rotinya tidak ada inti




Misalnya kondisinya begini...

Kalau aku pandai menyanyi-belum tentu aku menjadi penyanyi.
Kalau aku pandai berlakon-belum tentu aku menjadi bangsawan.
Kalau aku pandai bermain sepakbola-belum tentu aku menjadi bintang bola.
Kalau aku pandai bergaya-belum tentu aku menjadi modelnya.
Kalau aku pandai memasak-belum tentu aku menjadi chef.
Kalau aku pandai menembak-belum tentu aku menjadi soldadu.
Kalau aku pandai berbohong-belum tentu aku menjadi seorang penipu.
Kalau aku pandai berkata-kata-belum tentu aku menjadi kekasihnya.
Kalau aku pandai bermadah-belum tentu aku menjadi pujangga.
Kalau aku pandai bersilat-belum tentu aku pertahankan diri.
Kalau aku pandai mengaji-belum tentu aku seorang qari.
Kalau aku pandai berceramah-belum tentu aku jadi ahli politik.


Apa yang kita boleh buat sebenarnya..?
Selalu kita fikir bila seorang itu begitu sudah tentu dia hebat.
Its a bullshit!

Yang sebenarnya cuma kulit buku yang kita baca...isinya langsung tidak diteroka.

44 comments:

Encik MamaT said...

kalau aku hensem belum tentu aku ramai peminat...

kalau aku kaya mesti ramai mendekat... kekeke

hamzah ian said...

oh biskut.. gua nak makan lu

biskut said...

Encik MamaT

yeah...ade sequelnya.haha..ikut apa yang kita fikirkan deh.

biskut said...

hamzah ian

ko mai sini makan aku..huh

Abu Luqman said...

kalau kau jadi biskiut ..pasti akan ku makan.hehe

snowy said...

wow..ayat yang susah dijiwai

~NieZa~ said...

dont judge a book by its cover..
hihihi
tngk la harganya dulu..
bru judge buku trsebut..
heeee..(^_^)

biskut said...

Abu Luqman

esok kena tukar jadi besi magnet.haha

biskut said...

snowy

senangkannya snow.hehe

biskut said...

~NieZa~

kadang-kadang harga tidak mengambarkan isinya cuma ketebalanya.

~ PIJA ~ said...

kalau aku jadi bulan...sape nak jadi bintangnyer..? ko sudi tak? hehehe

~ PIJA ~ said...

chop2...!! nak mencelah lagi..statement en.mamat tak boleh blah!!! hehehe

Nasz said...

Aku benci sekali di kondisi seperti itu. Kekadang, aku tidak lagi boleh dikata begitu, manusia lain sudah kata aku begitu. Dan ada masa, ramai yg mengharap aku begitu sedang aku masih tidak mampu untuk jadi begitu. Serius, aku benci gle arh bro bila berada dalam situasi macam tu.

grOundnUt said...

"Kalau aku pandai makan belum tentu aku boleh lunch hari ni..."
hahahah....si biskut, sudahkah anda lunch??^^

S..U..D..@..I..S said...

jadilah roti yang ada inti sedap sekali

ctpayong said...

aku setuju dengan SUD@IS.

♥-- emieysandra --♥ said...

xphm r, lmbap skit bab puitis sgt ni..
agpun xpela, emiey xsuke mkn roti tp suke mkn biskut ~lalala :D

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

jgn menilai dari kulit saja.

one2paii said...

kalo gua kayo dan menjadi menteri sok lusa..dah tentu gua ajak lu jadi rakan sparring gua..haha..sory baii..lamo xmenyinggah blog lu nie..nie sibuk meeting ngan barisan kabinet nie

Sasa Al-Sharif said...

kalu aku pandai main muzik belum tentu aku menjadi pemuzik.. kenapa ni? kalau aku tidak pandai memotong rumput tapi kali ini aku menjadi abang kebun

Eryati said...

akak masih tertarik dgn gambar kau ni biskut

Irnie said...

ahha.. first time dtg sini.. tertarik sbb profile foto tuh..! ;)

and bile bace entri.. da macam serasi.. ehhe.. nice!!

Sumandak Kinabalu said...

Susah kan hidup dengan tanggapan orang. I mean, mereka selalu mengharap kita seperti yang mereka mahu...Apapun, jadi lah diri sendiri :) Itu yang sebaik-baiknya...

Belalang Hijau said...

kalau aku bernama biskut belum tentu aku dpt supply biskut utk supper kalian...

ngee

KERDILDESA said...

kalau kau biskut, tak semestinya kau sedap dimakan .
ader kene mengene ke?

heeeehehe ~~~

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

itulah akan jadi jika berkalau

biskut said...

~ PIJA ~

aku sudi jadi kawah2 di bulan.haha

biskut said...

~ PIJA ~

Yang tuh statemen promote.haha

biskut said...

Nasz

biarkan saja Nadz.biasakan saja.

biskut said...

grOundnUt

kalau aku sudah lunch belum tentu aku mau belanja ko hahaha

biskut said...

S..U..D..@..I..S

ada roti yang tiada inti tapi manis..hehe

biskut said...

ctpayong

aku sokong ct payong.hehe

biskut said...

♥-- emieysandra --♥

erk...iye kah puitis sangat nih.hehe

biskut said...

Lydia Miza(Aidyl Azim)

sukar mau dibaca yang di dalam.

biskut said...

one2paii

banyak lar ko punya kabinet bai..agak2 ko jadi menteri aku jadi tukang habis duit cukai.haha

biskut said...

Sasa Al-Sharif

kalau sasa pandai bertukang kebun,makcik cleaner akan senyum selalu.haha

biskut said...

Eryati

penuh makna kan...:)

biskut said...

Irnie

tima kasih irnie..selalu dtg lg ya

biskut said...

Sumandak Kinabalu

ya jane..jadilah untuk diri sendiri

biskut said...

Belalang Hijau

mesti ko support pizza utk kitaorg kan...hehe

biskut said...

KERDILDESA

ade...ade.ia mcm kalau namaku kerdil desa belum tentu desa ku kerdil.ngee

biskut said...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o

sampai ke sudah tak abih

p[A]n[A]d[O]L said...

yezzaaa
ittu dia.. :)

jadi ubat, tidak bermakna ia akan mengubati
ia juga bisa jadi racun toh.. ;p

biskut said...

p[A]n[A]d[O]L

aku jugak fikir begitu apalagi kalau diambil dalam dos yg berlebihan..hehe