vodka dan separuh malam jumaat



Malam jumaat tiada makna apa-apa bagi yang tidak mencarinya atau sukar untuk menemui suatu yang bermakna di dalamnya.Its fucking nothing!.


Berapa botol vodka yang jernih airnya bersepah di atas meja kecil bersama berapa botol redbull.Satu kombinasi yang bagus dan standard.Serena bergabung dengan temannya yang sedang teler sambil menjinjit bungkusan sushi dan nasi ayam yang dibeli di kedai makan Mak Yam.Rusdi yang lapar terus menerpa dan membuka bungkusan nasi ayam..begitu rakus.Normal bagi mereka yang teler.


Serena: "Baca bismillah dulu Dee...".


Rusdi: "Dalam hati tadi,lagipun ayam nih bukan sembelih pun..haha!".


Serena: "Ouh,aku terlupa kalau kau sudah baca bismillah masa minum vodka tadi...".


...dan mereka ketawa bersama lebih kuat dari laungan azan yang mulai kedengaran.Teman-teman yang lain turut sama ketawa,tenggelam dalam kemeriahan suasana.Malam minggu lebih bagus dari malam jumaat.





105 comments:

Miss Dill said...

manusia millenium kononnya.

hanyut dlm duniawi.

rakus. alpha.

Miss Dill^^

KHRLHSYM said...

=.="

KHRLHSYM said...

tidak perlu diulas semua sudah bogel diatas. =.="

Raihana Izzati said...

LOL. tengok tajuk ingatkan benda lain tadi(pikiran xelok)

Biasa lah benda tu.

Diorang ckp diorang byk duit,nanti bila dah tua, derma lah kat rumah anak-anak yatim. apa susah.pui3

Eh. Ada comment arini.hee

Johan "Champ" Radzi said...

Baca bismillah?

Haha orang begini mmg bodoh.

Johan "Champ" Radzi said...

Baca bismillah?

Haha orang begini mmg bodoh.

cik ayin said...

ape nak jadikk

eszol raar said...

time jahil aku dulu pernah kne sound dgn mmber


aku jenis suka baca bismillah


togak beer dari botol ter baca jgak


teros kne sekolah dkt situ

heh

Al said...

bg mreka,agama hny mainan
tidak lbh dr itu
sgguh sadis skali....

AkuMuzikFilem said...

cilakak. lucu sekali perbualan mereka. kisah benar atau realiti sebenar yang kau bayangkan?

Azlan Hasan said...

dammm..ape nak jadik ngan dorang nie..tak cukup ngan membuat dosa still mempersendakan agama..isk..isk..

Regards,
-Strider-

hamitaf said...

kdg2 takut dengan orang mcm ni
fikir psl mereka pun buat aku takut
tak tahu kenapa

Faezah Hannah Al Baj said...

jahil yg dibuat2. aku benci.

Fyqa said...

adeh bebalnya. haha

hamitaf said...

blogwalking.
pelik.
habis baca entry ni langsung terserempak dgn org nama dee dan serena.
kebetulan.

Pijahh' de-Arr said...

teler tu ap err?

kesian dgn khidupan mreka y bgitu sadis~~

skandaLdariLangit said...

aku jahil. dan mahu menangis kerana kejahilan mereka juga.

Cik Jari said...

pilihlah yg halalan toyyiban... maksudnya,syaitan pon pandai baca Bismillah eyh...

adwafarahin said...

rosak bdk2 zaman skrng ye

Gaphe said...

hahaha.. masa yaa baca bismillah trus minum vodka. kan haram tuuh.. hihihihi..

tapi ayamnya kayaknya enak yak bisk?

cik ubi said...

ni citer betul ke?..thriller betul ni..hehe

Sang Cerpenis bercerita said...

jauh jauh deh dari vodka

EL MARIACHI said...

vodka? russia ke jerman ni?

diana said...

wah..
moden sungguh depa no...???

juliam said...

vodka? bismilah? tu kira halal ke haram?

ghost writer said...

1 Miss Dill |sebab ianya sangat mempesona..

2 KHRLHSYM |pakai kan semula pakaian mereka...hihi

3 Raihana Izzati |takut kalau dah tua duit dah habis...

4 Johan "Champ" Radzi |mereka hilang kewarasan...

5 cik ayin |sudah jadikk..hihi

6 eszol raar |ya biasanya yg muslim jer selalu baca bismillah..haha.

7 Al |dunia adalah taman permainan..

8 AkuMuzikFilem |aku tidak bayangkannya,ia dunia realiti yang orang baik2 tidak akan berada di dalamnya..hihi

9 Azlan Hasan |bila dah mabuk apa pon tak ingat dah..

10 hamitaf |sangat takut sebab kita tak biasa berhadapan dengan mereka..

Seroja Jingga said...

sudah menjadi gaya hidup mereka. mereka lebih suka memilih begitu> ah moga aku tidak hanyut

ghost writer said...

1 Faezah Hannah Al Baj |bagus kalau ada benci tuh...

2 Fyqa |sape yang bebal?hihi

3 hamitaf |jumpa kat mana?hihi

4 Pijahh' de-Arr |teler itu mabuk..mereka patut dikasihani.

5 skandaLdariLangit |kita semua jahil apalagi aku..

6 Cik Jari |ya..setan juga yang ngajarnya...

7 adwafarahin |bukan ia ada di zaman sekarang tapi dah berzaman-zaman dah...

8 Gaphe |iya haram...tapi ayamnya ngga..haha

9 cik ubi |ouh kau sudah tentu tidak pernah alaminya..ia betul.

10 Sang Cerpenis bercerita |iya Mba fanny...hihi

Inspirationalefeks said...

Aku kurang minum tapi aku bukan golongan diatas kerana aku dibenarkan dan aku hanya minum jika dijemput oleh orang tua ku.. hormat. tapi dengan kadar yang sedikit kerana pernafasan ku kian kurang disebabkan rokok yang kian mencabar nafsuku.. sedih2 .. nafsu bagai ombak nak merokok ... kahkahkah ...

*aku ingin hidup seratus abad.

ghost writer said...

1 EL MARIACHI |russia bro...

2 diana |haha..eh,bukan kah dunia lebih moden.urban!

3 juliam |ouh ia haram yang dihalalkan...

4 Seroja Jingga |harapnya begitu lah...

ghost writer said...

Inspirationalefeks | agak sukar untuk diteruskan kalau nafas seolah terlalu sesak..

geeds said...

mereka mungkin ketawa sekarang. tp mampukah mereka utk terus ketawa in the life here after?
airmata mengganti hilai tawa.

ctpayong said...

mereka itu Islam ke? sebab sekarang ramai yang tidak Islam pun sudah pandai menyebutnya.

kalau bukan, moga2 mereka mendapat hidayah.
kalau Islam, aduh sedih sebab mereka sedang bina rumah di neraka.

Encik MamaT said...

mungkin mereka melakukan itu dalam keadaan mereka itu jahil.. tak tau sangat mengenai agama... tetai kita sering melakukan dosa sedang kita tahu...

pisau belati said...

apa nak di hairankan yang haram sudah jadi halal yang halal sudah di haramkan.sana sini sudah sesat tak tahu mana benar mana salah.

manusia semakin jahil tak kenal mana kekal mana sementara.mana nikmat mana dusta.

sedangkan hukum Tuhan boleh di permainkan.apa lagi menambah dosa.saban hari saban waktu sudah jadi rutin

Prince Halilintar said...

Nauzubilah..Jauhilah minum arak..setiap minuman yang memabukkan adalah haram malah mendatangkan byk keburukan..

cik ciput said...

semoga mereka tersedar sebelum terlambat..

Republic Aku said...

mereka-mereka itu sangat muda dan remaja...akal nya tiada didalam kepala tapi tersimpan indah didalam minda...minda yang sejuk beku bertapa.

Benjy said...

b3njy rasa perbuatan sebegini sehari demi sehari dah menjadi kebiasaan di kalangan masyarakat kita dan yang malangnya golongan sebegini semakin bertambah jumlahnya ... b3njy terfikir kalau sebulah golongan ini bertambah 5 orang, kalau setahun = ? kalau 10 tahun = ? ... itu kalau 5 orang kalau 1 daerah 1 orang cam ner pula ... perlukah kita menyalahkan sesiapa ? atau maufakat mencari penyelesaian ? atau biarkan saja kah mereka itu ? atau sisihkan golongan itu ? atau haramkan minuman keras di malaysia ? atau ajaran agama di tingkatkan di sekolah lagi ? atau bla..bla..bla... b3njy pun tak tahu sebab b3njy tak layak memberikan jawapan itu.

gabanMorka said...

macam aku dulu

malam jumaat sama je dengan malam2 yg lain

Nuar said...

bukti manuasi lalai dalam lautan dosa..bertaubat selagi pintu taubat masih terbuka

ghost writer said...

