sendiri




hidup bersendirian harus punya hati yang utuh
hidup bersendirian pasti punya banyak waktu
hidup bersendirian selalu bikin perasaan buntu
hidup bersendirian enggan biar kenangan berlalu
hidup bersendirian mesti bangkit dari jatuh
hidup bersendirian tetap ada pendirian kukuh

hidup bersendirian bukan kerna membawa hati yang luluh
hidup bersendirian barangkali kerna memendam rindu

siapa tahu kalau saja sang kekasihnya jauh...?



46 comments:

putERi-kAtEk said...

single is simple

Rafina Mimi Zairul Murni said...

salam..haiyo..sudah lama saya tak ke sini..maaf terpaksa shout di sini sbb shout kat sebelah tu saya x dpt guna..

Gaphe said...

makanya cari temen..biar nggak sendiri lagi :D

Sephi Sephia said...

Ah, benci kamu.
Kerana kamu selalu bicara apa yang aku sedang rasa - sepi, sunyi dan sendiri.

..nOWa.. said...

sendiri sekarang tidak bermakna sendiri besok..atau sememangnya tidak pernah sendiri? (haishh! nak try jugakkkkk..haha!)

.::: Princess MOMOY :::. said...

No.pergghhh...terbaek la bro
tak sendiri...blog peneman diri kan dear

Jangan lupa VOTE Momoy di BBPM No. 382 !!

ctpayong said...

salam

segalanya bersebab. ambillah iktibar daripada keadaan itu nescaya kamu dapat rasakan ketentuan Allah itu nikmat. wallahua'alam.

biskut said...

#putERi-kAtEk : simple is single..hehe

#Rafina Mimi Zairul Murni : owh really,hmm masalah lagi lha tuh.takper karang difixkan.tanx tegur.

#Gaphe : ga bisa bertahan nih sob.

#Sephi Sephia : ouch..jangan benci aku deh.ya udah mesti kebetulan bukan.hehe

#..nOWa.. : yang tak pernah sendiri itu kamu nowa.

#.::: Princess MOMOY :::. : kamu jugak terbaik moy.sudah tentu blog ini dunia cermin sisi ku.

#ctpayong : salam..betul,takde akibat tanpa alasan.tanx puan.

tehr said...

ya la
siapa tahu, kan?
hehehe

shatooman said...

kadangkala, hingar itu sendirian.
kadangkala, sepi itu sendirian.
sendirian itu tafsir hati,
sendirian tak bermakna keseorangan..

sendirian itu sunyi..
sunyi itu gundah,
sunyi itu indah..

~ PIJA ~ said...

sendiri kadang kala indah..
kadang kala kusut...
aper2 pun..sentiase berfikiran positif tatkala sendiri atau sebaliknya..:)

S..U..D..@..I..S said...

yang jauh boleh didekatkan....

grOundnUt said...

bersendiri lagi kah?iya..hidup bersendri kene tempuhi segala² nya sendirian~

Sephi Sephia said...

Salam

Komen kamu di teratak aku ibarat disalah erti. Ya, aku benci kamu tapi benci itu dari sudut positif. Kamu selalu punya penulisan mirip apa yang aku mahu sampaikan. Thanks juga selalu menjadi pengulas setia.

Tidak rugi menjadi teman maya kamu =)

biskut said...

#tehr : hehe..kita saja yg tahunya.


#shatooman : kesendirian itu boleh saja digambarkan mengikut kata hati kita.sendiri itu 'momok'.hehe


#~ PIJA ~ : sendiri itu seperti kita berada dalam 2 musim.musim panas ato musim dingin..sesuaikan ke duanya.

biskut said...

#S..U..D..@..I..S : semakin hampir atau semakin jauh..?


#grOundnUt : alah bisa tegal biasa..haha


#Sephi Sephia : hihi..aku tak salah erti,aku tau itu.aku sentiasa menjejak tulisan kamu.tanx jugak untuk sephi.

Gayahspears said...

aku pon...

♥-- emieysandra --♥ said...

oo.bersendiri ea, emm..

NARDtheNERD said...

sendirian itu buat kita kenal diri...


diri sendiri tak kenal lagi ada hati nak kenal diri orang lain...
(kata kata ni bukan utk kau biskut..untuk aku)

:))

Sumandak Kinabalu said...

Sabar...
Kawan bloggers kan ramai, kami akan setia menemani Biskut secara maya :)

Anitadahahs said...

sendiri itu tidak semestinya sunyi..

Encik MamaT said...

mas.. cepat2 kawen... hehe

stroberi said...

wah, sedang rindu pada kekasihnya ya

biskut said...

#Gayahspears : sama ek kita..huhu


#♥-- emieysandra --♥ : hurmmm.....


#NARDtheNERD : haha..payah tuh nard.

maCy said...

berpunya tapi kata bersendiri, itulah mereka yang bercinta jarak jauh lalu jadilah 'bersendiri'..

Abu Luqman said...

che biskut yang tak jemu aku makan biskut..huhu

biskut said...

Sumandak Kinabalu : owh..mekasih jane.


#Anitadahahs : dalam hati sapa yang tau...bising di luar hati terasa jauh.hik!


#Encik MamaT : calon-calonnya ialah...jeng2.


#stroberi : rindu tiada berteman.ahaks..

biskut said...

#maCy : aitt...seperti punya pengalaman sendiri maCy.hehe.selalunya begitu lha.


#Abu Luqman : mana boleh jemu bro luqman..hehe

white rose said...

kau larik laa bisk...
larik g jumpe sang kekasih kau...

tu kapal terbang mini kan ade...

jangan pulak kau berlumba lari dengan kapal terbang tu...
nanti kau jatuh tersungkur bagaimana?

bukankah kau hidup bersendirian...
siapa mau pautkan kau?
siapa mau dukung kau?
siapa mau jaga kau?

kau sendirian juga kan...

StellaClaire-Richard said...

suka bersendirian ke...takkan takde kekasih hehehe

Celotehan said...

hidup bersendirian ngga enak, itu yang kurasa

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

Aduhh Mas biskut jgn tunggu lama2..kawen la..apa tunggu lagi???hehe.

MrsAyie said...

Kau tak sendiri kawan,
Bila ada hati yang sedang menanti..
Berikan ruang untuknya..
Dan kau dan dia takkan sendiri

biskut said...

#white rose : err..sebenarnya aku bukan yang berlari tuh,tapi aku yg jadi pilot.haha...


#StellaClaire-Richard : hurmmm.....


#Celotehan : kerna hatinya masih berbunga ya kan...hihi


# Lydia Miza(Aidyl Azim) : ulps..mana leh tergesa-gesa wahai LM..perlu pertimbangan dulo deh.


#MrsAyie : hanya yat yang mengetahui status phan.

choirul said...

iya bener banget tuh, cepetan ketemu biar cepet nikah..

wkwkwkwk....

maCy said...

hahaha. ye macy bckp dgn pnglmn sndri :)

ziarah bskut :)

Miss ... said...

sobss hehe

Hunny said...

Meh i temankan..:P

Sutera_suci said...

Hidup sendirian juga tidak mesti celaru..

Tak gitu?

.::: Princess MOMOY :::. said...

dah biasa hidup sendiri...hehe...kena kuat dan berdikari k dear =)

Jom Vote Momoy juga yer No. 382 --- pilihan 10
Much thx
Undi No. 382 buka sekarang!!

biskut said...

#choirul : ah kamu sob..bukan gampang toh.hihi


#maCy : tepat bukan..hehe


#Miss ... : uitt....haha

biskut said...

#Hunny : deal....!


#Sutera_suci : yach...kalau kena caranya.


#.::: Princess MOMOY :::. : tapi kamu bukan sendiri bukan..?hehe

achmad said...

sendirian lebih tenang...
dan tenang itu best
hahh

.::: Princess MOMOY :::. said...

Ku sendiri dear. sudah biasa hidup seorang tanpa adik-beradik
tanpa parents dear
sudah biasa hidup melarat dulu sebelum rasa sedikit nikmat yang diberi Allah dear =)
oleh sebab itu, karya mu ini sangat berbekas di hati MOmoy =)

.::: Princess MOMOY :::. said...

btw, thx for ur vote no. 382 yer dear.
really2 appreciate
n selalu comment at my blog =)

Jom Vote Momoy juga yer No. 382 --- pilihan 10
Much thx
Undi No. 382 sekarang yer!!

Nasz said...

Rindulah tu. :p