Begini...

Pagi tadi aku mampu bangun awal lagi..tapi yang sebenarnya ada budak yang tolong kejutkan.Aku bangun kejap lepas matikan alarm handphone aku.Budak tue datang kali ke-2,kejut lagi..siap bagitau masa.Rasa otot aku mengejut bila terkena renjisan air yg pertama...aku siram cepat2..janji sumer basah.Sejuk siut...
hmm...uniform aku kat opis aku tinggalkan semalam.Aku sarung jer singlet aku..lagi dingin pagi nie..tapi tulang hitam aku lum rase dingin nya.Sebelum masuk opis aku check dulu tiang bendera,takut bendera kompeni belum gantung..karang aku jugak yang kantoi.Pagi nie pasukan aku buat PT siap bawa pek berisi pasir 4 messtin.Hahaha..save lagi aku pagi nie..aku dah tak suka ikut PT.Memang aku tak suka..buat sendiri2 lari kat lake garden aku nak lar..tapi sekarang jarang sangat aku pegi jogging.

Pegi kantin dulu,nak minum..nanti tak syok hisap rokok kalau air radix tarik belum mengalir di kerongkong ku..perit siut..Minuman rutin aku setiap hari sepanjang hari bekerja.Kantin tak buka time public holiday..Abang aziz botak selalu buatkan air radix(hot)kadang2 tak buh gula atau susu.Aku dah banyak kali komplen,tapi mungkin dia ada masalah memahami kehendak aku kot..Takper lar..

Pagi nie gak aku akan serah tugas pada penganti aku kat opis nie..pas cuti dah penuh isi tapi tak tau lagi lau OC aku sign ker idak..dengar ckp dari WO II zamree,hari nie ade satu grup pegi Gurun untuk buat tinjauan sebab ada latihan menembak senjata bantuan.Hmmm..tak abih2 dengan exercise..dah lar tue kat sana nanti nak buat sekali dengan ujian jalan laju 15km.Aduhai..lagi memenatkan tulang 4 kerat kitaorang.Cuba lar sekali sekala buat lawatan sambil kerja ker aper...bercuti ke luar negara ker..gi Dannok,Selatan Thailand pon ok aper...Luar negara gak tue..hehe..

Jam 0900 aku dah blah balik bilik aku..Aku mula tak tau nak buat apa..takkan aku nak merewang kat luar masa2 macam nie..nak layan facebook pon dah tak tau nak tulih apa.Mesti sumer para2 worker tgh menyibukan diri depa dengan kerja2 yang tak pernah siap,macam kerja aku gak.Aku gi kedai ali,sebelah pagar jer..jerit minta hantarkan Metro.Nak tau apa cerita pagi ni..suratkhabar tak sama macam tengok news kat tv,tak sama macam baca kat internet.Baca suratkhabar lain skit feel nya.Mula baca mesti halaman belakang,sukan..

Lepas baca,aku sambung tidur aku..masih leh tahan ngantuk aku.Mata aku tak tunggu lama utk tak nampak apa2..makin lama makin hilang..hanyut...arus kuat sangat..jauh aku hanyut sehingga hampir ke pukul 1300h baru aku sedar.Perut aku lapar..suh budak amikkan nasi..aku makan sikit jer..macam tak sedap..bukan aku tolak rezeki atau memilih makanan tapi memang tak sedap..macam tawar jer..rezeki kucing lagi lar jawabnyer.

Bosan aku layan dvd korea..'perfect neighbour' sampai episode 4.Kadang aku gelak sorang2 tengok citer nie.Abih tengok aku masukan blanket aku dlm mesin basuh...bau dah mula tak sedap..baik basuh sebelum aku lemas sendiri.Aku bukan malas..nie kira rajin dah nie..seminggu sekali ok lar tue..
Petang baru lar aku gi main futsal..lama tak main siut..syok jugak dapat buang peluh.Asyik duk menghadap kipas jer..patut lar dalam badan rasa hangat jer..Penat giler aku rase..kira fulltime aku main,lagipun takda sapa nak pakai tukar2,pemain cukup2 jer...Tapi nak bagitau team aku menang 13-8.

Lepas keringkan peluh,bersihkan badan...aku rest kejap dan terus gegas ke rumah kawan plak kat taman ape ntah namanya..ah,tak kisah pun.Kawan minta tolong tengokan printernya sebab nak fotostate tak leh,jam katanya.Aku sebenarnya nak dia sediakan air sejuk(ais) utk aku bagi cold tekak aku nie..hampir satu jug aku abihkan..kuat tul aku minum.haha..Tapi tak sampai berapa minit printer dia dah ok..ajaib gak tangan aku nie..aku cuma suh dia on switch.Dia kata adik ipar dia dah tolong tengokan tapi tetap tak leh berfungsi..dah tolong tengokan jer memang lah tak berfungsi..tekanlar punat yang sepatutnya..Yang sebetulnya aku sendiri pun tak tau..aku pakai tekan jer.Hahaha.....

Balik bilik,aku dah mula rasa letih kembali menguasai abdomen ku..mata aku semakin layu.Sebelum aku terlena macam tue jer baik aku hantar mesej teks kat aweks aku dulu.saja nak ucap selamat malam.Macam dah jadi kemestian pulak.Pelengkap kepada tidur ku yang mengharap ada mimpi yang akan mejadi realiti pada esoknya..Ah,mana ada orang2 keras macam aku nie boleh dapat macam tu.Paling lekeh tang hujungnya jer ingat,yang lain lupa entah apa yg dimimpikan..Kadang2 aku fikir itu cuma khayalan aku yang terbawa sampai dalam tidur..Mengharap esok pasti lebih baik dari semalam..Selamat malam...

1 comment:

beautiful_rose said...

yup pastikan esok lebih baik dari semalam! =)