superman,pernah sekali menangis..



Manusia kalau tercampak dalam kecelaruan
keliru terusan...
tidak mahu memaling hadap kenyataan..
hilang pertimbangan...
angker hidup begini..dimomokan dengan persoalan bodoh..
 
 
Gimana mau lunas..kalau sulit yang didamba.
Kaut yang mudah kata tidak pernahnya peduli..
Buang yang keruh kata masih mengeluh..
Betul apa tidak hidup itu rumit..?
Sekalian mengatakan....
"Hidup ini dipermudahkan dengan tangisan"
berpaling yang lain...
"Tangisan itu suatu yang rumit toh.."
(cukup untuk sekali sepanjang-panjang hidupku...)


Ah!Manusia selalu saja keliru dan celaru.
Wajar disiplin jiwa untuk kekuatan minda.

36 comments:

Isti said...

hidup jgn dibuat rumit..enjoy ur life *jadi inget iklan di tv*

one2paii said...

adakalanya kita dibawah..adakalanya kita di atas..tipu la segagah manusia x penah menangis bila tempuh dugaan yg berat

Anitadahahs said...

kadang-kadang tangisan yang sekali itu mampu untuk meredakan hati yang sesak.. walaupun ia tidak mampu menyelesaikan masalah. tapi sekurang-kurangnya hati mampu seketika tenang. :)

Just said...

hidup umpama roda..

si biskut said...

Isti :

ya kan..tapi apa iklan nya non Isti..?

si biskut said...

one2paii :

Nah bai..ada setengahnya menangis dan mengeluh.

si biskut said...

Anitadahahs :

maka itu jangan simpan tangismu...

si biskut said...

Just :

Sedar tentang itu..kalau roda lebih sinonim dengan hidup kita.

Robot | Sakti said...

enjoy ur life.
jangan peningkan kepala.
hehehe

:)

Post Terbaru Wow!! Bos Aku menang 183.5 million US Dollar

si biskut said...

Robot | Sakti :

Tak pening tapi tak leh lari dari fikir.hehe

Nasz said...

Bila sudah terlalu banyak perkara yang mendatang beginilah jadinya. Manusia kalau tidak kuat pasti akan mengalah. Tapi bro, pada aku, hidup aku selau juga berpaling dari kenyataan. Aku mahu pura pura aku gembira bagai tiada apa yang menjengah kekuatan aku. Tapi sayang, hidup aku lagi lama memendam dari meluah pada pelbagai cara. Akhirnya, aku yang menderita.

Betul kata orang, menangis itu bisa menenangkan. (:

p[A]n[A]d[O]L said...

crying is good for our health.. ^^
as long as it not too much la..hahah

mizzapple said...

kekuatan minda tu paling penting dlm hidup seseorang.

Orked Hanael said...

hidup tak mudah utk d jangka.

hari ini ko menangis kerana kecewa & berduka,
sape tahu,
esok menangis krn gembire~

Zezebel said...

Salam Kenal.
Menangis itu boleh menghilangkan sedikit tekanan jiwa dan perasaan. manusia perlu menangis untuk menunjukkan perasaan hatinya.

"My name is Akma, and I am not a terrorist" said...

superman aje??bat man??otomen???heee.... menangis itu jugak berguna...boleh hilangkan masalah gj...masalah tekanan..

si biskut said...

Nasz :

seboleh=bolehnya ko berpaling sekejap supaya tangisanmu tidak menyakitimu.

si biskut said...

p[A]n[A]d[O]L :

DrHanis yang cakap k..untuk kesihatan.hehe

si biskut said...

mizzapple :

semua yang mengawal dari minda..kawalan tak kuat,down!

si biskut said...

Orked Hanael :

betul folks..hidup bukan suatu yang boleh dijangka.

si biskut said...

Zezebel :

salam kenal jugak zezebel.
Mungkin orang boleh gambarkan perasaan kita macamna dengan tangisan.Bukan cenggeng.

si biskut said...

"My name is Akma, and I am not a terrorist" :

manusia2 superpower yg lain tuh selalu menangis..hehe.

~ PIJA ~ said...

suke jugak kat superman...hihiii

"My name is Akma, and I am not a terrorist" said...

hehehehehehe...

si biskut said...

~ PIJA ~ :

aku lar superman.hahaha

si biskut said...

"My name is Akma, and I am not a terrorist" :

tapi tak penah ketawa macam akma.hehe

rizwan's sweetheart said...

hidup ni susah nak cakap... kadang kita rasa kita bahagia tapi, kita sndiri pon susah nak memberikan erti bahagia... :(

hidup selalu sahaja membuat kita rasa keliru dan kadang2 rasa kecewa dan takut... untuk membuat keputusan dan apabila terpaksa memilih...

rindu 'umah' kamu ini

si biskut said...

rizwan's sweetheart :

Hmm...cuma rumitnya mau aplikasi bahagia itu mungkin....Hidup membuatkan kita jadi serba salah kekadang begitu.

Rindu umah kamu jugak

Jinx said...

:) kebahagian itu kan relatif....
terkdang wajah penuh tawa, namun hati menyimpan sejuta duka....

Asam Makruh said...

terima qada dan qadar dan teruskan dengan usaha dan tawakal. usah berbuat onar demi menyenangkan hati sendiri kerana what goes around comes around he he he

si biskut said...

Jinx :

7 point untuk Jinx.hehe

Sang Cerpenis bercerita said...

gambarnya alamak..

si biskut said...

Asam Makruh :

ya kan..itu juga harus disertakan sebagai backup utk kita menerima dgn tangan yg terbuka.

si biskut said...

Sang Cerpenis bercerita ;

usah dilihat pada potonya mba..hehe

ERMAYUM said...

emosi kadang2 jadi mainan hati dan jiwa so hilang la tenteram

Anonymous said...

‎A strong person is not one who doesn't cry. A strong person is one who is quiet and sheds tears for a moment, then picks up where he/she left off and fights again..