Bersantai di opis...



Bermula semalam nampaknya ruang ini menjadi posisi kedua aku.
Di ruang ini aku menjadi kelam kelibut,harus semua disegerain mengikut masa yang ditetapkan.Menerima panggilan dan harus berkejar ke sana sini,menentukan kehadiran manusia-manusia yang sentiasa saja menyelit untuk tidak hadir,malas kiranya harus dicatit nama.Di sini,ada dalam kelompok yang berbaris itu sudah memadai dibilang kerja.
Tiada itu dinoktah dengan alasan-alasan yang memang sudah difikir awal-awal sekiranya dihukum.Malah kerja aku seharian sampaian lewat malam harus menghadap desktop untuk siapkan dokumen-dokumen rutin.Sekali dengan laporan-laporan yang diarahkan.

Laptop aku kubiarkan open gitu dan sesekali aku gerakan mouse untuk ia tidak terpadam begitu saja.Ada masa yang sedikit aku ambil kesempatan untuk menjengah(Blogwalking)blog teman-teman.Kerna itu aku sudah menjadi seperti simpul biskut chipsmore.."sekejap ada sekejap tiada".Maafin aku kalau saja telat untuk lawatin teman-teman blogger.Akan dikunjung kembali sapa-sapa yang lewat blog aku gitu.

Sehingga jumaat aku akan menyerah tugasku,itu pun kalau saja aku success selama 3 hari ini memastikan semua kerja dan penyata-penyata tanpa tangguhan.Atau mungkin tiada apa-apa penambahan hari dari bos kerna di sini hanya satu kesilapan kamu harus bersedia untuk menerima hukuman.Apa pun aku selalu berharap semua berjalan dengan lancar.Aku juga perlukan rehat.

Aku tidak mahu mengongsi rehatku dalam ruang opis ini.
Kamu mungkin beruntung tidak berada di posisi aku di sini..
Mau ganti...?

32 comments:

- koroe - said...

haha.santai sungguh..hehehe

ayu said...

dear: keja sempat tulis n layan blog kira ok la..but i know u kurang tido..so jgn d ganngu sgt.. :P

~~oOpEt~~ said...

hoho~

missSenget said...

kamu boleh~~!!

Encik MamaT said...

ok la tu.. haha... siap boleh menaip2 lagi.. haahha

noreed said...

"kejap ada kejap tak ada". tak pe lagi bisukut. jgn hilang trus plak...hehehe

diba said...

nseb bek ade ternet lau x..mmg bosan kot

blog-tips-kurus said...

tadi lunch biskut TIGER & Jacob je. huhuuuu..

Sasa Al-Sharif said...

sungguh menarik laras bahasamu kawan. namun ada beberapa istilah yang kurang aku fahami. mungkin itulah bahasa kesusateraan bukan.. :)

teringin pulak bermain kata2

Sumandak Kinabalu said...

I am so busy right now...nak ganti??

Sang Cerpenis bercerita said...

ruang opis tuh apa ya

stella said...

ko keja d bank ka..

si biskut said...

- koroe - :
haha..memang santai bebal.

budak_nakal said...

ok la ko kejap ada kejap xda..aku ni pun dah jadi mcm biskut mcm ko dah wei..kejap ada kejap xda dan kdg2 tu xda terus..wakakaka

si biskut said...

ayu :

Tunggu masa nie nak lelap habisan.haha

si biskut said...

~~oOpEt~~ :
hoho..horlic

si biskut said...

missSenget :

Boleh sangat..hehe

si biskut said...

Encik MamaT :

curik masa sedikit..hehe

si biskut said...

noreed :

jangan risau,aku masih seorang blogger tegar.hehe

si biskut said...

diba :

mau tak bosan...nie pon tak on9 selalu dah mula resah.

si biskut said...

blog-tips-kurus :

semakin kuat dan bertenaga lar kamu ya..hehe

si biskut said...

Sasa Al-Sharif :

mungkin juga bahasa itu kebiasaan ketika aku masih berada di kalangan teman-teman ayahku.

si biskut said...

Sumandak Kinabalu :

haha..habis tue sapa mau mengganti tempatku.

si biskut said...

Sang Cerpenis bercerita :

Kalau di Indonesia ia biasa dipanggil kantor M'ba.

si biskut said...

stella :

Bukan...tapi bank keje utk aku.hehe

si biskut said...

budak_nakal :

aku tue yang nak risau sangat tue.aku taknak turunkan trafic aku.huhu

Nasz said...

Fuhh cukupkah tanganmu mengejar segala kerja yang bunyinya macam tidak terhabis itu..? Kasihanmu bro.

ayu said...

dear: rini abis la tido mau tau la kan 3 arinya duty...sssshhhhhh...ZZzZzZzzZ

Rona Realiti said...

meh saya gantikan... seriously...!!

si biskut said...

Nasz :

Keje memang tak penah abih Nasz..silih ganti.

si biskut said...

ayu :

Nak layan tido pon berapa lama sangatlar B..

si biskut said...

Rona Realiti :

U are ready...?