back to basics




Setiap saat manusia menghadapi kondisi yang hampir sama dengan yang lain...
Berbicara hal-hal yang sama..Berfikir soal yang sama..
Menangis tidak pernah sama..Meraikan sesuatu untuk hal yang sama..
Keliru bahwa hal-hal itu lah yang menyatukan di antara mereka..

Kembali kita pada asasnya...Bertenang menghadapi apa jua bentuk masalah..
Kecil atau besar bukan jadi persoalan,tetapi bagaimana bentuk cara penyelesaian..
Bukan hanya sekedar berfikir tapi langkah yang perlu diambil..

Keberkesanan hidup kita..(Untuk aku paling utama..),hasil dari bagaimana kita menyelesaikannya..
Nilai lah dari kemampuan kita berdiri dan bukannya sejauh mana kita melarikan diri..

29 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

Salam..betul tu kena hadapi masalah dgn cara yg betul.

anamizu said...

aah sokong LM ^^
kene terus kuat+tabah..
hadapi dengan senyuman ^^

hamzah ian said...

pergh.. boye tuh

LFH said...

Nice posting brother

biskut said...

Lydia Miza(Aidyl Azim)

kena praktik selalu..hehe

biskut said...

anamizu

sokong anamizu pulak..hehe
senyum ok

LFH said...

bisa aku menjadi pengikut
solarmu?

Sory brother, What the meaning of solarmu?

biskut said...

hamzah ian

kat mana Ham..?

biskut said...

LFH

thanks

biskut said...

LFH

ko pernah lihat solar..bagaimana bentuknya..apa daya tarikannya..?ko mesti faham di situ.

Sasa Al-Sharif said...

canggih ayat. hehe

StellaClaire-Richard said...

pokoknya jgn lari dr masalah..cuba selesaikan nya..

Qaseh dalia adelia said...

sokong jugak hehe..sabar tu kunci org beriman...so sabar hadapi hari2 mendatang~

biskut said...

Sasa Al-Sharif

ah,ayat biasa ja Sasa.

biskut said...

StellaClaire-Richard

itu yang didasarkan...

biskut said...

Qaseh dalia adelia

ya semua kena bersabar dan cari jalan

Nasz said...

Terima kasih, bro.

belalang hijau said...

kata2 yg sgt bermakna...

p[A]n[A]d[O]L said...

back to nature <--logo baju aku

*x kaitan lgsg..hahaha

Sumandak Kinabalu said...

Masalah tidak boleh selesai dengan cara melarikan diri...
Walau sekuat mana cabaran yang melanda, kena hadapi juga. Sebab semua itu liku-liku hidup yang perlu ditempuhi...
Melarikan diri bukan alasan yang baik. Kadangkala, boleh menyebabkan masalah bertambah besar dan rumit...

biskut said...

Nasz

sama-sama Nadz

biskut said...

belalang hijau

owh..terima kasih belalang

biskut said...

p[A]n[A]d[O]L

di mana ko beli baju tuh?

biskut said...

Sumandak Kinabalu

lagi pun bukan kah ianya memenatkan..

Sang Cerpenis bercerita said...

harus tenang dalam menghadapi masalah apapun ya

kerangRebus said...

xleh lari...kena hadapi..oke! =)

like3! 0_0

biskut said...

Sang Cerpenis bercerita

ya ketenangan itu perlu ada Mba..

biskut said...

kerangRebus

buat apa nak lari..penat ooo

natasha MDG said...

salam, boleh x tolong like kan gmbr ni
http://www.facebook.com/photo.php?pid=31463942&o=all&op=1&view=all&subj=273893046958&id=1078745108

time kasih : ))