Tolong jawab...



Pernah tidak...
Setiap pertanyaan yang dibagi pada kita tentang satu-satu hal..
adakala jawapan yang kita bagi "tidak pasti..".
Terus lewat pertanyaan itu mengundang persoalan..koma.Belum habis..

Seandainya kita tidak mau dilihat sebagai seorang yang tolol,disaran yang begini..
"Aku tidak punya masa untuk memikirkan pertanyaan kamu..".
Tapi kalau ada soalan tolol yang dibagi sama kita..jawablah begini..
"Kamu tiada bedanya dengan soalan tolol kamu..".
Nah,kalau ada pulak soalan yang lebih berani..selalu lah menjawab begini.
"Kamu sebenarnya mau apa...?"
Lagi ada soalan yang berulang..pantas kamu jawab begini.
"Hey,kamu tiada soalan lain yang mau ditanya.."
Terus ada lagi soalan yang banyak ditanya sama kamu.Ini jawapannya.
"Apa saya ini disiasat....?"

Yang sebetulnya,saban waktu kita diajukan dengan macam-macam pertanyaan.
Maka jawab saja pertanyaan..bukan jawab dengan pertanyaan..
Adik aku Hermanto pernah memberitahuku..
"Kau jangan terkejut kalau kau dapat soalan berganda..."
Soalan berganda itu yang bagaimana ya...?

Letih kalau asyik ditanya benda yang sama..uh.

41 comments:

Cik Cyida said...

Biskut; cyida pun xtau nak jawab ape..

:)

si biskut said...

Cik Cyida :

Jangan jawab..haha

Sca Ndx said...

semua persoalan bukan semua ade jawapan, kena la let go

si biskut said...

Sca Ndx :

Ko faham jugak ek..bukan sesaje aku tulih entry nie.

Zezebel said...

Kadang-kadang soalan yang tak berjawab tu ada baiknya, hehe

gigi rongak said...

x semua persoalan perlukan jawapan

Tomato Gurl's Life said...

kdg2 tak suka orang yang banyak tanya..hihi..

diba said...

xsmua soklan perlu djiwab..mugkin juga soalah pnambah smangt utk mncari jwapanny

Hunny said...

sometimes ada soklan yang tak perlu jawab.. senyum jerr..:P

Eryati said...

akak tdk suka org jawab tidak tahu..lebih baik jawab tidak pasti...tidak tahu bermakna...org tu langsung tak tahu apa-apa...

Aniza said...

Soalan berganda jika ditanya masih mampu dijawab tapi jika soalan dua mata? lain kulit soalan tetapi isinya juga membawa maksud lain...

manusia itu kreatif dalam bertanya =)

hiro said...

keh2.

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

kalau owg bisu ?

NICK IRFAN said...

boleh pening jgk kepala bila org tnya soalan berulang2... hehe

mox said...

letih stop la tnye ! :D

si biskut said...

Zezebel :

Kira berdiam jer lar..tak kata apa.bonus tuh!

si biskut said...

gigi rongak :

so jangan jawab lar ek..

si biskut said...

Tomato Gurl's Life :

Kang banyak tanya jadi bengang lak kan...

si biskut said...

diba :

Macam perlukan masa untuk jawab kot..

si biskut said...

Hunny :

Senyum..senyum..tak perlu kata apa2.

si biskut said...

Eryati :

Yang tue memang patut kita kata macam tue...tak tau memang dia betul2 tak tau apa2.malas nak buka mulut.

si biskut said...

Aniza :

Soklan 2 mata...kira lain ditanya lain yang dimaksudkan gitu..?

si biskut said...

hiro :

Hiro menjawab dengan seribu jawapan yang dia simpan di kepala...keh2

si biskut said...

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI:

Lorr..dia jawab lar guna bahasa isyarat..pekak mungkin dia tak dengar owank tanya.hehe

si biskut said...

NICK IRFAN :

Maunya tak pening bro...apa macam kita tak jawab or dia plak yang tak faham jawapan kita.

Nasz said...

Tapi selalunya, aku soal, aku yang jawab. Haha~ Biasalah bro. siapa tidak rimas ditanya bermacam dan bertubi. Kekadang mahu diamkan saja.

Miss ... said...

hehehe aku selalu mcm tu huhu

NARDtheNERD said...

jawab sekadar nak ambik hati boleyyy?
:))

anati said...

kadang kadang,nak jawab,tpi...takut jawapan tu mangecilkan hati orang yang bertanya....
tapi tak suka orng tanya benda sama berulang ulang kali....

anati said...

kadang kadang,nak jawab,tpi...takut jawapan tu mangecilkan hati orang yang bertanya....
tapi tak suka orng tanya benda sama berulang ulang kali....

Sasa Al-Sharif said...

boleh tanya? aku kurang paham..

hehe.. gurau ja

si biskut said...

Nasz :

nak diamkan pon tak leh jgk kan...

si biskut said...

Miss ... :

Ko memang selalu macam tuh miss

si biskut said...

NARDtheNERD :

boleh aja..tak jadi hal.hehe

si biskut said...

anati :

tapi dah jawab tuh kira ok..so,lau dia taknak kecik ati ker aper suh dia jangan tanya.

si biskut said...

Sasa Al-Sharif :

Tue bukan tanya bro,tuh penyataan.hehe

StellaClaire said...

fed up kalau org tnya soalan sama berulang..

Semalam sya baru kena.. Org tu tnya soalan sama berulang, then sya buat tak tau je.. buat muka selamba. Pura2 tak dgr..hahaha

StellaClaire said...

fed up kalau org tnya soalan sama berulang..

Semalam sya baru kena.. Org tu tnya soalan sama berulang, then sya buat tak tau je.. buat muka selamba. Pura2 tak dgr..hahaha

si biskut said...

StellaClaire :

Nampaknya setiap orang penah merasa situasi pertanyaan berulang..Kadang2 ia leh menyebabkan mental kita macam nak sepak jer muka orang tuh kan..

Hanim Mahali said...

memang bosan kalau terlalu banyak soalan yang ditanya . lebih lagi lagi soalan yang sama sahaja diajukan . tapi kita harus sabar melayan kerenah orang ... ^_^

si biskut said...

Hanim Mahali :

seolah-olah kita macam receptionist plak..hehe