Monday Entry...





** Aku bangun 15 minit sebelum waktu kerja bermula..masih ngantuk lagi.Cuba segarkan dengan air yang cukup dingin ketika badanku masih lagi mengigil sebab kesejukan semalam tidur tanpa blanket.

** Masuk dewan untuk mendengar amanat dari Commander Officer sebelum ketibaan hari raya eidul-fitri.

** Terlena sekejap dalam dewan..aku memang selalu macam tue.Selalu sangat.Mungkin aku bosan atau dah selalu sangat dengar tentang tue.Officer Company pon bagi amanat.My incharge pon nak juga bagi amanat kat aku.Sarat telinga aku.

** Ada persiapan untuk jamuan sempena raya bagi semua warga 'Sian bani Manang'.

** Aku beli 2 newspapers hari nie...1 Metro dan 1 lagi Harakah(er..bukan kah Harakah tidak dilanjutkan lesen penerbitanya..?)

** Siapkan penyata sebelum hari bercuti..

** Aku cuti start 07hb sept - 14hb sept 2010.Aku plus sehingga 16hb sept 2010.Raya nie aku cuti kat Kulim.Jangan tanya kenapa kat sana tidak kat kampung halaman aku..hehe..

** Aku memang suka bab2 cuti nie..kalau tak saja aku stay kat bilik keramat aku tue mesti aku ada plan lain nak terjah tempat orang.Tapi kebanyakanya aku habiskan depan lappy aku.

** Sepanjang minggu nie tak ada perlawanan EPL,bagi peluang pemain2 untuk mewakili negara masing2 dalam friendship match dan kelayakan Euro 2012 Poland/Ukraine.

Apapun sepanjang minggu nie warga 9 sibuk merencana cuti masing2..Ada yang dah balik awal bercuti ke Malaysia Timur(Borneo).Aku sengaja tak balik bercuti ke kampung sebab aku ada plan pada November nanti.So,aku mesti save cuti aku yang hanya tinggal 51 hari untuk tahun nie.

Selamat bercuti untuk orang2 yang hatinya girang....

4 comments:

kak gojes said...

Biskut,
kenapa mesti baca harakah?

Unknown said...

wah, bahasa melayu ya?

si biskut said...

eryati:
Sebab dalam bab politik aku mesti penuhkan pengetahuan aku dengan lebih adil.Aku bukan berpihak pada mana2 parti tapi lebih suka untuk tau pkembangan ke-2-2nya.

si biskut said...

sang cerpenis:
aku cuba untuk kuasai ke-2-2 bahasanya mbak.Asalku dan tempatku.