jadi anggap biasa saja deh..



Kerana merasa tersentuh dengan hal-hal yang terjadi meski hal itu tidak sekuat mana maka ia masih mencetus sedikit rasa sensitif.
Emosi ini kerap terjadi ketika saat-saat memikirkan persoalan lebih serius padahal yang sebenarnya masih boleh dianggap perkara enteng.Ada merasakan seolah-olah perbuatan atau perbicaraan di pihak lain ditujukan pada sang diri.

Sang benak kalut memikirkan dan lantas menafsir salah dari hal yang sebenar.Kenyataannya tidak begitu toh...Dari hal sebegini,ia bisa mengundang suatu keberhasilan yang tidak enak sama sekali.

Perasaan sensitif ini harus ditangani dengan bentuk penjelasan tentang hal-hal yang berkaitan.Agar ia mendapat suatu hal yang damai.

Sesungguhnya kehidupan kita telah diperbaiki melalui kesilapan demi kesilapan yang kita pamerkan.

 

26 comments:

zmah said...

Setiap perkara yabg berlaku perlu penelitian..

StellaClaire-Richard said...

buang yg keruh, ambil yg jernih..

biskut said...

zmah

penelitian dan sudah semestinya mengambil masa.

miss luluScya said...

huhuhu sy mengalami stress yg teruk dan kemurungan sejak akhir2 ini.. huhu

biskut said...

StellaClaire-Richard

kalau semudah itu Stella..

biskut said...

miss luluScya

kenapa Scya..?something wrong..want share?

~ PIJA ~ said...

aku pun agak sensitif skrg nih...uwaaaa

p/s : ade kene mengena tak ngan entry ko kali nih...:)

Sang Cerpenis bercerita said...

terlalu sensitif juga gak baik ya

grOundnUt said...

emo?moody??tenang² kan lah minda dengan pergi bercuti...nak abis tahun ni...abis kan cuti anda semua...^^'

biskut said...

~ PIJA ~

ada..ada..Wah napa plak nih rasa sensitif..majuk ek.

biskut said...

Sang Cerpenis bercerita

mungkin bagi setengah orang ya Mba..

biskut said...

grOundnUt

cutinya tak kan burn tahun nih kalau tdk abih.tahun depan bleh campur sekali.

Encik MamaT said...

think positif.... boleh ke.... :p

diba said...

bese la..sume org ade hti dn prasaan..kan2;)

biskut said...

Encik MamaT

lebih kurang macam tuh lar mr Mat.hehe

biskut said...

diba

cuma cara menangani saja yang tdk sama.

Syamsul Rijal said...

perkara yang susah harus dibagi untuk memecahkan masalah yang rumit menjadi gampang .....

gigi rongak said...

haha.. perasaan sensitif tu ssh nak buang.. haha

maCy said...

ikan di laut, asam di darat. dalam periuk~ musti muafakat. hee

biskut said...

Syamsul Rijal

aku setuju kalau yg itu sob..

biskut said...

gigi rongak

tapi tak boleh disimpan bukan...

biskut said...

maCy

peribahasa baru ya MaCy..hehe

Khairy said...

bergantung juga....ada orang anggap tu sebagai sensitive, ada juga yang tak,..depend on people also

biskut said...

Khairy

Hurmm...sebahagian nyer macam tuh.Terbagi pada cara seseorang.

tehr said...

buang yang keruh, ambil yang jernih

Amber Thomas said...

think positif.... boleh ke.... :p