"Mereka Lebih Tahu...Musim Yang Mana Mereka Suka"

Aku datang...aku wujud...
Aku muncul ketika musim dingin...tak kisah.Kadang aku suka sebab aku dah lali..
Aku terus bersama sehingga berakhirnya musim panas...Aku juga tak kisah sebab kadang2 itu lebih baik sebelum ada taman yang berbunga lebat..Aku risau tentang aku sendiri.
Aku pergi ketika musim bunga...tak kisah lagi..memang dah lumrah.Aku tidak letak harapan pada apa2.Cukup ketika musim bunga mereka merasa gembira..gembira dengan kehidupan yang lebih baik dan ceria.Tiada apa lagi yang perlu mereka sedihkan.Aku sendiri suka tentang itu..lebih suka ketika aku mula2 menjejak kaki ke Peninsular..Merayapi setiap inci bumi Malaya.
Owh..sememangnya kehidupan ini untuk dinikmati..

Aku bukan siapa2 pada sesiapa pon...Aku memang wujud sebagai infinity..bagi mereka aku cuma kabus..tebal di waktu pagi..susut ketika suria menerangi..langsung tak kelihatan ketika dinihari..
Wah..sememangnya aku hilang dan sendiri..kadang aku suka kadang aku rindui..kadang aku tak rase ape2.
 Ketika musim hujan aku takkan ditemui lagi..sebab aku dah basah dan takde sape yang menghulurkan tuala untuk aku keringkan tubuhku..bawah mataku..sekalipun secawan kopi panas untuk menghangatkan aku seketika...Berjalan lagi aku mencari teduhan ku sendiri...Biar lar..mereka lebih tahu.

No comments: