alam pun tau malas



Suria masih malu..
Rambutnya mengerbang rewang
Seawal hari sering saja telat.Malas.


Tidak ada kejutan di daerah ini.Masih bisu.Hati-hati manusia egois.
Sinis.Banyak protes dari doa.Tau bising saja.
Ngomel-ngomel.


Alam dan manusia
Penuh dendam dan penyia usia.


Manusia kalau bisa diberi kuasa...Suria pun mau dibinasa.

26 comments:

diba said...

manusia mmg slalu xpuas dgn ape yg dimiliki~

Hanis Azla said...

manusia... kalau boleh lebih.. mmg nak lebih lagi..

one2paii said...

manusia mmg banyak mendatangkan kemusnahan dan kehancuran pada muhke bumi..

lumut said...

tau mengomel saja..merungut segala..

itulah yg dikatakan manusia biasa.

Syamsul Rijal said...

manusian mmg begitu sob tidak puas dengan apa yang dia raih , menghalalkan segala cara

eMMe said...

suke entry ni
have a great day biskot....

Beautiful_Rose said...

memang sedari dulu manusia adalah makhluk perosak di muka bumi ini.....

Sasa Al-Sharif said...

hah, memang pandai berkata-kata.. solute la bro

si biskut said...

diba :

orang lain punya pon dia nak miliki.

si biskut said...

Hanis Azla :

Larat ker nak dapatkan sumer tuh..uh

si biskut said...

one2paii ;

sudah dinyatakan seawal bumi ini dicipta tentang peranan manusia.

si biskut said...

lumut :

kebiasaan namanya...

si biskut said...

Syamsul Rijal :

janji hasrat lunas...

si biskut said...

eMMe :

have a great day too EMMe

si biskut said...

Beautiful_Rose :

semakin maju semakin hancur...

si biskut said...

Sasa Al-Sharif :

yes Sir!Tenkiu..tenkiu...

Sumandak Kinabalu said...

Tak payah layan orang begitu, buat sakit kepala saja...
Baik tumpukan perhatian dengan kerja sendiri...
Bukan nak sombong tapi kena lah ikut environment sekeliling...

chentaMAYA said...

puitis~

StellaClaire-Richard said...

manusia mmg rakus. tak pernah PUAS!

p[A]n[A]d[O]L said...

biasala nama pun manusia kn..
di bagi biskut kering,
mo chipsmore plak..

biskut said...

Sumandak Kinabalu :

Puan Jane tak suka ooo orang macam tuh..merosakan akhlak ek..

biskut said...

chentaMAYA :

nama awak pon puitis..

biskut said...

StellaClaire-Richard :

yup serakus melahap makanan seperti orang kelaparan..tak penah ingat orang sama.

biskut said...

p[A]n[A]d[O]L :

hahaha...lu babitkan gue sama Pan.

Just said...

Drpd layan diorang ngomel2, meh la ba join aku pnya GA... release tension ba.. :D

biskut said...

Just :

Nda pernah lagi aku join mana2 GA..hehe