berjalan di permukaan lautan




Melihat view cahya-cahya yang menerangi tubuh kapal-kapal yang berlabuh di cape saat malam
menguasai keseluruhan lautan di hadapanku terasa begitu indah sekali,persis kedip-kedip
yang memenuhi kepekatan malam yang menyembunyikan sejuta misterius di dalamnya.

Aku terdorong kembali mengingati diriku saat aku berada dalam sudut pandangan yang berbeda.Saat aku merenung jauh dari jendela kaca bulat kabin kapal 'Nusa Fighters'(ternyata ketika itu aku mabukan segala..haha)merenung ke arah jujuran daratan peninsular yang diterangi cahya-cahya neon yang bergemerlapan..ada kaku ada yang bergerak-gerak..Cahyanya terbias ke permukaan lautan China Selatan..

Begitu terdetik di hatiku saat itu...
"Suatu masa nanti aku akan berada dalam kelompok cahya-cahya itu..tersiram oleh kerlipannya.."

Namun fitrah manusia yang senantiasa ingin memiliki suatu yang indah dan tika sudah memiliki 
masih belum pernah puas...
Dan sekarang,aku berada dalam kelompok cahya itu tapi tidak seperti apa yang aku 
bayangkan..
Aku masih bergelap di sini.. 

(Aku merindui saat aku mabukan di perut kapal,menonton pawagam,pergi gymnasium,bermain game..bersantai di dek paling atas..menikmati sunset..)

29 comments:

Syamsul Rijal said...

berkunjung mencari info yang bermanfaat......

white rose said...

pelayar kapal ke?
layan syok habis nih...

Miss ... said...

ape saje berkaitan dgn laut mmg indah :)

Anitadahahs said...

pernah belayar ke?

erm. selagi kita hidup, kita tidak pernah akan puas.. hakikat seorang manusia.. :)

biskut said...

Syamsul Rijal

di sini cuma kisah yg terbias dr pengalaman dan emosi.blog sob lagi banyak infonya.

biskut said...

white rose

suatu masa dulu..

biskut said...

Miss ...

Indah tapi melemaskan...hehe

biskut said...

Anitadahahs

pernah..tapi tak betah.betul sukar mau dapatkan kepuasan

p[A]n[A]d[O]L said...

bergelap itu kdg2 lbh baik..

Khairy said...

penah berlayar ke? best nye...saya tak pernah lagi ada chance nak berlayar. Takut mabuk laut pun ada gak...hehe

tehr said...

aku memang mabuk laut
naik feri dari kuching ke sibu pun aku dah tak tahan
hehehe

beautiful_rose said...

satu masa dulu aku pernah menyimpan angan untuk menjadi seorang kelasi kapal...tapi di tentang hebat oleh sesetangah orang dan membuatkan aku kekal di sini...





tak bahagia!

Encik MamaT said...

wow... best tu......

i am S!L4H.. said...

cntiknye kapal tu............

diba said...

tenang je dlam playran..

NARDtheNERD said...

biskut seaferer ye?
:))

NARDtheNERD said...

biskut seaferer ye?
:))

biskut said...

p[A]n[A]d[O]L

barangkali ia lebih baik..hmm.

biskut said...

Khairy

ko pasti akan penuhi impian ko.mabuk laut itu perkara biasa.hehe

biskut said...

tehr

Kalau pertama kali mungkin itu adat naik kapal.Semua mesti rasa Tehr

biskut said...

beautiful_rose

ko masih boleh dapatkan melalui agen pelancongan kalau ko masih berminat..mungkin rasa pelayaran tuh macamana sudah memuaskan hatimu.

biskut said...

Encik MamaT

best kali ke-2,kali pertama harus tahan.

biskut said...

i am S!L4H..

Star Cruise tuh...hehe

biskut said...

diba

tenang tanpa ombak besar dan ribut..hehe

biskut said...

NARDtheNERD

lebih kurang begitu..
:)

.:: dieylah :: said...

rumah sy selalu blackout..glap je slalu..hehe...

tgk cahaya kat laut2 ni mmg cantik..teringin tp x berkesampaian lg...tgu en.abg bw blayar nnt..hehe

biskut said...

.:: dieylah ::

idea yang bagus tuh...hehe.Suh dia buat macam kat Titanic tuh ek.

misSbLurRy said...

argg..rindu untuk berlayar lagi...

biskut said...

misSbLurRy

lepaskan kerinduan mu itu..