dewi purnama,aku dewatamu....




Aku pinta kepadamu agar kau sudi mendampingi seluruh malamku...Memandangmu saja tidak pernah cukup,malah harus ditagih,diseru dengan sepenuh kesumaku...Eluslah kelopak mataku biar tertutup rapat untuk menikmati kehadiranmu di sisiku.Biarkan mereka yang memandangmu dari kejauhan merasa cemburu kerna saja aku menjadi dewata dirimu....Aku lebih menghargaimu dari mereka,malah aku mampu menjagamu sepanjang-panjang usiaku.Ini aku!


Aku pasti raikan kehadiranmu dengan pesta-pestaan...Akan kutuangkan manisan dalam pialamu...Biar kita mabukan semalaman hanya untuk kepuasan yang panjang.Tiada kekosongan antara kita kerna saja kita telah penuhkan dengan pelukan-pelukan.Tiada kedinginan yang mengiringi pertemuan kita malah senantiasa hangat dengan cumbuan.Ini aku dambakan dari kau wahai dewiku....Malam ini kepunyaan kita.


Ah,terzahir rasa dari angin yang menderu,dadaku yang berombak dalam ronga yang beralun..lebih lembut dari desiran angin...lebih halus dari itu.Perlahan-lahan aku berbaring di ribaan mu...sungguh cahya mu menyinari aku yang sekian lama terperuk dalam kegelapan...Usah kau hilang dari aku.Aku merayumu dari hati dewata yang keras ini...Aku mahu terus memilikimu sekalipun ada mata-mata yang mengimpikanmu...Kau harus pilih aku kerna aku dewatamu paling utuh.Harus.......!


Namun aku sadar kalau aku masih tidak punya kuasa untuk menahanmu dari berpergian menyembunyikan dirimu di sebalik sang mentari...Aku akui aku cuma memilikimu sepanjang malam dan bukan sepanjang usiaku...Siangku cuma mimpi kau hadir di sisiku.Jangan pernah sedih kerna saja aku akan menantimu selama hayatku masih ada...Bukan janji,tapi kata-kata yang pasti aku tunaikan.


Lihat aku di sini..berdiri di perairan sumatra yang sunyi...aku bisukan diriku selama hampir dua purnama aku menyaksikanmu...Jangan pernah kata aku tidak memandangmu kala kau sudah usai dan hilang,barangkali saja aku sudah pulang....sudah pulang.Tapi ciumanmu tetap aku kenang..

45 comments:

Erin said...

huhu..tentang kekasih kah atau malam?

Fiq said...

hey hati..

*ketuk ketuk*

kosongkah?

hey hati..

*aku lekapkan telinga di lekuk dada*

ada dengar lagu cinta

beralunkan namaku..

hey hati..

bila sudah puas belayar nanti, pulanglah.

kembali ke pembaringan mu. tempatmu di sini. harus.. selamanya..

hey hati! pulang cepat, aku tunggu!

deAnza-wAnda said...

hurm....sangat dalam maksud tuh... hanya yang mengerti dapat memahami...seri dewi malam....

shatooman said...

mode jiwang ke?? ekeke

biskut said...

@ Erin : tentang bulan.hihi


@ Fiq : semakin hampir...tak, jauh lagi..semakin hampir...siyes,dah dekat..aku makin sesak..hati ku mula berbaring...ade debar...lagu matt nathansson yg kudengar...jgn risau,OTW!


@ deAnza-wAnda : aku harap pandangan hati memahaminya..permudahkan wanda.


@ shatooman : bukan jiwang nih Man...hihi :)

MATAHARI said...

hey hati, aku sang mentari, dewi mu malu, itu yang dia bersembunyi di belakang ku

white rose said...

oh bulan dan melayan diriku lagi,
pabila air mata membasahi pipi...

lagu yuna tu...

bisk, biarlah aku menjadi bulan mu...
kau menjadi burung pungguk...

tunggu aku datang ya bisk...



miahahahaha...

♥-- emieysandra --♥ said...

sungguh mendalam mksud..seronok mmbcenye.

p[A]n[A]d[O]L said...

melankolik siot..

Encik MamaT said...

kerinduan mendalam.. biar jarak memisahkan... satu hari akan dipertemukan... :>

ctpayong said...

salam

panggillah dewimu pulang
egomu buat dia merajuk panjang
usah berdiam diri
dewimu penat menanti.

p/s : hati2 di jalanan. malam itu gelap. hanya mata hati yg dapat memerhati.

ERMAYUM said...

hmm yg nyatanya tentang bulan yg tak nyata nya tentang kekasih sejati yg dirindui:)

StellaClaire-Richard said...

wow...mendalam nya...

penuh dgn kata2 jiwa hehehe

HASRUL NIZAM said...

Ku akan selalu menjadi bintangmu
Menerangi gelap dan mimpimu
Aku setia di sini mengusap tangismu
Menemani sunyi di hatimu... he3

choirul said...

biskut, ajari aku buat kalimat yang indah kayak gini

Cik Kira said...

mcm baca novel plak..heee

Abu Luqman said...

terjiang kejap..dan aku dapat feel...

~ PIJA ~ said...

sambil memandang jauh nasi lemak yang ade di atas meja..aku dapat meneka tentang apa yang cube kau sampaikan....

adakah ko berbicara mengenai bulan.......

oh bulan..bilalah nak masuk ke 25 hari BULAN..aku dah kering nih..waaaaaaaaaaaa

NAJ HEBAT said...

bagai pungguk rindukan bulan.

cis.

rindu bulan.

bulan takkan datang ke riba...!

rindu naj lah!

