miskin jiwa...



Biar ada angin...
jangan ada ribut..
Biar ada panas..
jangan ada kemarau..
Biar ada hujan...
Jangan ada bah..
Biar hidup ini cukup apa adanya...
 
 
Jangan dilebih-lebihkan apa yang yang terlebih..
Jangan dikurang-kurangkan apa yang terkurang..
 
 
Hidup lebih mudah bagi yang memahami..
Untuk AKU..?

26 comments:

secangkir teh dan sekerat roti said...

sajaknya sangat menyentuh.. :)

Sasa Al-Sharif said...

wah, pandainya bermadah

Sca Ndx said...

literature

Nasz said...

Kesederhanaan. Itu apa yang ayahandaku selalu pesan padaku. Tapi apa maksudmu "Hidup lebih mudah bagi yang memahami"?

Robot | Sakti said...

sedap.
sedap dibaca.
sedap didengar.

:)

Post Terbaru Pengemis, Selekeh Tapi Kaya.Berhati-Hati !!

Eryati said...

ringkas..tapi akak suka baca...nice

beautiful_rose said...

hidup itu rumit!

si biskut said...

secangkir teh dan sekerat roti :

aku hiba jugak sob...iskh

si biskut said...

Sasa Al-Sharif :

kalau dijadikan madah maka jadilah madah..hehe.thanx

si biskut said...

Sca Ndx :

Lebih kurang gitu...

si biskut said...

Nasz :

cuba ko baca sebuah buku...dan ko tak dapat hayatinya..rumit kan utk ko ingat kembali apa yang ko baca...?

si biskut said...

Robot | Sakti :

1 jer..tak sedap dimakan bro..

si biskut said...

Eryati :

Thanx kak...

si biskut said...

beautiful_rose :

Rose..lepaskan nadamu..

e. indah said...

harap begitulah ...apa adanya...tak kurang ..tak terlebih-lebih ...mencukupi

Affan Ruslan said...

Maka bersyukur lah dgn apa yg ada.
*Tu yang dapat saya faham daripada sajak tu. Tapi taktau pulak kalau lain.

*Biasalah org lelaki kurang minat sajak. :D

IEKAH MOKRI said...
This comment has been removed by the author.
IEKAH MOKRI said...

yup aku setuju 200%, hidup ni perlu bersederhana

si biskut said...

e. indah :

seperti begitu lar...

si biskut said...

Affan Ruslan :

Aha..itu sudah dikira hampir tepat..

si biskut said...

IEKAH MOKRI :

Mudah dan indah bukan...

hanaahmad said...

indah. hidup biar besederhana. :)

si biskut said...

hanaahmad :

sederhana itu jujur

Amni said...

Terima kasih... Satu inspirasi..=)

si biskut said...

Amni :

Kasihmu diterima...:)

Haw said...

termenung sekejap!.. termenung mengamati maksud mendalam puisi ni