1 geeds |selagi mereka diberi peluang hidup mereka tetap akan ketawa.

2 ctpayong |ya mereka ada yang islam ada yang bukan...

3 Encik MamaT |kita juga jahil dalam tidak sedar..

4 pisau belati |itulah yang berlaku sekarang..mana yang sudah tinggalkan terus lah tinggalkan..

5 Prince Halilintar |telah dinyatakan dengan jelas tentang keharamannya..

6 cik ciput |InshaAllah...

7 Republic Aku |tiba masanya akan mencair dan mereka akan tahu.cool,

8 Benjy |mereka semua dah besar panjang,ada pegangan masing2 ada pemikiran masing2..sampai saat mereka akan sedar dengan sendiri.

9 gabanMorka |bezanya pon cuma separuh malam...

ghost writer said...

Nuar |ada peluang yang telah disediakan..

CassiaSiamea said...

agama bukan mainan
kejahilan dunia..

Sylmeena Hamzah said...

Teringat cerita Maut lakonan Que Haidar tu.

Perghh, bersuka ria lah kamu selagi waktu masih ada.

Setelah 3 langkah orang terakhir di saat pengkebumianmu, bersedialah...


Vodka memang enak, namun pukulan Munkar dan Nakir lebih seribu kali enak!

Kih kih. Renungan yg bagus GW!

delarocha said...

terpana sebentar

realiti hidup zaman millenium

memang sadis

hanaahmad said...

malam Jumaat baca Yasin lebih afdal. er...cerita pasal siapa ni? kamu? :)

dayya dayyanna said...

realiti memang pedih. dunia sekarang, perbuatan jahat dikubang sedikit perkara baik maka dianggap sudah sungguh baik oleh si pelaku. sedang yang melihat jelas sekali letak duduknya. hisyh.

serenity said...

owh, serena di atas bukan saya. saya tak minum vodka. saya minum teh tarik. hehe

HEROICzero said...

urban.

kata nya. =)

eRza farEeha said...

dunia dunia....

saling ingat mengingati la sesame kite kn bisk!hehe

Cik Bidadari said...

aku tak mampu berkata apa... semoga yang indah kelak bakal mereka perolehi...

Nur Liyana said...

macam2...mereka main2!!!ish!!!

Nveil said...

aku mahu kata aku cemburu juga dengan mereka itu. yeap.

shatooman said...

pernah member kpd member aku yg kaki botol ni melakukan adengan seperti itu.. membaca bismillah lalu meminum arak. hmmm..aku hanya berharap perutnya terbakar dan meletup disaat itu.

nub said...

malam jumaat malam penyedap minggu sebab malam balik rumah..

malam minggu malam nimat sebab 2 malam disamping keluarga.

hahaha

ghost writer said...

1 CassiaSiamea |tapi mereka telah bermain..

2 Sylmeena Hamzah |banyak pengajaran yg leh diambil dari filem sebenarnya.

3 delarocha |sadisnya realiti hidup..

4 hanaahmad |pasal apa yang berada dalam lingkungan aku hana.

5 dayya dayyanna |itu baru sedikit gambarannya...

6 serenity |hampir sama..hihi.tapi bukan kau Aan.

7 HEROICzero |yeah!urban dan urbanity.

8 eRza farEeha |iya Za..aku juga diingatkan.

9 Cik Bidadari |aku jugak harap begitu...

10 Nur Liyana |kemabukan suatu yang melupuskan jiwa..

ghost writer said...

Nveil |sinikalnya kau..hihi

shatooman |tapi Tuhan masih bagi peluang...

nub |aku tau apa dalam fikiran hang..haha

sarah mohamad said...

agama yang yg menjadi mainan bagi mereka.

Bukan Malaikat said...

kecerdikan beragama mereka terlalu tinggi.

Dan aku kurang pasti juga samada Serena dan Rusdi itu golongan yang tercatit ISLAM di kad pengenalan masing-masing bila mengatakan ayam yang dibeli dari kedai mak yam itu tidak disembelih. Mungkin juga kedai Mak Yam itu kedai bukan Islam. Atau..

