Jangan sekali-kali berubah menjadi raksasa



Apa aku harus menjadi bajingan kali ini...
yang menjahanamkan seluruh kota-kota impian
aku perlu rasa zalim dalam darahku..membunuh rasa-rasa yang memaksa
sialan toh kalau saja aku yang masih hidup dengan khayalan maka aku menjadi seteru manusia-manusia yang kasihan..
minta belas sama aku kalau saja kalian mahu lihat aku bina kembali kota-kotamu yang hancur!

Aku sebenarnya sudah tiada itu pertimbangan
kesendirian aku memaksa aku betul-betul menjadi bajingan
selalu saja fikirkan kota-kotamu 
selalu saja kota-kotamu meragut keamanan aku
maka aku bunuh kalian dengan kota-kota kalian!


Tapi ia toh...aku masih belum ada kuasa sejauh itu
cintaku pada kalian dan kota-kota kalian itu pengorbanan aku paling hebat mengalir dalam nadiku
Bagaimana bisa aku lakukan itu?


Aku tidak perlu jadi bajingan sekalipun aku akan lenyap perlahan-lahan...

22 comments:

Nasz said...

Mungkin ada cara lebih bagus dari semua itu.

dunspeak♥ said...

erm...hidup ini memeningkan~

Gadis H said...

nasz ~ setuju tu !
perlu tenang ....

DKosongLapan said...

banyak beno hiperbola....dan perlambangan nye....jenoh memikiokan nyeee........ jadi oghang udahleeee.....jadi biskut pun bagoih jugakkk...jadi biskut chipsmore...kejap ade ..kejap takde

Eryati said...

aku kengkadang jadi raksasa..bila naik angin

si biskut said...

NASZ:
ada..memang ada.

si biskut said...

DUNSPEAK:
begitu rumit kan....hehe

si biskut said...

GADIS H:
aku masih berusaha untuk tenang.huhu

si biskut said...

d-08:
Hahaha...by da way,thanx atas suggestions tue..

si biskut said...

ERYATI:
jangan sampai jadi raksasa tul2 tau kak..hehe

Robot | Sakti said...

aku dah baca petikan ni dekat 7 kali, tapi aku lom dapat terjemahkan dengan tepat isi yang ingin disampaikan.

aku masih mencuba.

+___+

si biskut said...

ROBOT|SAKTI:
hahaha...trimas sebab terus mencuba.

~tYa~ said...

seyes!
ayat ni penuh puitis kot
do it by urself??
mmg ske ayat2 yg mcm ni eh
hohohohoho

sharifuddin N shakina said...

kalau berubah jd otomen biskut?

siapa nak kurus?asset & spanx di sini

StellaClaire-Richard said...

Tuhan cipta manusia utk mengasihi sesama..bukan gaduh2 kan..:)

Have a pleasant week..:)

si biskut said...

~TYA~:
sudah tentu tulisan asli sy.

si biskut said...

SHAKINAH COMEL:
Memangnya nie otomen biskut..hehe.kan dia asyik lawan raksasa.

si biskut said...

STELLA CLAIRE-RICHARD:
Tapi lau lawan raksasa kena gaduh2..haha

zmah said...

Akak kekadang pun jd RAKSASA bila angin naik

si biskut said...

ZMAH:
haha..jangan amalkan selalu kak.

United Minds said...

bagus apa jadi raksasa,,,,

si biskut said...

BRO:
mana bagus asyik kena bunuh dengan otromen.hahaha