapan.


@ SBC Admin : tentu pengajaran dan pengalaman itu kurang jo...

biskut said...

@ white rose : tak..takkan terlalu tenggelam dengan tarian sendiri tapi mesti tau rentak yang perlu diikuti.


@ Faaein Himura : sekali sekala mungkin tidak apa faa..

shatooman said...

setiap orang mempunyai rentak yang berbeza.. tapi matlamat semuanya hanyalah satu. sempurnakan tarian itu mengikut rentak masing-masing.. jangan sampai rebah kerana rentak pilihan sendiri. teruskan usaha perbaiki tarian agar tidak terus rebah dengan rentak sendiri.. suka sangat entry ni~

touya said...

"Krak ...krak...krak" - bunyi tulang masa wat tarian macam dlaam citer step up .

biskut said...

@ shatooman : komen yang baik shatoo..perjalanan hidup kita kan satu tarian dan segala apa yang kita hadapi itu merupakan rentak2 yang kita tarikan.



@ touya : osteoporosis kali tuh touya..hahaha!

deAnza-wAnda said...

so u think u can dance?? hehhe...

Gayahspears said...

sakit sebab mendisplinkan diri kan???
Tuhan sudah aturkan hidup kita, kita hanya yg kena pilih langkah mane yg harus kita jejaki... salah pilih, maka sesatlah kita... manusia yang bijak, adalah manusia yang sering bertanya ttg kesilapan kita...

biskut said...

@ deAnza-wAnda : n so u want dance with me?



@ Gayahspears : kesakitan saat memulakannya...

aku juga percaya kalau mengakui kesilapan sendiri menjadikan kita lebih menghargai diri kita.