Banyak sungguh persoalan.

Tapi persoalan yang banyak itu mudah diselesaikan sekiranya kau dibesarkan di Borneo Utara. Yang banyak kahwin campur. banyak juga yang murtad.

nurHeart said...

to be honest ghost, sgt2 sedih melihat manusia2 hanyut seumpama itu, moga ada Nur yg menyinari hati mereka.. :'(

"ya Rabbi, jauhkan lah kami dr golongan ini, smoga tiada di antara keluarga, zuriat & keturunan kami tergolong dlm golongan yg penuh kesesatan, amin ya rabbal alamin.."

Ati Masrif said...

uisshh...

semoga mereka tu sempat
kembali ke pangkal jalan....

Kepala Manchiss said...

ah, celakalah. kedukaan dunia datang dari sakit cintakan dunia...

Amoi said...

kesunyian di malam jumaat?

tidak mengapa

hantarkan ON SUNYI ke 23456

FreESiAgErBeRa said...

pernah dengar cerita cam ni...dan ianya realiti dunia zaman sekarang...
ramai yang alpa dan hanyut dengan peredaran zaman...

catherine- said...

bersyukurlah bg mereka yg tahu menghargai diri.menghargai setiap moment dengan bergembira.ikut cara sendiri.terpulang.tiada paksaan bukan?' bahagia itu harus dicari...

aku x pernah lalui malam jumaat begitu.dan x pernah terfikirpun utk jadi begitu...

mungkin juga aku telah dididik untuk tidak mencari bahagia dengan tradisi itu...

aleen aiden said...

sekarang xpelik dah bab maen2 pasal agama nih.malas nak ckp banyak,dlm tb bersepah.

FAR said...

persepsi manusia.pandang enteng perkara macam ni..

pembaris said...

orang yang boleh tunjukkan kita arah kiblat pun belum tentu rajin bersembahyang...

choirul said...

subhanallah, nasehat yang sangat berharga bagi saya Biskut...... menyindir dengan sangat berarti

ghost writer said...

1 sarah mohamad |mereka terlalu seronok bermain..

2 Bukan Malaikat |serena dan rusdi adalah gambaran pada gabungan 2 agama.Mak Yam itu adalah nama yg disamarkan utk kelihatan seperti nama melayu.aku memang dibesarkan di borneo.tapi benda nih aku hadapi di tanah melayu.

3 nurHeart |ya,semoga ada nur hidayah utk kita jugak...

4 Ati Masrif |InshaAllah...

5 Kepala Manchiss |ketika terlalu bersukaria dengan dunia.

6 Amoi |aku tengah cuba menaip ON CINTA.

7 FreESiAgErBeRa |indeed.ia citer realiti.

8 catherine- |bersyukurlah Rin tidak melaluinya dan bertuah sebab telah terdidik untuk tdk sekali2 berada dlm tradisi begitu..

9 aleen aiden |indeed aleen...

10 FAR |moga ia diamil pengajaran.

ghost writer said...

pembaris |haha..susah mau jangka sifat orang sebenarnya..

choirul |semoga ia menjadi iktibar untuk kita juga choi..

deAnza-wAnda said...

huishh... manusia mudah lupa... im back dear..

Ayie said...

=.=''

Cik Anita said...

ah.
manusia yang sedar akan agama.
tapi tak sedar diri.

tehr said...

kacau dalam serba serbi

fiezah91 said...

dunia skrg tiada apa nak dihairankan kalau jumpa org mcm ni.. semoga kita dijauhkan dr semua ni

ghost writer said...

1 deAnza-wAnda |welcome back dear..

2 Ayie |=.="

3 Cik Anita |nak buat camner,kalau itu lah kehendak mereka.

4 tehr |sangat..sangat kacau Tehr.

5 fiezah91 |ya,tiada apa yang nak diherankan...

Amoi said...

ai suka wine!

haha

chemay said...

jahil..sadis..
moga kite jauh dari manusia sebegini..

ghost writer said...

Amoi |wine yang manis je lar ek...hihi

chemay |kalau jumpa pon pelajari apa yg dilihat...

Hansyirah Takezur said...

tatkala, "kita enjoy!"

agama jadi bahan mainan..

nauzubillah..

