malam kering di utara



Di sini sang malam lebih cepat menguasai setiap inci tanah yang berdebu...Langit berapa hari
ini hanya mengacah dengan guruh dan mendung tapi belum punya keizinan untuk membasahkan tanah ini.

Teringat saat tama kali aku di Sahara(Utara tanahair-dalam daerah Kuala Nerang).Zona pengawasan di garisan sempadan Malaysia/Thailand.Tanah yang kering dan berbukit.
Tempat tidurku cuma hammock yang kugantung antara 2 pokok,persis buaian begitu..
Aku buru-buru berbuat begitu kerna saat aku tiba, hari sudah semakin kelam.Mau masak lagi 
segala..dan sudah tidak punya masa untuk melihat persekitaran.Sehabis makan terus berbungkus...

Aku terkejut dalam kedinginan subuh ,kerna saat itu aku seperti mendengar bunyi ranting yang terpijak.Dalam kondisi masih mamai mataku pegun melihat ada cahya api yang seolah-olah bergerak di udara,teroleng-oleng ke kiri dan kanan dan semakin menghampiri aku.Jantungku berdegup lebih kencang dari normal,peluh halus terembes keluar.Fikiranku lantas mengingati citer angkor momokan "balan-balan"....Aku semakin gusar dan gementar...


Tiba-tiba aku merasakan nafasku tersekat saat bahuku ditepuk dari belakang dan ada suara bisikan hangat di telinga kananku....
"Jangan khawatir toh..mereka itu kan cuma penoreh getah..kita ini berhampiran lokasi ladang getah milik Siam.."


Persis orang yang mendapat oxigen dari kesesakan nafas malah rembesan peluhku tersejat hilang oleh kedinginan subuh..Aku cuma mampu menjawab..
"Hurmm..aku tau itu toh..."


Dalam hati..."Kamu fikir aku penakut..?"

14 comments:

Eryati said...

ganazzzzz juga gambar tu

white rose said...

wow...berapi2 kepala kamu ye...
bole pinjam?

syamsul rijal said...

lagi musin kemarau kalee....

biskut said...

Eryati

Amik Ghost Rider punya kepala tuh..hehe

biskut said...

white rose

Uitt..amik jer tak yah pinjam..huhu

biskut said...

syamsul rijal

Udah seminggu Syam...

Robot | Sakti said...

ganas.
kepala berapi der.
hehehe

biskut said...

Robot | Sakti

Kepala sakti nih..hehe

ctpayong said...

huh..takmo ngaku lagu tu walau peluh dingin sudah sampai membasahi dagu, macam kak ct tahu...

banyak cara Allah SWT kejut supaya solat Suboh.

biskut said...

ctpayong

Ouch..baru aku teringat tentang tuh..hehe
Takut gak tapi skit ja...hehe

Aku Dan Teksi said...

AA..hhh,gambar je takut apa..hehe

biskut said...

Aku Dan Teksi

Betul tuh bang..cuma gambar jer lar.hehe

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

aku sebenarnye tak paham..
kau suke berfalsafa ke ?
hee~

Entry terbaru !
1. Free Porn Movie

biskut said...

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza

hurmm...barangkali macam tuh lar.Suka membuatkan orang lain berfikir tapi tak mengharapkan mereka harus faham.hehe