roman




sebatang kayu gores 
tersimpan dalam saku baju
ruang yang pengap
gelap...
dinding yang dingin
gebar yang kusam
menyerkup seluruh tubuh
saat kedinginan disember
kaku...dan bergelap

nadi seakan beku
terkapar ringkuk
gigil yang panjang
pendiang yang degil
hati yang hangat
seolah semua bersatu
opsi cuma satu..

roman dalam hati yang berbelah bagi
tika kekasihnya dibawa pergi.

32 comments:

white rose said...

beberapa hari je lagi nak masuk tahun baru...
sabarlah...

penantian itu kan 1 penyeksaan...

kau seksa la diri kau puas2...
pastu kau akan merasa kebahagian tu buat selamanya...

jangan kau tak tidur menanti tahun baru dah la...
nanti mata kau kuyup...
sape susah?

kau jugak...

nite bisk...

ctpayong said...

bismillah

bisk, sepi itu indah sebenarnya kerana dalam sepi itulah kamu akan bertemu dengan kekasihmu.

senyumlah sebentar.

♥-- emieysandra --♥ said...

emm..cuba mnghayati..;)

♥-- emieysandra --♥ said...

emm..cuba mnghayati..;)

♥-- emieysandra --♥ said...

emm..cuba mnghayati..;)

tehr said...

sedikit aku faham
kehilangan orang tersayang selalu buat kita tak tentu arah

tapi, perlu merelakannya

Insan Marhaen said...

hatiku terpenjara
di kunci pintu hari
dihambat jarum saat
di embuni desah angin.

esok.. mungkinkah milikku lagi?

vampire's lovex said...

huhu~

ta paham !! arghh tensen

StellaClaire-Richard said...

wow.........romantisnya

Fiq said...

i think i've been here once.

hey biskut!

btw, cantik rupa jiwa kamu. tapi jangan rapuh macam biskut oreo; putar jilat celop!

Fiq said...

i think i've been here once.

hey biskut!

btw, cantik rupa jiwa kamu. tapi jangan rapuh macam biskut oreo; putar jilat celop!

Fiqas said...

bisk, sepi itu indah, sepi itu kadang mendamaikan, kadang menenangkan jiwa yang kusut...

Robot | Sakti said...

romeo never die

hue hue hue

ERMAYUM said...

tetapkan hati and move on

~ PIJA ~ said...

salam bisk..

ya ampun, tak paham...

p/s: belom breakfes lagi...hheehee

Encik MamaT said...

tak sabar menanti... masanya akan tiba... hehe

diba said...

rasa kasihan pun ada..huu

achmad said...

siapakah kekasih biskut itu?
jeng3

Sumandak Kinabalu said...

Be strong...
Whatever happen, face it with an open heart and learn from it because that is the reality of life...

Sephi Sephia said...

Tiada kata yang dapat dilafaz untuk merawat beku, kelam, suram dan dingin itu. Mamahlah selagi mampu. Satu ketika ia akan membebaskan kamu.

Maaf, jika kata aku ini tidak kena pada kamu tetapi aku bicara dari apa yang aku mampu hayati dari sebalik kata-kata kamu.

grOundnUt said...

^^

NAJ HEBAT said...

roman dalam hati??


aaaahh.. emmm..

hai biskut. jom makan bhaaa...

gua tak paham. ohlala

S..U..D..@..I..S said...

tinggi sastera
berbicara dalam sendu dan duka
semuga ada lebih sinar.....
menjelang hari bulan dan tahun baru..

yang aku tahu
patah tumbuh hilang berganti...

biskut said...

#white rose : aku bukan menanti WR,bukan.


#ctpayong : aku memang tersenyum nih.:)sepi itu seolah menyulam renda.


#♥-- emieysandra --♥ : pastikan ko boleh sand.


#tehr : itu sudah cukup untuk faham.tepat.


#Insan Marhaen : waduh keren puisi nya IM

biskut said...

#vampire's lovex : mana boleh faham kalau saja tensen.hehe


#StellaClaire-Richard : really?owh no...hihi


#Fiq : hey fiq,thiz is a soulsong.


#Fiqas : ade kebenaranya fiqas.


#Robot | Sakti : haha..like biscuit neva die.cantek!

biskut said...

#ERMAYUM : yup life must go on.


#~pija~ : salam pija.wah dah lama aku tak guna ayat 'ya ampun' tuh.hihi


#En Mamat:masih terlalu jauh bro mamat.but its okay.


#diba : sangat kasihan...huhu


#achmad : jeng..jeng..jeng..background music


#Sumandak Kinabalu : i do n i will jane

biskut said...

#Sephi Sephia : ia sudah memadai sephi.tanx a lot.


#grOundnUt : blur??? :)


# NAJ HEBAT : maksudnya 'dalam hati sang roman...ko nak blanjer,aku on jer.hehe


#S..U..D..@..I..S : yezza!ko memahami konteks peribahasa tuh.tahun baru tak bagi makna sudais.

Nasz said...

Apakah maksudmu bro?
"Tika kekasihnya dibawa pergi"?

MUXLIMO said...

WOW, 2 baris terakhir adalah kunci pembuka maknanya..

dibalas komen dengan potongan puisi di blog ane, ya.. :D

"Tangismu yang mengkristal,
jadikan saja piala di halaman muka.
biarkan ia menjelma
sebagai belati penebus lara."

Keep it up, Bro!

Miss ... said...

hehehe uhhh

Sang Cerpenis bercerita said...

puisi yg lagi lagi keren

biskut said...

#Nasz : ia dipimpin oleh orang lain meninggalkan aku.juz it.


#MUXLIMO : kamu lagi hebat muxy..ya 2 baris akhir itu penjelasan pada puisi.


#Miss ... : :)


#Sang Cerpenis bercerita : owh mba,masih tidak setanding kamu.