Insan Marhaen said...

tak heran ler. tv3 malam tadi juga masa mula-mula baca berita dengan assalamualaikum. lepas tu siar video lucah..keh..keh..

Encik Psychopath said...

pengalaman ke ? hehe.

zaty luvlianncezzz said...

giler sinis..
manusia jenis ape tue.hurmmm
xda iman

Mari menghayati di cni
suatu kesah tentang…..

azi nur said...

perkataan bismillah di salah guna..nauzubillah~

S..U..D..@..I..S said...

ssah menilai diketegori mana....
dimasa yg sama ingat Allah untuk menderhakainya....

moga diberi hidayah
movie ke apa ni....

Qaseh dalia adelia said...

BILA SYAITAN JADI RAJA DALAM DIRI ..AYAT2 SUCI JADI MAINAN ..SYAITAN KETAWA TERBAHAK2 MELIHAT AKSI2 MANUSIA.. LAGI RANCAK KETAWA BILA TERINGAT 'JANJI' LAMA .. HURMMM .. SEMOGA UMAT ISLAM KE JALAN YG BENAR SEBELUM AJAL MENDATANG ...

Noeel-Loebis said...

rasanya bagaimana yah, minum vodka sembari makan ayam goreng?? (-_________-")

rusydi hikmawan said...

abis minum inget ke mesjid. tobat dikit lah.

PG said...
This comment has been removed by the author.
PG said...

manusia akhir zaman =)

p/s: lu ade main chat gtalk x bro? klu ade, kasi id, gua nk add. macam ade bende nk tanye je, daye imaginasi lu kan luas aje. gua try anta email yahoo lu, tp kene tendang masuk goal =D

Far8 budak baik said...

ape nak jadi ni...
ayoyoyo..sedih aku bace
uwaaaaaaa

kris said...

wah... ter... la... lu.... masak sampai seperti itu... sudah terkontaminasi dengan hal duniawi sekali....
Salam kenal...

i am S!L4H.. said...

vodka? ape tu bisk.... non halal??

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
ada ayam Dato T kat situ..he he he

Syuxer said...

assalamualaikum bro..salam perkenalan..singgah sini dan follow u..#1190..

wooo sempat lagi ingat pasal agama saat wat maksiat..ni orang panggil apa?jahil or bodoh?jahil ni x tau pe2..tapi bodoh..tau tapi wat gak aish..

http://syuxermelankolia.blogspot.com/

republik n9 said...

nak minum tu elok mengucap dulu, mana la tau malaikat datang kasi tarik itu nyawa :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

hanyut dan terus hanyut...kesian.

ghost writer said...

1 Hansyirah Takezur |satu cara nak 'enjoy' jugak tuh..hihi

2 Insan Marhaen |haha...apa nak diherankan ek...

3 Encik Psychopath |yup..pengalaman aku.

4 zaty luvlianncezzz |ada iman,tapi lebih tipis dari yang benar2 ada iman.

5 azi nur |tak kena pada tempatnya...

6 S..U..D..@..I..S |haha..bukan movie,tapi realiti..realiti show.

7 Qaseh dalia adelia |setan itu rakan karib bila dalam majlis macam tuh..

8 Noeel-Loebis |lebih enak kalich...haha

9 rusydi hikmawan |lepas minum dan hilang pening mungkin akan tobat deh..

10 PG |gua sudah sent emel untuk kamu PG...silakan reply.

ghost writer said...

1 Far8 budak baik |jangan nanges lho..takut kita akan hadapinya jugak..

2 kris |ya tapi tidak aneh bukan kalau hal itu terjadi..

3 i am S!L4H.. |vodka itu whiski barangkali...

4 b.r.u.t.a.l.s.o.l.o |ya barangkali ada..haha

5 Syuxer |dua-dua sekali bro..salam kenal.

ghost writer said...

republik n9 |ya persiapan harus dibuat...huhu

Lydia Miza(Aidyl Azim) |belum terjumpa kemudinya...inshaAllah...

Fyqa said...

org yg minum dgn baca bismillah. huhu

toyolkiut said...

dlm sungguh makna tersiratnye..

SYARIFF HAIKAL said...

aku penuh dgn emosi..ak bencikan si islam yg mempesendakan agamanye,lantas bangga dengan kejahatan diri..damnit...