kesakitan itu juga cinta




Saban waktu ada saja yang merasa kecewa dan terluka..
Seringkali pula bertindih-tindih dengan emosi dari segenap rasa..
kecewa kerna setiap manusia punya cinta...
kecewa kerna setiap manusia punya harapan..
kecewa kerna setiap manusia punya impian..

semua serasanya berhak mau memiliki cinta
semua mau menilai keagungan cinta..
mau memilih siapa yang harus dicintai
sehingga terlupa mau menyimpan sedikit rasa kecewa  
saat cinta tidak seperti apa yang dicita..

aku sadar kalau cinta adalah senjata yang memamah seluruh penjuru kehidupan sehingga hidup tidak menjadi ampuh dan tidak bermakna...seperti pasir jerlus yang menelan jasadku sedikit demi sedikit..seperti api yang membakar setiap inci tubuhku perlahan-lahan..seperti angin topan yang melayangkan diriku...seperti es yang membekukan jiwaku...


dengar toh,kenapa perlu merasa kecewa amat hanya kerna sedikit cinta...?
maafkan aku,kalau soal cinta,pokoknya cinta...
aku tidak pernah lebih-lebihkannya...


 

35 comments:

eily farhana said...

biskut, nape sy xley nk komen kt shoutbox kmu eh.. takley nk ltak cursor kt 'msg' tu.. ohoho

StellaClaire-Richard said...

cinta itu memerlukan pengorbanan..

kalau sudah jodoh, cinta takkan kemana walaupun bnyk dugaan yg terpaksa di tempuhi..

choirul said...

oh...

cinta, komentarku kalau baca kayak gini itu ya seperti si patkay

dari dulu begitulah cinta

deritanya tiada akhir

Miss ... said...

terbaikkk entry ni btol :)

biskut said...

eily farhana

owh Far..aku kena tanya bro Yahya dulo ek..aku lagi kurang ariff pasal tuh..huhu

biskut said...

StellaClaire-Richard

nah kan..stella lebih arif bukan.hehe

biskut said...

choirul

komentarku jugak kayak lagu band2 indo..all the pain of lurve.bener ape nga choirul..hihi

biskut said...

Miss ...

terbaekk jugak untuk miss...btw thanx

ulie said...

hehehee...suatu gambaran yang bai..ai like this post..
saya undang semuanya untuk mampir ke blog saya...silahkan...

eRza farEeha said...

adehh..bisk tgh kecewa ke?/

syamsul rijal said...

yang kesakitan bagaimana sob dikatakan cinta ....

che fara @ fanadz said...

dalam cinta mesti ade kesakitan jugak..tak semestinya yg indah je kan.huhu. bila kesakitan berakhir, cinta pun semakin kuat [i guess. hehe].

biskut said...

syamsul rijal

ya bagi mereka2 yang menyintai kesakitan..

biskut said...

eRza farEeha

errr....hehe :)

biskut said...

ulie

trimas..akan mampir kelak

biskut said...

che fara @ fanadz

not bad fara...kamu pun sudah fikir seperti yg matured2 gitu.hehe..bagus

eRza farEeha said...

adehh..
sabo ye...

Team Mradio said...

Nice Post,,thank U

Sephi Sephia said...

Cinta bagai sakti yang mampu mengubati mahu jua racun yang membunuh dalam diri. Luar cinta adalah indah dan dalamannya sungguh berbisa. Para pencinta perlu bersedia akan kaikat keduanya.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

Salam bisk..
sejak sb kamu di situ..perasan tak..LM x pernah menulis di sana..bkn kerna x singgah..tp kernah x blh taip..kenapa bisk???

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

bila mula meakarkan cinta..kita seharusnya bersedia untuk 2 perkara..ia itu menang dalam percaturan cinta..dan bahagia,atau kalah dan kecewa.

biskut said...

eRza farEeha

daku sentiasa bersabar.hehe

biskut said...

Team Mradio

trimas gak

biskut said...

Sephi Sephia

sudah lama bersedia sephy..

p[A]n[A]d[O]L said...

ehem2...

biskut said...

Lydia Miza(Aidyl Azim)

ntah lha LM,tak xpert sangat benda2 nak setting nih.biar jer lha dulo.



ke 2-2nya sudah dialami dan masa utk tidak merasa apa2.

biskut said...

p[A]n[A]d[O]L

apanya ko ehem-ehem..hehe. :P

Solihin Zubir said...

ada apa dgn cinta?
cinta dunia hanya menyakitkan hati..

..nOWa.. said...

kalaulah cinta itu hanya di fikiran tapi bukan di hati...

biskut said...

..nOWa..

maka ia akan merosakan fikiran

biskut said...

Solihin Zubir

jangan biarkan ianya menyakiti kamu

grOundnUt said...

cinta??cintakan pada diri sendiri dulu baru boleh nak bercinta dengan orang lain...ekekeke...^^

Gayahspears said...

cinta tak perlu diungkapkan melalui kata2

biskut said...

grOundnUt

i did it

biskut said...

Gayahspears

aku tak kata...aku hanya menyatakan.