kesetiaan itu bego toh'...




Ketika kamu berusaha menentang dan bertarung dengan raksasa2
kamu berfikir tentang kemenangan pada penghujungnya
balik rumah dan boleh bergurau senda dengan spesis2 kamu..
menceritakan tentang power2 yang kamu gunakan..
tahap jurus ke berapa kamu lepaskan
apa taktik yang kamu gunakan..
apa strategi yang kamu aturkan..

Orang lain di daerah lain...
(mungkin juga kekasih yang kamu fikirkan..)
berkata begini:

 
Kamu akhirnya mula berhenti membunuh raksasa..
Kamu cuba jadi orang yang berjuang untuk kesetiaan..
Melupakan apa selama ini watak kamu..
Menjadi baik kerna kekasih mu meminta...

"pssst...ada setengahnya berkata konon untuk kepercayaan..."
untuk kebaikan matahari kamu yang akan muncul besok...
untuk menyingkirkan awan2 hitam yang menutup cahaya...
Untuk membolehkan kamu berada dalam ruang yang luas..
A'ha..Itu peluang toh..
Untuk mereka menikmati masa ketiadaan mu..
Untuk mencipta kamu menjadi baik..
untuk mencari alasan kalau2 ada alasan
.kamu saja yang tidak melihatnya.
Itu taktik yang sebenar-benarnya...
Kamu mula percaya pada kesetiaan..?

NO!!!


Kalau aku kamu...

Biar aku menjadi bajingan dalam pertarungan.
Tuhan,sudah kukatakan...tiada kepercayaan selain pada-MU

 


5 comments:

p[A]n[A]d[O]L said...

aku paham mksdnya tp aku x tau mcm mn mo huraikn tuk aku komen..
hahahah

ghost said...

[p[a[n[a[d[o[l:
ko jgn huraikan..cukup kalau ko faham.aku dah rase bertuah kalau ada owank leh faham.thanx yar..

scya lollita said...

KADANG2 sakit bila bercerita soal hati (:

scya lollita said...

KADANG2 sakit bila bercerita soal hati (:

ghost said...

SCYA LOLLITA:
aku taw...tue sebab aku aplikasi dalam bentuk lain.