Apa Itu Tatoo?

Masa balik dari Kl malam ahad lepas aku duk sebelah seowang pompuan...dari cara dressing dia nampak cam anak load jer..tapi aku tak kisah tentang tue..
Aku duk senyap2 berpeluk tubuh coz aircond dlm bus tue tahap sejuk giler gak..sib baik aku ade beli jaket kat Times Square mase sebelum gi perhentian bas Bukit Jalil.Aku memang ade bawa jaket Man united aku mase datang Kl jumaat tue tapi aku dah terkirim kat member aku yang balik Tepeng lebih awal..tue yang aku kantoi..melayang gak duit aku RM99.Ntah esok2 aku nak pakai lagi ke tak..esok2 duk dalam locker jer..tak per lar dah beli kan...
Aku mula tak hirau sangat gurl nie bergayut ngan sape..tapi lama2 aku dengar..(ops..bkn curi dengar tau,terdengar)aku amati dia punya loghat..aiseh minah indon leh plak...Tapi aku rase dia bkn indon yg biasa berlambak keje kilang kat zon perindustrian Kamunting nie..
Dalam kesamaran cahaya dalam bas yg sesekali tersimbah dengan cahaya lampu dari Plus..aku masih sempat kerling wajah dia..peh!leh tahan gurl indon nie..chinness look lar plak..sah,aku memang agak dia anak load.
Masalah bukan pada loghat @ wajah dia tapi aper yang aku terpandang sama ketika dia mengiring ke kiri dan kebetulan aku ternampak satu ukiran dakwat yang aku rase kekal..Tatoo..!yang dilukis cantik dengan corak yang nampak macam seni kat belakang,sebetulnya kat hujung belahan punggungnya...wuyooo....
Aku kenal sangat tatoo nie coz ramai member2 aku kat base pakai tatoo..So,aku rase dia memang seowang gurl kristian...Tetapi aku silap lagi bila aku dengar di penghujung perbualan dia mengakhiri dengan "Assalamualaikum dan Waalaikumsalam..".
Aku memang dengar sangat...dan itu gak yang menyebabkan aku ade topik untuk memulakan perbualan..."kamu muslim..?"dan dengan selamba dan dengan satu senyuman dia menjawab.."iya...kenapa kamu tanyakan yang itu..?"Aku tak jawab tapi aku cuma senyum dan mengangguk..."nothing...".
Mungkin di Indonesia ia bukan menjadi satu isu..punya tatoo di kalangan mereka yang highclass..@ lebih mudah punya lifestyle yg tinggi...
Mungkin lar...dan kenapa kita tak pandang sama di tempat kita Malaysia yang Hadari nie...mungkin kita juga suatu hari nanti menjadi satu negara yang liberal,bebas dan akan ramai yang 'free thinker'..mungkin juga sekarang dah memang wujud..sape tau..

No comments: