Monoloque...



Aku berlegar-legar sepanjang hari di buana ku..
Aku masih tidak tahu apa kepentingan hari ke enam bila aku mula merasa bosan.
Sungguh,aku selalu 'tersesat' saat-saat macam nie..
Apalagi mereka yang berguling diperbaringan semalam sudah lenyap di alam kesibukan masing-masing..Mana mungkin aku turut sama merindui alam itu..

Jadi kiranya aku memilih Gate Cafe untuk aku berseorangan..

"Ketika aku kedukaan orang lain merasa suka..sebab itu aku ketawa ketika orang lain kesedihan.."

"Ketika mereka sakit aku muncul menyembuhkan mereka...dan mereka bersembunyi ketika mereka tahu yang aku sedang kesakitan.."

Ada masanya aku langsung tak ada masa untuk memikirkannya...

13 comments:

ape2 jer said...

x yah pk klu menyakitkan :)

ghost said...

miss:
betullll!!!

Unknown said...

ejaan namaku benar. falfa, alfa, nalfa, nalfa, yalfa. sip deh

ghost said...

Sang Cerpenis:
kalau gitu namaku jgak dieja begini
"Olfa Palfa halfa alfa nalfa..."hehe

beautiful_rose said...

mencari kepentingan diri sebelum melihat kepentingan di sebelah orang lain.mngkin kedengaran seperti mementingkan diri sendiri.

tapi bagi aku penat menjaga kepentingan orang sedangkan kepentingan diri di abaikan.

catatan kecilku said...

Sudahlah... tak usah dipikirkan.
Lakukan saja apa yg ingin dilakukan.

the others.... said...

Hidup bersama dg orang lain memang penuh dengan romantika.. ada senang ada susah, sering harus mengalah juga. ^_^

ghost said...

Beautiful rose:
Serasanya itu yg sepatutnya rose..

ghost said...

catatan kecilku:
ya udah,aku mau fikir yg lain.

ghost said...

The Others:
tapi aku bukan romantik..serius aku segan beb.

kak gojes said...

lebih baik kau jadi novelis atau sasterawan...

kak gojes said...

lebih baik kau jadi novelis atau sasterawan...

ghost said...

Eryati:
Memang itu impian aku.Kalau lar saja aku boleh mencapainya,cukuplar apa yg aku ada.