"Cinta Itu Membunuhku.."

Bijak Nidji menggunakan title untuk 'killer song' dowang nie..
Aku tak leh gambarkan kemampuan dowang(orang2 yang menjadi Malaikat Maut untuk diri dowang sendiri).Sebenarnya nak kata dowang cukup hebat kerana bertindak mengikut paksi 'CINTA',demi cinta konon nya..keterlaluan lar plak coz aku hanya ada satu gambaran dalam pala hotak aku nie(dah memang aku diajar cara berfikir macam nie),yang sebenarnya dowang terlalu MORON!BEGO!!!.Common guys..masih banyak cinta di dunia..jangan terlalu melutut demi cinta..(yang sebenarnya demi nafsu...).Bagi yg dilahirkan muslim tue,MasyaAllah...ade kah akal kurniaan Tuhan nie kita cuma jadikan alat perhiasan dalam minda kita..Di mana ketakutan kita menghadap-NYA.?
Melahirkan bayi selepas hubungan terlarang kendian 'melemparkan mereka ke lembah yg x sepatutnya mereka duduki..memang bayi2 itu mengatakan 'Cinta Itu Membunuhku'.Kerana CINTA juga mereka dilahirkan.(yang sebenarnya kerana nafsu..)

.KUALA LUMPUR, 17 Mac (Bernama) -- Hakikat satu kajian! Daripada 113 kes bunuh diri yang dilaporkan di Malaysia dalam tempoh Julai-Disember 2007, 82 ialah lelaki dan 41 daripadanya sudah berumah tangga.
Bilangan yang mengejutkan ini didokumenkan oleh Daftar Bunuh Diri Kebangsaan Malaysia (NSRM) untuk tempoh enam bulan itu.
Bagi individu berkenaan, peristiwa hidup yang paling lazim menghimpit perasaan mereka ialah masalah dengan pasangan intim mereka. Kejadian kehidupan lain ialah masalah kewangan, perundangan dan yang berkaitan dengan kerja.
Ini berbeza sekali dengan mangsa bunuh diri wanita, kerana berdasarkan analisis gender, 16 daripada 31 yang direkodkan adalah bujang sementara sembilan yang lain sudah berkahwin.
"Kebiasaannya, lelaki lebih nekad apabila mahu membunuh diri. Wanita tidak begitu, jadi mereka ini masih boleh diselamatkan. Bagaimanapun, trend ini perlu dikaji dengan lebih mendalam dan diperhatikan untuk tempoh yang lebih panjang.

PULAU PINANG 28 Dis. – Gejala bunuh diri dijangka menjadi faktor kedua tertinggi menyumbang kepada jumlah bilangan kematian di negara ini selepas penyakit kardiovaskular dalam tempoh 10 hingga 15 tahun akan datang.



fajridil.blogspot.com/2009/12/video-bunuh-diri-kerana-cinta.html - Cached
www.jahu.net/video/video/.../bunuh_diri_kerana_cinta.html - Cached
berita-harian-online.com/model-korea-selatan-bunuh-diri/ - Cached
Hidup Biar Sedap » Noor Azura dipenjara 22 tahun kerana kes bunuh - [ Translate this page ]2 Ogos 2008 ... 16 Responses to “Noor Azura dipenjara 22 tahun kerana kes bunuh” .... wanita sering terlalu mengongkong diri kerana CINTA. Neeza says: 02/08/2008 at 2:59 pm. adoiii!! cinta punya pasal sanggup bunuh tu.. sabar aje lah.
www.kujie2.com/.../noor-azura-di-penjarakan-22-tahun-kerana-kes-bunuh.html -
Hilang pertimbangan,gagal mengawal emosi,obses,putus asa..."demi membuktikan betapa besar nya cintaku padanya,aku sanggup korbankan apa yang ade pada diri ku,sekalipun aku terpaksa serahkan jiwa ku..."Itu mungkin ape yg mereka fikirkan.Bukan aku...tidak..sama sekali bukan aku!Aku masih punya kekuatan akal yang logik sekalipun aku kurang kekuatan pegangan ilmu agama.Aku cuma perlu survive...

No comments: