sepandukmu tidak besar



Bangsawan parti
Fleksibel.............
Cuma hafal skrip
Pidato.Bahas.Caci.Fitnah!Dentum kayak nyala api.
Hey!tepuk tangan ramai-ramai...
Yang lain lopong.Senyum.Pegun.Goblok!
Bangsawan Parti itu watak wayang kulit.Tok Dalang tangan di belakang.
Hulur sana.Gambar sana.Senyum sana.Aksi sana.Konsep sama.
Intelektual harus di atas...
Sapa yang bego' duduk bawah..
Mau protes....?
Bangsawan parti kayak pengesek biola.
Boleh saja jadi tukang dikir.Emosi di pentas lakonan.Hipokrit.
Tangan kebas hentam meja.Skandal lagi toh...
Rakyatmu di mana...?
Ada di sini jadi tukang sapu..
Kasut lagi berdebu..
Berantakan lagi...
Bangsawan parti itu seniman..
Seniman politik..
Kapitalis totok!



34 comments:

beautiful_rose said...

aku tak suka berpolitik
politik buat aku dendam
sampai mati.....

rizwan's sweetheart said...

orang kata politik tu kotor....

kotor atau bersih sebenarnya kita yang corakkan...

terkadang mereka terpaksa berperangai kotor kerana kita yang menuntut mereka bertindak sebegitu...

hmmm... susah nak cakap. apapon, pemikiran kamu en biskut nyummi2 memang best! fda suka!!!

biskut said...

beautiful_rose

kamu pernah ada pengalaman tentang politik gitu..

biskut said...

rizwan's sweetheart

memasuki politik tanganmu akan kotor,untuk membasuhnya kamu perlu masa yang sangat panjang untuk hilangkanya.malah ada yang gagal..Politik itu dicorak sedemikian rupa..maka kita cuma tambah sebagai picisan.Dilihat tapi tak diambil peduli.
Thanks Wan...

Miss ... said...

psl politik ke?
patut aku pening bca hehe

biskut said...

Miss ...

bukan politik..tapi seniman politik

Lirik Video said...

hikkksssssssssss

one2paii said...

politik murahan..gua xsuke politik..semua koto

hamzah ian said...

politik best juga.. kah kah kah

Sang Cerpenis bercerita said...

politik emang kotor.

StellaClaire-Richard said...

Saya rasa situasi di mana2 negara tetap sama dari segi politik. Maksud saya, politician diangkat, dipuja, diundi utk memajukan rakyat, memartabatkan negara.. Tapi akhirnya rakyat tetap jadi bahan mainan saja.. janji mcm2 utk pancing undi, selepas selesai undi..hmmm..fikir2 la sendiri..

biskut said...

Lirik Video

hiksss..???haha

biskut said...

one2paii

kita jangan jadi koto..

biskut said...

hamzah ian

ko sumeh best Hamz...hihi

biskut said...

Sang Cerpenis bercerita

mau kita yang cucinya...

biskut said...

StellaClaire-Richard

kita terpaksa diam saja Stella..nak cakap apa kang kena GAM.hahaha

achmad said...

baik jahat
benar bohong
menang kalah
pahala dosa


diatas perkara berkaitan politik

biskut said...

achmad

terima kasih bagitau tentang itu.

S..U..D..@..I..S said...

suka baca puisi ni hebat

politik byk hipokrit...

Nasz said...

Aku masih muda untuk mengenali politik. Haha~ Namun, aku tahu, banyak politik kotor digunakan. Kadang, mual mendengar. tak sudah sudah.

Sasa Al-Sharif said...

politik sebenarnya satu bidang yang penting dan perlu wujud. cuma penyalahgunaan skill politik tu mewujudkan politik yg salah

biskut said...

S..U..D..@..I..S

cover dengan pembangunan.
Seperti puisi tetapi sebenarnya cuma hasilan lebih puitis/simbolik

biskut said...

Nasz

sasaran politik jugak menular pada kalangan yang muda2..

biskut said...

Sasa Al-Sharif

politik diwujudkan memang untuk kepentingan sesebuah negara..Betul,kalau ia byk diekplotasikan dan dimanipulasi untuk kepentingan diri dan cuma utk kedudukan dalam parti.

Robot | Sakti said...

wa tak suka berpolitik.


Post Terbaru Jangan Bercakap Di Dalam Tandas

nur said...

uish.. tinggi bahasa ni..
ALL IN ONE
ALL IN CONTEST

biskut said...

Robot | Sakti

gua pon sama bai...gua baca gua sakit hati.

biskut said...

nur

bahasa biasa jer nih..hehe

geekz36 said...

politik xde masalah, yg terlibat yg bermasalah. macam makan, xde salahnya makan tapi kalau makan ba**, paham2 sendiri la ye

missSenget said...

kau tujukan ni kt aku ke biskut?

Encik MamaT said...

wah.. mas ophan marah sekali ya...

biskut said...

geekz36

tue sebab ditujukan pada orang yg terlibat..secara khususnya pada mereka2 yg diberikan macam2 gelaran dan gunakan atas nama politik

biskut said...

missSenget

haha..apa yang buat ko terfikir macam tuh MS?

biskut said...

Encik MamaT

bukan marah cuma sisipan emosi.huhu