keterasingan....




Di sini tiada musim luruh
tiada ombak besar
tiada ribut taufan
tiada angin monsun
tiada ikan lumba-lumba
tiada kedinginan...

di sini cuma kuala lumpur

yang sentiasa hangat
sentiasa sesak
sentiasa bingit
sentiasa penuh drama
sentiasa keliru
sentiasa buru-buru

tapi kaki sentiasa perlahan melangkah

aku tidak tahu di mana posisiku
aku hilang kata-kata
aku bersendirian
aku menyeka peluh
kaki ku sakit
aku makin parah...
aku makin kecewa...

rupanya kuala lumpur bukan tempatku...
 

30 comments:

zirconia said...

kuala lumpur tempat sy :D

Anitadahahs said...

kalau nak kehidupan yang tenang Kuala Lumpur bukan tempatnya ;D

Ermayum said...

kl bandar yang tiada jiwa:)

REPUBLIK N9 said...

Bagi gua KL ni best bile waktu senja, sambil naik monorel, dapat menikmati kuningnye petang tika mentari terbenam... sambil tu tengok gelagat warga kota pulang keje, balik dari shoping dan kupu2 yg mula nak bukak sayap :) ha3

Ahad ni gua turun KL :)

Hani said...

Kalau begitu, tinggalkan saja Kuala lumpur atau larut saj aadalam drama, heeeee

pendarbintang said...

Btw, salam kenal :)

biskut said...

@ zirconia : ya i knew zirc...


@ Anitadahahs : saja menempatkan diri di sini sekejap.


@ Ermayum : bernafas dengan perlahan...sesak nafas.


@ REPUBLIK N9 : ada moment yang indah terselit di antara celah2 debu kota metropolitan nih..tapi sedikit.


@ Hani : esok akan kutinggalkan kl dan dramanya.


@ pendarbintang : salam kenal gurl..

Gaphe said...

waah, saya malah pengen ke kuala lumpur sekali-sekali :D

S..U..D..@..I..S said...

KL sudah lama kutinggalkan....
jejak bertapak yang penuh kenangan

kalau diberi pilihan biar dibumi penuh kedamaian...

kalau terpaksa apa nak buat.....
minta dijauhkan

MATAHARI said...

bandar urban bukan tempat jiwa kita,
yang mencari ketenangan. dan aku turut terpaksa meredah ombak kesesakan.

e. indah said...

so bila nak pulang ke tanahairmu...?? negeri kita yang tercinta? ; )



nota kecil : balik lah bah kalau rindu ... ; )

no_cha said...

byk pencemaran di sane....
hmmm..bkn jiwa ko upenyer....

NAJ HEBAT said...

KL tempat lahirku.. tapi aku lebih selesa tinggal di tempat berasingan..

KL sesak.
KL kotor.
KL memeningkan..


ok tak?

haha.

bisk.. shhhhh. senyap ya... aku malu.

Sham said...

adakah anda sahabatku yang lama menghilang?oh bukan...sahabat lamaku biskut dari johor..aniway salam kenal...aniway salam kenal...folow u...

rizwan's sweetheart said...

Bukan salah Kl... tapi salah manusia2 yang pelbagai ragam & kerenah di KL ni...

Abu Luqman said...

salam ziarah ...ku berasa terasing..apabila sidia berjauhan dengan ku..hehe

Sasa Al-Sharif said...

kampung jgk tmpt yg terindah

shatooman said...

walaupon x suka ngan KL, aku terpaksa tinggal di KL..huhuhu.. rindukan kampungku yg sejuk dan lapang.. rindukan kampungku yg hijau dan aman...

Fiqas said...

kl yang hangat dek isi perutnya yang rakus,
kl yang sesak gara2 isi perutnya yg padat,
kl yang bingit kerna warganya yg tak tahu aman
kl yang penuh drama kerna warganya semua pelakon.....

diana said...

tak pernah menetap di KL.seumur hidup baru 2x pegi.jadi..
tentunye KL bukan tempak akak jugak..!

biskut said...

@ Gaphe : libur sini donk gap.


@ S..U..D..@..I..S : sama seperti aku,tak kan ku pilih.


@ MATAHARI : aku seolah-olah menjadi terdesak dalam kesesakan.


@ e. indah : e',itu aku tak dapat pastikan..


@ no_cha : jiwaku cuma di sini..di lautan.

biskut said...

@ NAJ HEBAT : sangat ok naj..

ok..biar kita saja yang tahu.hehe


@ Sham : owh,nama ini mengingatkan kamu ya..salam kenal jugak.


@ rizwan's sweetheart : yang merencana kl itu manusia di dalamnya.


@ Abu Luqman : maka segerakan dekatkan diri.hihi


@ Sasa Al-Sharif : kampung yang serbi sederhana...

biskut said...

@ shatooman : ramai yang berhijrah untuk sementara..pasti kampung jugak yg dirindui.


@ Fiqas : kata2mu seolah memanjangkan agenda kl.hihi


@ diana : wah,baru 2x pegi?akak cukup bertahan.

tehr said...

terus saja teringat lagu 'sesat di kuala lumpur'

biar dah banyak kali ke sana, terus2an juga aku sesat
hahaha

biskut said...

@ tehr : sebab tuh malas nak drive kat kl.hihi

Gayahspears said...

boleh sesat dok sini..tapi kalo suda lame2 oaky lah..huuhu


ngape kau kecewe wey???
sbb pts cinta or sbb tak jumpe jln nk balik umah???hahahah

Insan Marhaen said...

bila terlalu banyak fikir, satu kerja pun tak jadi...

MUXLIMO said...

Para kekasih Allah juga biasanya merasa terasing di tengah keramaian... ^_^

aqeyLs said...

bumi Allah nie luas,, boleh pg tempat lain klu kL x sesuai.

btw nice post:)

deAnza-wAnda said...

kl also was not my place.. i hate most da jammed!!