kemelut yang jelak



Cinta manusia marhaein itu indah pada permulaannya...Kabur dipertengahan...Lesap dipenghujungnya...

Carilah selepas itu bunga yang mekar di musim dingin..Kalian akan temui dalam emosi
yang mengigil..Terlampias kerna ketakutan pada pengulangan kejadian yang sama.Berulang dan berulang dalam bungkusan hidup kalian..

Beringatlah...Cinta bukan untuk disakiti..Bukan untuk didendami...
Cinta sememangnya untuk dikenang.

Nikmati hidup kamu selagi kamu mampu...Hidup ini bukan semua untuk cinta.Bukan!

30 comments:

syamsul rijal said...

betul sekali sob cinta itu bukan untuk disakiti tapi cinta itu perlu dikenang sepanjang masa...

diana said...

orang yang terlalu banyak
cinta la yang suka menyakiti..

LadyBird said...

fobia tuk memulakan perhubungan yg baru ke?
lady fahm..
ketakutan menguasai diri krn kite telah melalui kesakitan itu akibat drp perhubungan yang gagal :(

sedih2.. sabar yer..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

walaudah berpisah,tak salah kenang cinta lalu.ia sesuatu yg indah untuk di kenang,jgn mendendami insan yang tinggalkan kita.

zirconia said...

cinta itu sememangnya akan dikenang. walau sepahit mana pun akan cuba ditelan :D

biskut said...

syamsul rijal

Ya..tidak dinafikan sob.

biskut said...

diana

Dia tamak dan bongkak

biskut said...

LadyBird

But its not for me..i dah lali.hehe

biskut said...

Lydia Miza(Aidyl Azim)

seperti Lydia Miza yang telah pon punya kehidupan tanpa dendam..hehe

biskut said...

zirconia

seharusnya perbuat begitu deh..

Azyan said...

Dalamnya mksud entry ni.hmm,btol2,cinta tu awal2 ja indah,lpas tu.ntahh lah.

StellaClaire-Richard said...

cinta itu penting.. tanpa cinta dunia ini musnah

p[A]n[A]d[O]L said...

jangan d cari
biar dia dtg ngan sndr
kerna itu lagi baik..

♥-- emieysandra --♥ said...

emm...okay! :P

ctpayong said...

cinta itu telah aku pulangkan kepada yang Satu. yang tinggal hanyalah kasih dan sayang yang bagaikan jambatan menuju Cintaku.

biskut said...

Azyan

kalau faham bagus lar

biskut said...

StellaClaire-Richard

tapi tak sumer kan...

biskut said...

p[A]n[A]d[O]L

kalau ada aset macam ko,mgkn ko leh tggu jer.hehe

biskut said...

♥-- emieysandra --♥

wokey..alright.

biskut said...

ctpayong

cinta itu ko pergunakan untuk menambah rencah kasih sayangmu..bagaimana ko mau teruskan dengan suamimu kalau ko tidak punya cinta padanya ctpayong..cukup ker lelaki cuma menerima kasih sayangmu..

Cinta itu memang milik-NYA..dia hadiahkan untuk manusia.

platipus said...

tapi ramai yg mnyakiti cinta..grr

Nasz said...

Aku masih cuba memahami buat aku yang masih mentah untuk menerima semua ini.

biskut said...

platipus

tidak terkecuali yang itu Tipus.

biskut said...

Nasz

ko akan faham Nadz

beautiful_rose said...

hidup untuk dinikmati bukan untuk di tangisi.tapi kadang2 aku menangis juga.







cinta...
selalu buat aku rasa takut.

ayu said...

cinta itu penting juga..sbb tu kita d jadikan berpasangan dear... :))

biskut said...

beautiful_rose

Tapi ko masih inginkannya bukan...

biskut said...

ayu

yes i know

Sumandak Kinabalu said...

In this world, LOVE is all we need..
Anyway, cinta itu sesuatu yang subjektif. Cinta kepada alam sekitar, keluarga, kawan-kawan, Tuhan...
Tapi pengalaman disakiti oleh seseorang yang kita pernah sayang memang bagaikan mimpi ngeri. Bayangan dari kisah lama akan sentiasa menghantui ke setiap ceruk yang kita lewati...

biskut said...

Sumandak Kinabalu

begitu lar kuatnya cinta.