Cik Tom said...

wah puitisnya...
cantik la gmbr tue..
mendalam..penuh seribu pengertian!

Fiqas said...

oh...sungguh...hati ku temu damai disini...tenang...terima kasih biskut, coretan yng bisa mendamaikan hati yg gundah..

Sumandak Kinabalu said...

Jauh di perantauan, keseorangan... Tanpa teman-teman untuk berkongsi jiwa...hanya bulan yang setia menemani. Walaupun tidak dapat berkata-kata, cukup lah sekadar berkongsi ruang yang ada...

diana said...

siapakah yang bertuah itu??

Lone Fighter said...

Perpisahan hanyalah awal dari sebuah pertemuan yang manis...
Touching poem buddy...

beautiful_rose said...

bulan rindu ku pergi menjauh hilang dari pandangan.....

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

Bisk..bulan sedang penuh ni..kalau kat Doha ni..bulan lebih besar dan lebih dekat..x mcm kat malaysia..cantik sgt,bisa bikin bisk jatuh hati tau,kalau menatapnya

Sephi Sephia said...

Wow...
maaf Biskut, catatanmu kali ini tidak bisa buat aku berkata-kata. Hanya senyuman sepanjang membaca dengan segala persoalan di jiwa.

biskut said...

@ MATAHARI : aku masih dapat melihatnya dalam gerhana.


@ white rose : pungguk sudah mau pulang WR!


@ ♥-- emieysandra --♥ : keseronokan sand semangat utk bisk.


@ p[A]n[A]d[O]L : melankolik khayalan!


@ Encik MamaT : lambat ato cepat,pasti.tapi sapa yang nak tunggu aku bro..?huhu


@ ctpayong : aku membawa suluh di hati,kalau tersadung dalam gelap,itu pasti cobaan..dewiku cuma khayalan kak ct.


@ ERMAYUM : merindui kekasih yg bersembunyi...


@ StellaClaire-Richard : jiwa mmg pandai berkata-kata,bila nak selam..tak tau nak timbul.


@ HASRUL NIZAM : bintang kadang2 tenggelam bro..


@ choirul : owh choi,aku fikir kamu lebih punya penulisan yang baik deh..


@ Cik Kira : belum sampai tahap jadi novelis bha..


@ Abu Luqman : wah bang,ade feel ek..bagus2


@ ~ PIJA ~ : haha..25hb dengan mana2 bulan bagi aku sama jer pija.apa yg aku boleh buat.


@ NAJ HEBAT : aku bukan pungguk,aku batman yg rindukan ko..haha


@ Cik Tom : sememangnya n3 nih dihasilkan sebegini rupa.mekasih ciktom.


@ Fiqas : aku yang patut ucapkan terima kasih kat fiqas kerna menilai sebaik ini.


@ Sumandak Kinabalu : camni lah hidup seorang pengembara jane.sama2 kita berkongsi.


@ diana : samar-samar kak diana.

deAnza-wAnda said...

akan ku permudahkannya nanty wahai bisk..

biskut said...

@ Lone Fighter : harap ada pertemuan selepas ini.mekasih buddy.


@ beautiful_rose : bila tiba masanya dia pasti kembali.


@ Lydia Miza(Aidyl Azim) : pasti satu hari bisk akan ada di sana..hihi


@ Sephi Sephia : senyumanmu itu masih aku hargai.

Sang Cerpenis bercerita said...

oot : bisa pesen bukunya di sini http://nulisbuku.com/books/view/kumpulan-cerpen-teenlit-:-jerawat-cinta

Sang Cerpenis bercerita said...

iya bisa order buku saya lewat website nulisbuku.com

Gaphe said...

aiih.aih.. romantis sekali ini sajak.

pengalaman pribadi yaa?

tehr said...

sesekali
memang seronok
melayan perasaan
cuma perlu sentiasa waspada
agar tidak tenggelam
ke dasar lautan

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

bisk-jgn jeles yer..LM menatap keindahan bulan lagi mlm ni...

Cik Tom said...

sama2 biskut..anda mmg seorg yg kreatif n puitis :)

zirconia said...

err, suka dengan entri kali nie bisk. bermakna, indah :D

e. indah said...

i tahu ...encik biskut dedicate entri ne kat Bantal Busuk ...ciuman bantal busuk lena kan ... ; p

hiro said...

cuwit.

mie said...

aduh!!!
gue xdpata nak membacanya..
puitis sungguh

biskut said...

@ Sang Cerpenis bercerita : mekasih ya mba..nanti di pesan.


@ Gaphe : ya udah tentu pengalaman peribadi gap..hihi


@ tehr : ya sekali sekala kan..jangan risau bro.


@ Lydia Miza(Aidyl Azim) : uitt memang jeles kalau setiap malam ada.tapi yg di sini sudah tertutup oleh awan pekat.


@ Cik Tom : cuma belajar nonformal ciktom.


@ zirconia : mekasih zirc


@ e. indah : wah macamana kamu tau nih E'..haha


@ hiro : uittt


@ mie : baca dengan mudah mie..

S..U..D..@..I..S said...

layanlah perasaan itu jika itu membahagiakan walaupun hanya sementara.....
jgn tenggelam terus dlm hayalan.....
makin puitis..

biskut said...

@ S..U..D..@..I..S

paling utama ia tidak menyakitkan.

achmad said...

mmg jiwang ar...
hahha

biskut said...

@ achmad :

mad,nih bukan jiwang lha.adoyaii...haha