nafas pun bukan milik kita



Menangisi suatu kehilangan memang aku kesali..malah aku kesali kalau aku betul-betul menangis.
Untuk apa toh kalau kita selama ini sedar tiada suatu pun yang kekal menjadi milik kita..
Apa selama ini yang kita miliki benar-benar milik kita?

Aku itu kalau saja kehilangan apa-apa aku bersyukur toh kalau saja nafas aku masih ada..
Ertinya selagi ada nafas selagi itu ada usaha untuk mendapatnya semula..
Tapi bagaimana kalau saja nafas kita yang hilang..?

Cuba kita mulakan hari ini dengan berkata...
Tiada suatu pun yang menjadi milik kita selama nafas kita masih ada.
Kerna bila saja nafas kita tiada apa saja milik kita bukan lagi kita punya..

Tapi jangan lupa toh..kita masih boleh pertahankan.

29 comments:

StellaClaire-Richard said...

wow ayat power.. nafas pun bukan milik kita..hehe..

We are all in GOD's hand..:)

Robot | Sakti said...

ya der.
pertahankan.

pertahanakan selagi nyawa kita dikandung badan.

Nasz said...

Sedang nafas ini juga bukan milik kita. Selagi Tuhan beri kita masa untuk menghirup sebanyak mana yang boleh, buatlah apa apa yang selagi mampu. Jangan mudah berpatah semangat. (:

yott said...

apa yg kita miliki pada saat ini hanyalah "pinjaman" semata-mata..

Coco said...

paling manang la ko. betul3~ semua pun kita d bg pinjam ja. :)

beautiful_rose said...

barang yang di pinjam harus dipulangkan semula bila tiba waktunya...

aainies said...

dlm hidup pasti ada kehilngan..
Kehilngan itu membuat kite menghargai hidup ini.. dan mengajr kite lebih tabah... :)

Miss ... said...

huwaaa lagi yg nie....mmg x de satu milik kite yg mutlak kan?

Sang Cerpenis bercerita said...

nafas ini milik Tuhan ya

zulhilmi tempoyak said...

sayu plak..
huhu

camar said...

:) benar benar dan benar. kita milik Dia. setiap yang ada pada kita milik Dia.

si biskut said...

STELLA_CLAIRE:
Hanya Tuhan pemilik segalanya..

si biskut said...

ROBOT|SAKTI:
Agi idup agi ngelaban!hahaha

si biskut said...

NASZ:
Hanya buat pada yang dikhendaki-NYA,yang Dia minta kita lakukan..Nafas ini bukan untuk kita perlakukan demi nafsu.

si biskut said...

YOTT:
ya pinjaman semata-mata cukup masa Dia minta balik.

si biskut said...

COCO:
Sian Bani Manang ka coco?haha

si biskut said...

BEAU-ROSE:
Memang kena pulangkan walaupun kita belum bersedia utk pulangkan..

si biskut said...

AAINIES:
Sebab tue keluar ayat..baru kutahu nilaimu setelah aku kehilangan mu..yek..hehe

si biskut said...

MISS:
uwaa...ko buat aku nak meraung sama ker?hehe

si biskut said...

SANG CERPENIS:
Mba fanny jugak percaya itu kan...?

si biskut said...

ZULHELMI:
haa...nape plak sayu nie Mie.cool ok.hehe..bagi tempoyak skit k.brape hari takde selera makan.

si biskut said...

CAMAR:
Yup its truE!

Encik MamaT said...

semuanya milik Allah...

Amy Syaquena said...

salam...

semuanya milik allah..apa yang ada hanyalah pinjaman semata2



jemput ke sinar raudah.

Sumandak Kinabalu said...

Oleh itu hargailah nyawa anda. Gunakan sebaiknya kerana kita tidak akan pernah tahu masa kita harus bertolak ke alam yang satu...
Dan hanya Tuhan yang berhak menuntut kembali apa yang dipinjamkanNya kepada kita...

si biskut said...

Encik MAMAT:
Allah yg bagi pinjam so memang milik Dia.

si biskut said...

Amy Syaquena:
Akan ku hadirkan diri ke sinar raudah

si biskut said...

Sumandak Kinabalu:
Benarlar apa yang Sumandak katakan.Tak kan dinafikan./

geekz36 said...

terbaik bro, never take things for granted. guna nafas dengan sebaiknya.